رسایی: خدا را شکر کنید که اعدامتان نکردند!

نویسنده
نازنین کامدار

» دور جدید حملات به هاشمی رفسنجانی

در حالی که بنا به گفته یک عضو هیات رئیسه مجلس اسلامی قرار بود پاسخ دفترهاشمی رفسنجانی به نطق توهین آمیز حمید رسایی، نماینده مشهور به “وکیل الدوله” از تریبون مجلس قرائت شود، روز گذشته و در جلسه علنی مجلس نه تنها این پاسخ قرائت نشد که حمید رسایی بار دیگر اتهامات تازه ای را متوجه هاشمی رفسنجانی کرد. همزمان روزنامه کیهان نیز در سرمقاله‌اش به هاشمی رفسنجانی حمله کرد و او را “عهد شکن” دانست؛حملاتی که تعبیر به رضایت خامنه ای از برخورد با هاشمی شده است.

 آنطور که رسانه‌های داخلی گزارش داده‌اند، عبدالله مصری شامگاه سه شنبه در نامه‌ای به محمد هاشمی، رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام کرده که پاسخ این دفتر قرائت نخواهد شد. یک منبع آگاه در اینباره به مهر گفته است: “سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه محمد هاشمی طی نامه‌ای تاکید کرده است که تنها به شخصی که نامش در جلسه علنی برده شده است فرصت پاسخگویی داده می‌شود و شخص آیت الله هاشمی باید درخواست فرصت برای پاسخگویی کند”.

 این درحالیست که جواد جهانگیرزاده، یک عضو دیگر هیات رئیسه مجلس دیروز گفته بود پاسخ هاشمی در جلسه چهارشنبه قرائت خواهد شد.

 به این ترتیب در جلسه علنی روز گذشته نه تنها پاسخ هاشمی قرائت نشد، بلکه حمید رسایی، نماینده افراطی حامی دولت در نطقی طولانی که در میانه آن رئیس جلسه مجبور به خاموش کردن میکروفون وی شد، بار دیگر به هاشمی رفسنجانی و خانواده او حملات تندی کرد. به نوشته خبرگزاری فارس که اخبار مربوط به رسایی را به طور ویژه‌ای برجسته کرده، او در نطق دیروز خود خطاب به هاشمی گفته است که باید خدا را شکر کند که اعدام‌اش نکرده‌اند: “۹دی روز محاکمه امثال خاتمی، کروبی، موسوی و بزرگترشان بود و عجبا که هنوز چند سال از روزهای خیانت غفلت و ریاست طلبی و همسویی این جماعت با دشمنان دیرینه مردم ایران اسلامی نگذشته که برخی به دنبال تغییر جای مدعی و متهم هستند و آقایان برای شرکت در انتخابات شرط می‌گذارند! بروید خدا را شکر کنید که نظام اسلامی به محاکمه خیابانیتان توسط مردم در یوم الله ۹دی ۸۸ اکتفا کرده والا باید از لباس مقدس روحانیت خلع می‌شدید و اگر حکم فتنه‌گریتان اعدام نبود، از کشور اخراجتان می‌کردند”.

 او افزوده است: “باید پرسید آیا آنهایی که با حمایت‌ها، طراحی‌ها، خطبه‌های دشمن پسند و نامه‌های بدون سلام و السلام در آتش فتنه دمیدند، توان پاسخگویی به خون شهدا را دارند؟ آیا آنهایی که در مواضع امروزشان ادعا می‌کنند درکشور تعادل نیست و برای بازگشت تعادل به کشور باید انتخاباتی آزاد، شفاف و قانونی برگزار کنیم و فقط در این صورت است که همه به نتیجه انتخابات سال ۹۲ تمکین می‌کنند، به دنبال ارسال نامه بدون سلام والسلام دیگری به رهبری هستند!”

