از دین استفاده ابزاری می کنند

نویسنده
فریبا صراف

» عبدالله مومنی: برای رسیدن به مقاصد سیاسی

momeni466.jpg

به دنبال افزایش دستگیری ها و فشارها در دانشگاه امیر کبیر، عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش‌‏آموختگان ایران اسلامی، اتفاقات این دانشگاه را سناریویی از پیش طراحی‌‏شده برای افزایش فشار و محدودیت بر فعالان دانشجویی این دانشگاه خواند.

عبدالله مومنی، در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا، با تاکید بر اینکه “این اتفاقات را تاوان انتقادات و اعتراضات دانشجویی به حاکمیت و پیامد ماجراهای 20 آذر در هنگام سخنرانی رییس‌‏جمهور در دانشگاه امیرکبیر” می داند، افزود: “در شرایطی که انجمن اسلامی منتخب دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و مدیران مسوول چهار نشریه در طول یک هفته گذشته بارها از اتهامات انتسابی تبری جسته‌‏اند، تداوم فضاسازی‌‏ها علیه انجمن و جریان دانشجویی، نشانگر پروژه طراحی‌‏شده‌‏ای است که برای مهار و مقابله با قدرت تاثیرگذاری دانشجویان در عرصه عمومی و ایجاد محدودیت برای دانشجویان منتقد اجرا می‌‏شود”.

مومنی در ادامه با اشاره به پایین بودن “آستانه تحمل دولت‌‏مردان” افزود: “به نظر می‌‏رسد نقش برخی عوامل وزارت علوم نیز در دامن زدن به این فضاسازی‌‏ها بسیار پررنگ است. مدیران وزارت علوم در حالی که بنا بر وظیفه ذاتی‌‏شان باید حق برابری فعالیت برای همه دانشجویان را به رسمیت بشناسند اما امروز خود عامل اصلی ایجاد محدودیت در فضای آزاد دانشگاه و اعمال فشار بر دانشجویان شده‌‏اند”.

وی افزود: “گسیل نیروهای دانشجویی و غیردانشجویی طرفدار دولت برای ایجاد فشار و سازماندهی طراحی‌‏شده آنها در اطراف دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه تهران و حضور مداحان و سخنرانان برنامه‌‏های مذهبی منتسب به جریان افراطی در دانشگاه امیرکبیر، به منظور مرعوب ساختن دانشجویان صورت می‌‏گیرد. این‌‏گونه اقدامات سیاسی و تکراری گروه‌‏های فشار و افراطی به بهانه دفاع از دین، در شرایطی صورت می‌‏گیرد که پیش از این سکوت این جریانات در مقابل اهانت به مقدسات در جریان آزمون فرهنگیان ضمن خدمت را که بر اثر مسامحه‌‏کاری همکاران آنها در نهادهای دولتی اتفاق افتاده است، شاهد بودیم و این موضوع استفاده ابزاری از دین برای رسیدن به مقاصد سیاسی را می‌‏رساند”.

مومنی با اشاره به نظر مراجع مذهبی مبنی بر اینکه انکار مدیران مسوول و تبری جستن آنها از انتشار مطالب موهن “مسموع” است، گفت: “دستگیری مدیران دو نشریه «آتیه» و «سحر» را در جهت اجرای یک سناریوی طراحی‌‏شده می‌‏دانیم و ضمن حمایت از دانشجویان امیرکبیر که اقدام به برگزاری انتخابات دانشجویی خود کرده‌‏اند، امیدواریم آنها همچنان در فعالیت‌‏های دانشجویی خود در راه آزادی‌‏خواهی و دفاع از دموکراسی و حقوق بشر پایدار باشند.”