دائم الوجودی رئیس شورای نگهبان

نویسنده
نازنین کامدار

» موسوی خوئینی ها و کمپین "یادآوری جنتی به عزرائیل"

با پررنگ شدن اعتراضات به نقش احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در انتخابات پرداستان دوره دهم ریاست جمهوری و سخنرانی های وی در خطبه های نماز جمعه تهران ـ از جمله اینکه در بهمن ماه سال 88 از اعدام آرش رحمانی پور و محمد رضا علی زمانی با این جمله که “حالا دوتا از اون فتنه گر ها رو اعدام کردن که دستشون درد نکنه” حمایت کرد ـ کاربران شبکه های اجتماعی و نیز هواداران جنبش سبز اقدام به راه اندازی کمپینی درباره آیت الله جنتی کرده و نام آن را “کمپین یادآوری جنتی به حضرت عزرائیل” گذاشته اند؛کمپینی که محمد موسوی خوئینی ها، دبیر مجمع روحانیون مبارز نیز با انتشار مطلبی در وبسایت شخصی اش با آن همراهی کرده است.

 این روحانی اصلاح طلب در وبسایت خود به نام آهنگ راه، در پاسخ به سئوالی درباره نقش احمد جنتی در رد صلاحیت احتمالی اصلاح طلبان شرکت کننده در انتخابات پیش روی مجلس نوشته است: “برای انبساط خاطر جناب جنتی ضرب المثل جدیدی شنیده ام که خدمت دائم الوجودشان عرض میکنم: دو چیز در این دنیا باقی میماند یکی نام نیک، ودیگر آیت الله جنتی”.

موسوی خوئینی ها که تا چندی پیش از شرکت در انتخابات حمایت می کرد، در بخش دیگری از این متن نوشته است:” فرصت انتخاباتی برای کسانی که می خواهند وارد انتخابات شوند تمام شده است تأیید آیت الله جنتی وحتی اگر نامه فدایت شوم هم برای اصلاح طلبان بنویسند دیگر نتیجه​ای ندارد چون فرصت تمام شده است . البته این تنها یک سوء ظنی بود از بنده در باره آیت الله جنتی والّا من میدانم که دامن آقای جنتی منزّه است از اینکه اصلاح طلبان را برای ورود به مجلس وحتی برای ورود به بهشت تآیید بفرمایند”.

 این نوشته دادستان کل انقلاب در زمان حیات آیت الله خمینی با احمد جنتی درباره سن زیاد وی با استقبال شدید وبلاگ نویس ها و اعضای وبسایت “کمپین یادآوری احمد جنتی…” مواجه شد به طوری که مراجعه به سایت وی در طی دو روز گذشته به دشواری ممکن شده است.

این شوخی همچنین در بین سایت های داخلی نیز با بازتاب هایی همراه بوده از جمله آفتاب نیوز و خبر آنلاین به انعکاس آن پرداخته اند.

در مقابل اما، رجانیوز که مدتیست به تریبون اعضای جبهه موسوم به “پایداری” شهرت یافته، از شوخی موسوی خوئینی ها و استقبال گسترده از آن در فضای مجازی خشمگین شده و در گزارشی با عنوان “خشم و کینه خوئینی‎ها ازطول عمر آیت‌الله جنتی!” نوشته است: “محمد موسوی​خوئینی​ها در وب سایت خود با طعنه ناشی از عصبانیت جمله ای را درباره طول عمر آیت الله جنتی نوشته است.”

رجا نیوز که موسوی خوئینی ها را “مرد خاکستری اصلاحات” لقب داده در ادامه این گزارش، باانتشار بخشی از متن موسوی خوئینی ها، افزوده است: “انگار جسم نحیف آیت الله جنتی بدجوری خواب راحت را از چشمان امثال خوئینی ها ربوده است. امّا خوئینی ها و دوستانشان خوب می دانند که مشکل اصلاح طلبان و حامیان فتنه تنها آیت الله جنتی نیست بلکه مشکل اساسی آنها پایداری و استقامت ملت و نخبگان ایران بر اصول و ارزشهای اسلامی و انقلابی است.ملتی که افرادی چون منتظری و شریعتمداری ها را بخاطر فاصله گرفتن از اصول و آرمانهای انقلاب به عزل و خفت نشاند، برایش سایر مردان خاکستری و سیاه هم هیچ جایگاهی ندارد”.

رجا نیوز نوشته: “در پایان برای انقباض (!) خاطر جناب خوئینی ها ضرب المثلی قدیمی (!) را گوشزد می کنیم: دو چیز در این دنیا باقی می ماند یکی «نام نیک»، و دیگری «عمل صالح» که مردان خاکستری و سیاه فاقد آن هستند و متاسفانه عمر امثال حضرتعالی کفاف کسب آنرا نمی دهد”.

بر اساس اطلاعات موجود در وبسایت رسمی شورای نگهبان، احمد جنتی هم اکنون 85 سال سن دارد و بیش از بیست سال است که در شورای نگهبان به عنوان دبیر این شورا به رد صلاحیت منتقدین نظام مشغول است.

احمد جنتی از روحانیون تندرویی محسوب می شود که تا کنون بارها بر لزوم اعمال خشونت علیه فعالان سیاسی مخالف نظام تاکید کرده است.

ماجرای کهولت سن احمدی جنتی، هم اکنون نزدیک به دو سال است که به یکی از اصلی ترین کمپین های طنز سیاسی در ایران تبدیل شده و جوک ها، تصاویر و فیلم های خنده دار بسیاری درباره سن وی در بین اعضای جامعه پخش شده است.

پیش از این نیز در مرداد ماه سال 89 که احمدجنتی در یک سخنرانی، بدون ارائه مدرک، ادعای “کمک مالی یک میلیار دلاری عربستان سعودی به سران فتنه” را مطرح کرده بود، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در نامه ای مشترک به مراجع تقلید ضمن انتقاد از سخنان وی، علت طرح چنین ادعاهایی از سوی او را کهولت سن و ناتوانی ذهنی اش دانسته بودند.

در نامه این دو رهبر جنبش سبز آمده بود: “این مرد کهن سال که از آغاز تأسیس مجلس و شورای نگهبان لاینقطع مسئول بوده و قریب به بیست سال است که دبیر شورای نگهبان است و گویا کهولت سن نه تنها قوای روحی و جسمیش را به تحلیل برده بلکه قوه ادراک و ذهنی اش را هم مختل کرده است”.