جامعه‌شناسی چندهمسری

نویسنده

» تازه‌ترین آثار الکترونیک

ای‌بوک/ آثار الکترونیک - بهاره خسروی: انتشارات الکترونیک، دیگر بخشی از فرهنگ ایران شده است. دو انتشارات بزرگ در پاریس و لندن و چند انتشارات کوچکتر در نقاط مختلف دنیا، کتابهای فارسی را به شیوه نوین منتشر می کنند.

صفحه ای بوک هنر روز، به معرفی هفتگی این کتاب‌ها اختصاص دارد. ناشران و پدید آورندگانی که قصد معرفی کتاب خود را در این صفحه دارند، می توانند با این نشانی تماس بگیرند:

honarrooz(at)gmail.com

 

چندهمسری

نویسنده: فاطمه کریمی

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۲۶۰ صفحه

قیمت: $9.00

کتاب حاضر در راستای پر کردن خلاء نگاه زنان در رابطه با مسئله چندهمسری به نگارش درآمده و در آن به بررسی دقیق‌‏تر مسئله چندهمسری و توصیف تجربیات و نظرات زنانی که به طور مستقیم با این پدیده مرتبط بوده‌‏اند، پرداخته است.  در این بررسی، چندهمسری، فارغ از توجیهات کارکردی و مذهبی از منظری کاملا زنانه توصیف شده است. این کتاب نتیجه مطالعه‌‏ای است که طی سالهای ۱۳۹۱ – ۱۳۹۰ در مناطق مختلف کردستان ایران صورت گرفته است

لینک خرید

 

نامه به شاعری جوان

نویسنده: عباس شکری

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۴

۱۶۰ صفحه

قیمت: $6.00

“نامه به شاعری جوان” در حال سفر و سرگشتگی خودخواسته نوشته شده و درواقع این نامه‌ها را باید گفتگوی ریلکه‌ی شاعر با “من” درون دانست. ریلکه در این نامه‌ها درونیات خود را برای کسی آشکار می‌کند که او را به کلی نمی‌شناسد. او در این نامه‌ها بدون هیچ تعصبی از؛ مرگ، عشق، تنهایی و رازهای خلقت نوشته است. گویا ساختارمند کردن احساسات درونی، نه تنها نیاز که ذات و خلوت او را به نمایش می‌گذارد. به همین خاطر هم شاید طبیعی بنماید که نامه به یک ناشناس، بهترین شکل بیان احساسات شاعری است سرگشته و تنها. به این شکل، او ضمن حفظ فاصله خود با مخاطب، می‌تواند اعتمادی متقابل را سامان دهد.

لینک خرید

 

جامعه‌شناسی متعهد

نویسنده: عبدالحامد حسینی

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

۲۳۲ صفحه

قیمت: $9.00

عبدالحامد حسینی: “کتابی که اکنون پیش روی خود دارید تلاشی است هرچند مقدماتی اما مهم در ایجاد پیوند بین عمل متعهد به برابری، آزادی و صلح با نظریه پردازی اجتماعی، به منظور دستیابی به یک برنامه پژوهشی نسبتاً مدون و پویایی که در نوع خود بخصوص در حوزه جامعه شناسی ایران کمتر مورد عنایت بوده است. عموماً در حوزه پژوهش علوم اجتماعی هنوز سلطه با رویکردهای محافظه کارانه است و حتی افرادی که نگرش انتقادی دارند نیز خود را هنوز ملزم به رعایت اصول یا شیوه های پژوهشی متناسب با چنین نگرشی نمی‏ دانند. لذا بسط این اثر می تواند نقطه عزیمت مناسبی در پژوهش‏های تجربی باشد و جایگاه فرانظری پژوهشهایی که خود را در بینش و اندیشه، متعهد به رفع مشکلات و معضلات اجتماعی مردم می ‏دانند فراهم نماید.”

لینک خرید

 

هزار سال دعای خیر

نویسنده: آزاده مختاریان

ناشر: Paris Pub

تاریخ انتشار: ۲۰۱۳

۲۳۰ صفحه

قیمت: $12

مجموعه داستان کوتاه نوشته‌ی یی‌یون لی با ترجمه‌ی آزاده مختاریان

لینک خرید

 

انتخابات

نویسنده: منصور کوشان

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

۲۳۴ صفحه

قیمت: $9.00

انتخابات، نمایش‌نامه‌ای در چهار پرده‌ی پیوسته و مستقل است. پرده یکم: توطئه، پرده دوم: دفاع، پرده سوم: تفهیم اتهام، پرده چهارم: فرجام.

لینک خرید

 

ام کلثوم را که شط برد

نویسنده: میلاد ظریف

ناشر: H&S Media

تاریخ انتشار: ۲۰۱۲

۱۴۰ صفحه

قیمت: $6.00

… وقتی که چاقو زنجانی دسته صدفی را، که هیچ وقت نفهمیدم چگونه در خرده ریزهای من پیداش شد، زیر گلوی برادر بزرگم گذاشتم و همانجا سرش دادم هیچ کدامشان هیچ چیز نگفتند و با چشمان وحشت زده‌اشان به اندام لاغر و نهیفش که جستی پر ارتعاش به عقب و جلو و چپ و راست زد نگاه کردند که چه طور تلو تلو خورد و دو گردن آن طرف‌تر از شروع خط ضخیم خون، آرام گرفت…

لینک خرید