نعل وارونه، حنای بی رنگ

مسعود بهنود
مسعود بهنود

po_masoud_01.jpg

این بخش از سرمقاله چهارشنبه کیهان نوشته آقای شریعتمداری اگر نمونه کامل نعل وارونه نباشد از مصادیق سفسطه می تواند بود. اولش بخوانید که خطاب به مخالفان مبارزه این روزهای نیروی انتظامی با بدحجابی چه نوشته است

“باید توضیح بدهید که از بازداشت احتمالی چه کسانی سخن می گوئید؟ آیا بازداشت اعضای فاسد باندی که زنان شوهردار را با لطایف الحیل- و گاه به زور- می فریبند و خانواده هایی را به تباهی می کشند، برخورد خشونت آمیز است؟ آیا دستگیری باندی که دختران معصوم راهنمایی را با آب میوه آلوده به مواد بیهوش کننده می ربایند و… احساسات پاک حضرات را خدشه دار می کند؟ آیا آنانی که میلیون ها لیتر مشروبات الکلی و صدها تن مواد مخدر را در میان جوانان ناپخته توزیع می کنند نباید بازداشت شوند؟ اگر منظورتان این موارد نیست، پس منظورتان چیست؟ آیا چنانچه فرزندان خودتان قربانی این پلیدی ها شوند باز هم به خاطر دستگیری عاملان فساد احساسات لطیف و نازک تر از گل شما جریحه دار می شود و یا آن که زمین و زمان را برای برخورد با مفسدان به هم می دوزید؟!”

چرا می گوئیم نعل وارونه است. برای این که واقعیت کاملا برعکس چیزی است که مدیر کیهان ادعا دارد. مردم از اتفاق درست نظرشان این است که چرا نیروی انتظامی به گردش عطیم مواد مخدر نمی رسد. چرا بچه های کشور در مقابل کراک خانمان سوز وارداتی از شمال کشور که تنها گذرکنندگان بر غسالخانه بهشت زهرا می دانند چه مصیبتی است، مصون نمی شوند. چرا باندهای بزرگ مشروبات را گذاشته اید و دنبال تارموی دخترانید. چرا از ناامنی مرزهای شرقی گذشته اید و در خیابان ها دنبال دختران معصوم افتاده اید. درست حرف این است. اگر آقای شریعتمداری نعل وارونه نمی زند. این حرف را جواب بدهد. و پاسخ دهد کجا این روزها خبر از دستگیری سرکردگان مواد مخدر داده نیروی انتظامی. این افراد که مانند لشکر سلم و تور ریخته اند در خیابان ها و عکسشان در همه دنیا پخش شده آیا دنبال دستگیری سر باندهای مواد مخدرند. آخر چرا مردم را نافهم فرض می کنید. چه کس مخالف جمع آوری مواد مخدر و باندهای تن فروش است. یک نشانی بدهید. چرا دروغ به این روشنی در روز روشن.

اصلا دعوا بر سر این ها که سرمقاله نویس کیهان با استفاده از کلماتی مثل”احساسات از گل نازک تر جوانان” سعی دارد مردم را بدان متوحه کند نیست. چه کسی برای مبارزه با مفسدین زمین و زمان را به هم دوخته جز خود شما و سردار مورد علاقه تان. جواب دهید آیا دستگیری خانم هائی که برای حقوق خود در یک جامعه مردم سالار امضا جمع کرده اند دنبال باند شرارت رفتن است. مردم می گویند: این ها دستشان با قاچاقچی های بزرگ در هم است و برای پوشاندن بی اعتنائی شان به ناامنی شرق کشور و گردش آزاد مواد مخدر و فروانی قاچاق سروصدای مبارزه با بدحجابی راه انداخته اند. پاسخشان را چه می دهید.

در جلسه دیروز مجلس وقتی وزیر کشور در مقابل سئوالات ریز و دقیق آقای اعلمی درباره حادثه تاسوکی بالاخره اعتراف کرد که ماموران انتظامی و امنیتی تعلل کرده اند، و وقتی ناگزیر شد داخل ریز مسائل شود و اعتراف کند که آن گروه یاغی و تروریست با معدل سنی 23 سال چند روز و در روزی مشخص هشت ساعت خاک کشور را در اشغال داشتند و 22 نفر را کشتند، در حالی که از یک هفته قبل همه از آن با خبر بودند، حتی یک روزنامه محلی خبرش را نوشته بود. وزیر کشور باید می شنیدند که به عنوان مسوول امنیت مرزها چه می گفت. می گفت مرزها هم اکنون هم رها شده است. گروگان گیری و حوادث تروریستی در دولت سابق بیش تر بود، در محل تپه های شن روان هست، بودجه کافی نداریم. هماهنگی نشده بود و… و این جمله آقای اعلمی را بشنوید که ماجرای تروریستی تاسوکی را به برخورد با بدحجابی ربط داد و به آقای پورمحمدی گفت؛ «اگر شما در سطح شهرها به جای برخورد با بدحجابی به ماموریت ذاتی خود می پرداختید شاهد چنین اقدامات تروریستی نبودیم.”

