آینده از آن ایران است

نویسنده

» گزارش ال موندو از نشست مطبوعاتی احمدی نژاد:

محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران، خاطرنشان کرده است که “آینده از آن ایران است” و اینکه “ایالات متحده باید بپذیرد که ایران نقش مهمی در جهان ایفا می کند.”

او روز یکشنبه در اولین روز ورود خود به ایالات متحده به هدف شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، یک ساعت زمان به مصاحبه خود با آسوشیتد پرس اختصاص داد.

احمدی نژاد به این نکته اشاره کرد که دولتش به دنبال دستیابی به بمب اتمی نیست و اینکه هدف جمهوری اسلامی صرفاً ایجاد صلح و جهانی عاری از سلاح هسته ای است. او به کرات تحریم های اعمال شده علیه کشورش را بی تأثیر دانسته و به ازسرگیری مذاکرات تأکید کرده است.

احمدی نژاد مطمئن و آسوده از هفتمین سفر خود به ایالات متحده، همچنان در منحرف کردن سؤالات خبرنگاران در مورد سرکوب مردم مخالف از سوی حکومت تبحر خاصی از خود نشان داد.

او در مصاحبه خود گفت: “دولت ایالات متحده باید بداند که ایران یک قدرت بزرگ است. ما خود را یک قدرت بشری، فرهنگی و دوست دیگر ملت های جهان می دانیم. ما هرگز برای تسلط بر دیگران و نقض حقوق دیگر کشورها تلاش نکرده ایم.”

او در ادامه گفت: “کسانی که بر دشمنی با ما اصرار دارند، گزینه دوستی و صلح با ما در آینده را ازبین می برند. آنها فرصت ها را از دست می دهند، زیرا کاملاً مشخص است که آینده از آن ایران است و دشمنی ها تماماً بی نتیجه خواهند ماند.”

احمدی نژاد در زمان مصاحبه در اتاق هتل که مملو از خبرنگار و محافظانش بود، با مظلومیت خاصی از برنامه هسته ای کشورش سخن می گفت و براین تأکید داشت که این برنامه صرفاً اهداف صلح آمیز را دنبال می کند. او به اینکه بازرسان آژانس اتمی برنامه های مخفی هسته ای ایران را کشف کرده اند هیچ اشاره ای نکرد.

وی همچنین به اینکه سران مخالف در ایران تحت فشار قرار دارند و مخالفان دولت با خطر دستگیری و خشونت روبرو هستند نیز هیچ اشاره ای نکرد. تنها چیزی که او گفت این بود که “برخی اشتباهات قضایی وجود دارد، ولی مخالفان نیز باید به رأی اکثریت احترام بگذارند”.

او افزود که “هیچ کس در ایران به این دلیل که عقیده اش را بیان کرده شغل خود را از دست نمی دهد و از این لحاظ شرایط موجود در ایران بسیار بهتر از شرایط بیشتر کشورهاست”.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد که ناظران بین المللی هسته ای هرگز شاخصی به دست نیاورده اند که ایران درحال ساخت بمب اتمی است.

او همچنین در ادامه گفت: “اگر ما می خواستیم بمب اتمی بسازیم، آن قدر شجاعت داشتیم که بگوییم بمب اتمی می خواهیم، ولی آنچه ما می گوییم این است که زرادخانه های هسته ای جهان باید ازبین بروند.”

سخنان احمدی نژاد در مجموع به این نکته اشاره می کرد که رویکرد ایران غیرقابل تغییر است و جهان باید خود را با این رویکرد همسو سازد و آن را بپذیرد و اینکه تلاش های جدید برای اعمال تحریم نیز مانند گذشته بی تأثیر خواهند بود.

او در پایان گفت: “اگر این تحریم ها نتیجه داشت، من الان در برابر شما ننشسته بودم.”

 

منبع: ال موندو، ۲۰ سپتامبر