آقای محبیان! از آقا خجالت بکش

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بعد می گویند چرا مملکت پیشرفت نمی کند تا هی ما رکورد بزنیم، تا هی آقا بیاید بگوید رکورد زدیم تا هی افتخار ملی کسب کنیم. خب بیا… دلیلش همین است دیگر. شما فکر کنید دانشمندان و محققان و اندیشمندان و فیلسوفان و تحلیل گران کشورهای دیگر دارند چه کار می کنند، مال ما دارند چه کار می کنند؟ مال آنها شده نوام چامسکی و هی نظریه می دهد در مورد همه چیزهای دنیا و آخرت، مال ما شده امیرمحبیان سالی یک ماه از خانه سرش را بیرون می آورد واقعیت های جامعه را می بیند، درجا تحلیل صادر می کند، ده برو که رفتی تا سال بعد.

امیر محبیان از تحلیلگران سیاسی محافظه‌کار، اعلام کرد: “هاشمی و خاتمی، علت ظهور احمدی‌نژاد هستند”.

یکی هم پیدا نمی شود برود به این امیرخان( با آن امیرخان که در بالیوود هنرپیشه است فرق دارد) بگوید مرد حسابی! الان نصف مملکت بسیج شده اند احمدی نژاد را کلا از صفحه روزگار پاک کنند، شاید پایش را از توی بصیرت آقا در بیاورد، آنوقت تو تازه رفته ای علت ظهورش را کشف کردی که مثلا چی؟ بعد هم برادر من! عزیز من! اصولگرا جان! قربان رسالت ات بروم! چیزی را که همه می دانند، نیازی به کشف ندارد. الان شما یکی را پیدا کن، به جز خودت، که نداند علت ظهور احمدی نژاد، همین آقای خاتمی و هاشمی بودند؟ نه، واقعا دل به کار بده و بگرد. آوورین. آنطرف را هم نگاه کن، زیر مبل، بغل صندلی، زیر یخچال… همه جا را خوب بگرد. دیدی؟ نیست.

مگر کسی یادش می رود که همین آقای هاشمی یک جان ناقابل و یک تن ناسالمش را گذاشت وسط و با ماشین از روی مردم رد شد و گفت: “البته نظر بنده به نظر آقای رئیس جمهور نزدیک تر است”؟ کسی که این حرف ها یادش نمی رود. جوابش چه بود؟ همین هاشمی دستور داد، البته ما دستورش را ندیدیم، ولی دیدیم که پسر آقا یعنی همین مجتبی را از مملکت دو سال آواره کردند بعد هم روزی که آمد گرفتند زندانی اش کردند که چرا بابات احمدی نژاد را روی کار آورده. زن همین مجتبی را هم در تظاهرات ساندیسیستهای ۹ دی برای حمایت از هاشمی کتک زدند. باز خدا را شکر آقا دختر تو صحنه نداشت، وگرنه به او هم فحش و فضیحت می‌دادند و آخرش هم می‌انداختندش توی زندان که دیگر پدرش به احمدی‌نژاد از همه نزدیک‌تر نباشد.

تو خیال می‌کنی چون چهار سال گذشته مردم یادشان رفته همین آقای خاتمی… ننننننه، این آقای خاتمی، نه آن یکی. آن یکی که امام جمعه عبور موقت تهران است را نمی‌گویم، زود بیا عقب تا گازت نگرفته، فکر می‌کنی مردم یادشان رفته همین آقای خاتمی شال سبز انداخت گردن احمدی‌نژاد؟ برایش به جای سراومد زمستون سرود زنده باد بهار پخش کردند و خود آقای خاتمی و خانواده‌اش، با همین رضا و آن فاطمه اشراقی و همه خانواده رفتند ۶۳ درصد رای الکی الکی شمردند و هنوز رای گیری تمام نشده به احمدی نژاد تبریک گفت.

اصلا همه اینها به کنار، آدم شاید حرف بعضی ها را یادش برود، ولی دردش را که فراموش نمی کند. فکر می کنی مردم یادشان رفته جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین و حزب اعتماد ملی و باقی اصلاح طلبان چطور به جان مردم افتادند و با باتوم سیاه و کبودشان کردند و بردندشان کهریزک و بطری و مننژیت و غیره؟

خب! چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟ البته نه اینکه فکر کنی فقط تو دچار این اشتباه شدی هااااا. با این اتفاقات اخیری که دارد توی مملکت می افتد، الان خیلی ها کم کم دارند به خودشان شک می کنند که نکند خودشان کودتا کرده اند یادشان نمی آید. باور کن خیلی ها الان دچار عذاب وجدان شده اند که چرا اینقدر بچه های سپاه و بسیج و اطلاعات را اذیت کرده اند، می خواهند بروند دست جمعی بابت تمام کتک هایی که خورده اند، ازشان طلب حلالیت کنند.

اصلا همین آقای موسوی و کروبی، الان سه سال آزگار است کلید خانه شان را گم کرده اند از در خانه بیرون نمی آیند. فکر می کنی برای چی؟ برای حمایت از همین احمدی نژاد. از خجالت طرفداری از احمدی نژاد رویشان نمی شود از خانه بیرون بیایند. کلی هم روزنامه نگار و فعال سیاسی و آدم عادی هم برای همین از مملکت فرار کردند. باقی شان هم که نتوانستند فرار کنند، الان رفته اند به زور توی زندان اوین بست نشسته اند که یالا بیایید ما را محاکمه کنید. ما اشتباه کردیم از احمدی نژاد حمایت کردیم.اشتباه کردیم در انتخابات تقلب کردیم. اصلا ما دزدیم، رای مردم را هم ما دزیدیم،…بیایید ما را محاکمه کنید…

بعد حالا شما با همه این حرف ها، باز رفتی عمر و جوانی ات را گذاشتی که همین را کشف کنی؟ که بعد از اینهمه مدت بیای بگویی علت ظهور احمدی نژاد خاتمی و هاشمی بودند؟ خجالت نمی کشی؟ از روی آقا شرم نمی کنی؟ قلب جریجه دار شده آقا نمی بینی؟ |||||