تمام حرف همین جاست. وقتی حادثه تاسوکی رخ داد روزنامه کیهان به جای سخت گرفتن بر مامورانی که الان وزیرشان اعتراف دارد که تعلل کرده اند به حماسه سازی الکی پرداخت و رفت تا جائی که عبدالمالک تروریست و آدمکش را برای تفاخر صوری ماموران به هلاکت رساند و موجب خنده و شعف وی شد. بعد شروع کرد به دیگران ایراد گرفتن که چرا اصلا با تروریست گفتگو کرده اند. البته که نباید می کردند و می گذاشتند تا بر اساس خبر غلط کیهان مردم ساده ایران باور کنند که عبدالمالک کشته شده که ایشان بتوانند سردار مورد علاقه را بزرگ بدارند و لابد از مردم دعوت کنند که گل به گردنشان بیندازند. کیهان در آن زمان همه چیز نوشت تا واقعیت را پنهان کند. پنهان بدارد که کار اصلی سردار احمدی مقدم و نیروهایش نه حفظ امنیت کشور بلکه مبارزه با بدحجابی است و مشوقش هم کیهان.

مدیر کیهان در آخر سرمقاله چهارشنبه، انگار یک موضوع زائد و بی اهمیت، نوشته است: “و اما، اگر منظورتان برخورد با برخی از جوانان و نوجوانان غفلت زده است که قرار نیست غیر از تذکر شفاهی و الزام آنان به رعایت شئون اخلاقی و اجتماعی با آنها برخورد دیگری شود و البته بدیهی است آنانی که معلوم شده از برخی مراکز پول می گیرند تا با ظاهری زننده در خیابان ها جولان بدهند، حساب جداگانه ای دارند.“دم خروس همین جاست. نه درد ناموسی هست و نه غیرت از دست رفتن بچه ها از شیوع اعتیاد به مواد شییمیائی و روانگرد، نه حتی درد ناامنی کشور، تنها همین چند تار مو گلوها را گرفته . آن هم نه به جهت غیرت دینی . بلکه به طور خلاصه چون این روسری های بلاتکلیف و سرگردان و متزلزل نشان می دهد ضعف ها را و ناتوانی ها را، و لو می دهد واقعیت را، مانع می شود تبلیغات بی جا را. مساله اصلی همین است که احساس می کنید با نگاهی به لباس مردم آشکار می شود که بازی را باخته اید. راه ساده و بی هزینه ای برای اعتراض. راه ساده و بی خطری برای نظرسنجی همین ظاهر جوانان است در شهرها. و این را می دانید. دردتان می آئید. می خواهید آثار شکست برنامه هایتان را از چهره شهر پاک کنید.

فقط مانده بود به دختران جوان که در گرمای تابستان از دست این پوشش ها به ستوه آمده اند وصله جاسوسی و پول گرفتن از خارجی بزنید. باور کنید دنیا دارد به حکومتی چنین ضعیف که ناگزیرست روزنامه نویس، معلم، دانشجو، کارگر و حالا زنان جوانش را متهم به جاسوسی کند می خندد. این مقالاتی را که از لایش اگر دو خط در تحسین احمدی نژاد باشد درشت می کنید و خلاصه می کنید، مگر نمی خوانید. مگر نمی خوانید که چه می نویسند از گزارش های از تهران. از قول بچه ها . اصلا در این ها اثری از باند مخوف نیست. باندهای تن فروش را بگیرید و اعدام کنید چه کسی اشکال دارد. از جان بچه های مردم چه می خواهید در خیابان.

حالا می توانید در جواب بار دیگر همین صفحه را بگذارید. و دوباره همان اعتراض های خانواده های ایرانی را به خودشان برگردانید. اما هر چه کنید سخن آقای شاهرودی درست است ریخته اید در خیابان دنبال تار مو عمو. نریخته اید دنبال قاچاقچی کراک و مشروبات و فریب دهندگان و باندهای تن فروش که. اصلا صحبت آن ها نیست. اما چه کنید. آن که دردی پنهان دارد باید نعل را وارون زدن.

و سئوال مقدر آخر.اگر چنان است که می گوئید و حرکت نیروی انتظامی برای مبارزه با اشرار و اوباش است چطور سخنگوی دولت محترم اعلام کرده است که دولت در این مبارزه سهمی ندارد و سهمی ندارد. دولتی که اگر صد سال پیش یکی خر حسن دله را نعل کرده باشد به حساب خودش می نویسد چطورست که این کار مشعشع مردمی و شرعی را حاضر نیست به گردن بگیرد. اگر راست است که مبارزه از اول اردیبهشت برای مواد مخدر و فحشاست چرا دولت خود را کنار می کشد پس.آقای صفارهرندی معاون سابق کیهان چرا به روزنامه ها هشدار داده اند که اگر از نیروی انتظامی در ماجرای خیابانی انتقاد کنند با آن ها برخورد می شود. مگر نمی گوئید مردم پشت این حرکتند خب بگذارید مردم خودشان از روزنامه هائی که این ها را می نویسند رخ بگردانند، نگرانی تان از چیست. نکند نگران حیثیت و اعتبار روزنامه های رقیبتان هستید.

اما اگر جلسه دیروز مجلس را شاهد بودید و یا می شنیدید دستگیرتان می شد که هر چه نامه خوانندگان بسازید و از قول مردم شریف از سردار تحسین کنید، واقعیت این است که حنایتان رنگی ندارد. اگر باز نیاز به اثبات است باز صبر می کنیم.