ایران حمله احتمالی اسرائیل را بررسی می‌کند

نویسنده

» گزارش هاوایی نیوز

یک مقام ارشد نظامی ایران روز سه‌شنبه گفت، جمهوری اسلامی حملات اسرائیل در سال ۲۰۰۶ به لبنان را برای بالا بردن توان دفاعی خود در مقابل آمریکا و اسرائیل مورد تحلیل قرار داده است.

ایران، اسرائیل را بزرگترین دشمن خود می‌داند. این کشور یهودی در سال ۲۰۰۶ علیه متحد ایران، گروه حزب‌الله، جنگید. اسرائیل و آمریکا گزینه حمله نظامی علیه تجهیزات هسته‌ای ایران را منتفی ندانسته‌اند.

سردار غلامرضا جلالی، که فرمانده واحد دفاع شهری است گفت، ایران گروهی را برای مطالعه حملات سال ۲۰۰۶ و تغییر برنامه‌های دفاعی خود به لبنان فرستاده است.

روزنامه کیهان روز سه‌شنبه به نقل از جلالی گفت: “پس از جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله، ما گروهی را به لبنان فرستادیم و مدل حملات اسرائیل به ساختمان‌های لبنان را بررسی کردیم و ۵۰۰۰ عکس از تمام ساختمان‌های ویران‌شده گرفتیم.”

جلالی گفت، مقامات ارتش ایران پس از تحلیل فهمیدند که ساختمان‌های بلند به خاطر قدرت بمب‌ها فرو نریخته‌اند، بلکه از تکنیک‌های مهندسی برای تخریب آن‌ها استفاده شده است.

ایران اقدامات به قول خود “دفاع غیرفعال” را برای به حداقل رساندن تاثیر ویرانی در نتیجه حملات اتخاذ کرده است.

این کشور تجهیزات هسته‌ای خود نظیر تاسیسات زیر زمینی فوردو را که گفته می‌شود ۹۰ متر زیر صخره‌ها قرار گرفته، ساخته است تا در مقابل حملات هوایی ایمن باشد.

جلالی به مقامات نظامی گفت، ایران همچنین یک دکترین جدید نظامی را برای خنثی‌ کردن هرگونه برنامه حمله احتمالی آمریکا علیه جمهوری اسلامی در نظر گرفته است.

وی گفت: “تهیه دکترین مقابله با آمریکا سه سال طول کشیده است. وی همچنین گفت این دکترین جدید باعث شده ایران تجهیزات و نیرو‌های جنگی خود را از هم دور کند تا در جنگ احتمالی کمترین آسیب را ببیند.”

وی گفت: “ما استقرار نیروهای نظامی را از حالت تمرکز انبوه به شکل مدیریت ‌شده تغییر داده‌ایم.”

منبع: هاوایی نیوز، 25 فوریه 2014