تیاتر ۱۲۴۰۰۰ فرزندی

علی رضا رضایی
علی رضا رضایی

» حرف روز

 

ما واقعاً چند وقت بود که خیلی نگران رئیس جدید صدا سیما بودیم و در این مدت بعضاً حتی چند شب هم پیش آمد که نخوابیدیم ، همه راانداختیم گردن همین نگرانی رییس جدید صدا سیما. حتی یک‌بار هم به این آقای سید محمد حسینی که بعد از وزارت ارشاد روی دست‌مان باد کرده، فکر کردیم وگفتیم انشالله که گربه است. راستش را بخواهید یک دفعه هم که شام زیاد خورده بودیم به پدر لاریجانی‌ها فکر کردیم گفتیم اگر ایشان موقعی که داشت زحمت می‌کشید، چندتا لاریجانی بیشتر می‌کاشت، الآن ما در این شرایط حساس اینهمه نگران نبودیم که بعد از ضرغامی چه کسی قرار است در صدا سیما خاک بر سری بکند.

بعد یک‌دفعه نشسته بودیم داشتیم نگران به دیوار نگاه می‌کردیم که گفتند قرار است “محمد سرافراز” رییس صدا سیما بشود. به جان خودم اینقدر خوشحال شدیم که نگو. این سرافراز که امیدوارم سرش هر روز افرازتر هم بشود، خیلی آدم مهمی است. ایشان الآن بیست و دو سال است که “معاون برون مرزی” صدا سیما است ولی هیچ‌وقت نه دستگیر شده نه به چیزی اعتراف کرده در صورتی که معاون برون مرزی قبلی تمام این کارها را که کرده هیچ، ما الآن اسمش را هم بخواهیم بیاوریم حداکثر باید بگوییم م.ع.الف… کی؟… محمد علی ابطحی؟… الو؟… الو الو؟… ای بابا قطع شد!

بعد این آدم بیست و دو سال پیش، یعنی زمانی که اِند تفریح ما این بود که اوشین تماشا کنیم، این آدم آن‌موقع شده معاون برون مرزی صدا سیما، بعد احتمالاً چون صدا سیما اصلاً همچی معاونتی ندارد یا اگر دارد خود رییس صدا سیما هم یادش نیست، یارو همینجوری معاون مانده. البته در حال حاضر معاونت برون مرزی صدا سیما تنها معاونت برون مرزی جمهوری اسلامی است که آدم می‌تواند بدون خطر دستگیری در بیرون مرزها، اسمش را بیاورد. الباقی معاونت‌های برون مرزی نظام تا حالا هر کدام حداقل بیست نفر را در بیرون مرزها دراز کرده‌اند.

خب حالا شما معاونت برون مرزی صدا سیما نمی‌شناسی، این “پرس تی وی” کوفتی را که دیگر می‌شناسی؟ این آدم در این مدت با حفظ سمت رئیس پرس تی وی هم بوده. آخیشش… داشتم نگران می‌شدم که یارو همینطوری که بیست و دو سال بطور گمنام معاون بوده، همینطوری گمنام هم از دنیا برود. پرس تی وی اگر در تمام مدت فعالیتش هیچ کاری هم نکرده باشد، همین که توانست حسین درخشان را بکشاند ایران به جان خودم تمام مسئولیت معاونت برون مرزی صدا سیما را یک تنه انجام داده.

بعد دوباره یک عده برمی‌دارند می‌گویند این معاونت برون مرزی صدا سیما که هرچی شبکه کوثر و العالم و کوفت و زهرمار داشته، همانی نیست که یک گولاخی به اسم آیت الله حسینی قزوینی که مدیر شبکه “ولایت” هم هست، رفته توش نشسته گفته همین امشب عملیات را کلید بزنید، رحم نکنید، تا چهارده‌تا نزاییدید همینجوری عملیات کنید؟ خب تازه موقعی که یارو فقط معاون بوده ملت باید چهارده‌تا چهارده‌تا می‌زاییدند، الآن که رئیس صدا سیما بشود لابد ایندفعه حسینی قزوینی می‌گوید صد و بیست و چهار هزار پیغمبر را یک‌جا نیت کنید، به جان خودم سی چهل تا عملیات موفق بکنید تمام انتظارات جمعیتی مقام معظم رهبری عملیاتی شده.

کسانی که این حرف را می‌زنند متاسفانه اصلاً متوجه نیستند که کار برون مرزی این آدم بالاخره بعد از بیست و دو سال تمام شده، الآن قرار است بیاید درون مرز عملیات بکند. حالا باز آن شبکه‌ی ولایت را زیاد کسی تماشا نمی‌کرد، عنقریب است که این آدم رییس صدا سیما بشود بعد تمام مراحل عملیات کاشت، داشت و برداشت فرزند، از همین گروه ورزش شبکه سه حتی پخش بشود. یا زبانم لال عصرها در همین شبکه‌های‌ استانی، به‌جای برنامه آشپزی، آیت الله حسینی قزوینی را بیاورند و نمایش ۱۲۴۰۰۰ فرزندی آغاز بشود….