حمایت از کرار؛ حمله به مجتبی جباری

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» درگیری فوتبالیست ها در زمین بازی

در روزی که تیم استقلال با یک گل در وقت اضافی، تیم ناشناس سایپای مهر (متفاوت با سایپا، تیم حاضر در لیگ برتر) را یک بر صفر شکست داد تا روز 18 آذر برگزارکننده شهرآورد هفتادوسوم با پرسپولیس در جام حذفی فوتبال ایران شود، درگیری لفظی مجتبی جباری، مرد اول این روزهای فوتبال ایران، معروف به زین الدین زیدان آسیا، با جاسم کرار همبازی عراقی اش در استقلال بر سر زدن یک ضربه آزاد، درگیری بازتاب زیادی داشت.

پس از این مسابقه جاسم کرار گفت تنها از جباری خواسته ضربه آزاد را بزند، ولی چهره او هنگام درگیری حکایتی دیگر داشت. جباری اما که به همراه توانایی های تکنیکی و هنر گلزنی و برخورد صریح با کاستی های روز محبوبیت زیادی نزد هواداران استقلال و حتی طرفداران پرسپولیس یافته است، در پایان مسابقه از حمایت تماشاگران حاضر در ورزشگاه برخوردار شد ودر مقابل کرار بدرقه ای همراه با سوت و “هو” را تجربه کرد.

اما فردای روز مسابقه (دیروز) نمایی دیگر به صحنه آمد؛ خبر گزاری فارس در مقام دفاع از کرار برآمد و در بررسی این موضوع نوشت: “وقتی یک کار غلط، عادت جباری می‌شود؛ دندان پوسیده (جباری) را دور بینداز!”

فارس اضافه کرده بود: “تازه‌ ترین حرف‌های مجتبی جباری (که دلیل بی انضباطی کرار را ضعف مدیریت باشگاه و کادر فنی دانسته بود) هیچ ‌کس را متعجب نکرد چرا که این بازیکن پیش از این بارها علیه مربی و مسئولان باشگاهش چنین موضعی گرفته بود بی‌آنکه برخوردی با او صورت گیرد.”

شایان ذکر است که جباری همواره بدقولی های مدیریت باشگاه در انجام تعهدات مالی و ضعف مربیان در هنر آموزش را به صورت علنی بازگو کرده است؛مدیریتی که در سه، چهار سال گذشته باعث شکست های خارج از محدوده بازی و در سطح بین المللی برای باشگاههای استقلال و سپاهان و تیم ملی امید در راه المپیک 2012 شده است.

فارس در حالی موقعیت اخلاقی این بازیکن را زیر سئوال برده که نیاز سردار ملاحی در تیم ابومسلم به حضور جباری را مدیریتی پدرانه خوانده است. سردار ملاحی البته در زمان مدیریت تیم پاس تهران این مدیریت پدرانه را با فیروز کریمی سرمربی وقت این تیم نداشت.
فارس در رد مرد شماره یک این روزهای استقلال به چشم پوشی های مدیران و سرمربیان استقلال اشاره کرده است.

در حالی که کمتر از یک ماه پیش در مسابقه استقلال با فجر سپاسی، برخورد آندرانیک تیموریان و حنیف عمران زاده (دو بازیکن شاخص دیگر استقلال) بازتابی نداشت، این بار گفته جباری در مورد خودداری از ادامه بازی در استقلال در صورت ادامه حضور جاسم کرار، با واکنش تند سرمربی و مدیر عامل استقلال هم رو به رو شده است.
پرویز مظلومی، سرمربی استقلال در برنامه تلویزیونی 90 گفته: “امیدوارم جباری روی حرفش بماند و دیگر در تمرینات شرکت نکند؛ او با تمرینات ما به اینجا رسیده است.”

علی فتح‌الله ‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال هم در واکنش به موضع‌گیری مجتبی جباری در خبرگزاری دانشجویان ایران اعلام کرده: “جباری اگر نخواست برای ما بازی کند، اول جرایم و ضررهای باشگاه‌ را پرداخت کند، بعد هر تصمیمی می‌خواهد بگیرد. من آدمی نیستم تحت تاثیر گل‌های جباری قرار بگیریم. او فردا (امروز – چهارشنبه) به کمیته انضباطی باشگاه می‌آید و قطعا شدیدتر از قبل جریمه می‌شود.”

جلسه رسیدگی به درگیری دو بازیکن استقلال و برخورد با گفته های جباری امروز در باشگاه تشکیل می شود.

مدیر عامل استقلال اظهار کرده که ممکن است این بازیکن ناخواسته در دام و طعمه افرادی بیفتد. او گفته:جباری و امثال او شخصا به دنبال ضربه زدن به استقلال نیستند، اما یکسری افراد هستند که برای رسیدن به مقاصدشان بازیکنان را در دام خود گرفتار می‌کنند.

 

بعضی از بازیکنان…

علی فتح‌الله‌زاده در مورد رفتار بازیکن بی انضباط عراقی هم به ایسنا گفته: “کرار بازیکنی است که به تیم ما آمد تا برای استقلال مثمرثمر واقع شود، اما او معتقد است بعضی از بازیکنان به وی پاس نمی‌دهند و او احساس می‌کند آن دسته از بازیکنان نمی ‌خواهند که کرار در استقلال مطرح شود، بلکه دوست دارند خودشان همیشه مطرح باشند.”

مدیر عامل باشگاه استقلال همچنین در واکنش به اینکه شاید پرداخت نشدن پاداش‌ها و مطالبات بازیکنان باعث به وجود آمدن چنین شرایطی شده باشد گفته: پاداش ها دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد. به هر حال همه تیم‌های لیگ برتری مشکلات مالی دارند. اصلا در تمام کشور دغدغه‌های مالی وجود دارد. همین الان ممکن است بعضی از کارگران ما که بعضا ماهیانه 300 هزار تومان دریافت می‌کنند، چهار، پنج ماه باشد که حقوقشان را دریافت نکرده باشند.