او ادامه داد: “شک نکنید با مرور مواضع چند ماه و چند روز اخیر، آقایان برای فتنه‌ای دیگر شال و کلاه کرده‌اند و باید منتظر امتحان دیگری برای خواص باشیم، البته این بار شاید خواص مردود جبران مافات کنند و خواص مقبول درجا بزنند. مانند زهیر که در صفین علی را تنها گذاشت اما از شهدای کربلا شد و مانند شمر که از جانبازان صفین بود اما در کربلا قاتل حسین بن علی شد. اما زهی خیال باطل که اگر ما خواص هم در فتنه بعد درجا بزنیم، مردم در صحنه دفاع از نظام و رهبری، جا خالی نمی‌دهند. آنچه در نطق هفته قبل گفتم بر اساس اسناد مکشوف بود و اساسا برای نشان دادن خط تحرکات رأس فتنه و کودتای ۸۸، نیازی به اخبار محرمانه نیست. اگر نقد صریحی کردم هم برای این است که نمی‌توانم در برابر شهدا بویژه شهدای ۹ دی توجیهی نسبت به عافیت طلبی بیاورم. مستندات نطقم را دو برگه که جوابیه به دادستان محترم بود را جهت تکثیر و توزیع در اختیار هیأت رییسه قرار دادم اما از توزیع آن جلوگیری کردند. از رسانه‌ها می‌خواهم آن را از سایت شخصی‌ام این نطق را بردارند و به اطلاع عموم برسانند. شک ندارم اگر این برگه فحش نامه‌ای علیه یک قوه دیگر بود بلادرنگ تکثیر و توزیع می‌شد”. او که روز سه شنبه مدعی شده بود وقت خود را به هاشمی خواهد داد تا پاسخ‌اش خوانده شود، دیروز گفت: “باید از هیأت رییسه محترم پرسید که چرا بعد از نطق یک نماینده تا این اندازه فضا سازی و مصاحبه‌های مختلف و عرض ارادت از سوی این و آن برای قرائت جوابیه می‌شود، آیا هیأت رییسه محترم با همه اینگونه برخورد می‌کند یا اینجا هم برخلاف اصل ۱۹ قانون اساسی یک‌نژاد بر‌نژاد دیگر برتری دارد؟ در این روز‌ها اطلاع پیدا کردم با استناد به ماده ۷۸ آیین نامه بیش از چهل روز است که معاون پارلمانی دولت جوابیه‌ای درباره نطق نماینده‌ای ارسال کرده، اما کسی برایش سینه نمی‌زند! آیا این تفاوت برخورد‌ها که بر خلاف اصول ۱۹ و ۲۰ قانون اساسی است، حکایت از وجود امتیاز و برتری یک‌نژاد و خانواده بر دیگران نمی‌کند”.

خبرگزاری فارس درباره حاشیه‌های این نطق نوشته است: “در اثنای نطق رسایی، محمد باقری نماینده مردم بناب با صدای بلند نسبت به سخنان رسایی در نطق میان دستور اعتراض کرد و خواستار قطع سخنان وی شد. حجت‌الاسلام حسینیان نماینده مردم تهران خطاب به باقری گفت: بگذار رسایی حرفش را بزند. اما باقری همچنان با صدای بلند نسبت به نطق رسایی اعتراض می‌کرد و بر همین اساس تعداد دیگری از نمایندگان و هیات رئیسه از این نماینده خواستند تا نظم صحن علنی را به هم نریزد. زمانی که مدت ۷ دقیقه‌ای نطق رسایی به پایان رسید هیات رئیسه از وی خواست تا سخنانش را پایان دهد اما رسایی به ادامه بیان نطقش پرداخت بر این اساس هیات رئیسه مجلس در اقدامی کم سابقه میکروفن رسایی را قطع کرد اما رسایی همچنان به بیان ادامه نطقش شد و قطع شدن میکروفن مانع از ایراد سخنانش نشد”.

 به گزارش جهان نیوز، حمید رسایی که در مجلس از حمایت فراکسیون موسوم به “حامیان دولت” برخوردار است، اینبار نیز با حمایت روح الله حسینیان مواجه شد.

حسینیان در مصاحبه با فارس از هاشمی رفسنجانی به شدت انتقاد کرده و گفته است: “در جریان فتنه ۸۸ عناصر دنیاطلبانی بودند که به خاطر شکست‌هایی که در حوزه انتخابات خورده بودند تصمیم گرفتند که از انقلاب و مسئولین انقلاب انتقام بگیرند؛ از این رو دست به دست عوامل متوهم و خارجی‌ها دادند و این فتنه را به‌وجود آوردند”.

در خارج از مجلس هم، حسین شریعتمداری، در سرمقاله ای با عنوان “این نشانه‌ها دیدنی نبود؟!” درباره هاشمی رفسنجانی نوشت:” چند سالی است- همزمان و بعد از فتنه ۸۸- که آیت الله هاشمی رفسنجانی عهد دیرین‌‌ رها کرده و متأسفانه در می‌دانی بازی می‌کند که بی‌تردید از سوی دشمنان اسلام و انقلاب - بخوانید دشمنان خود ایشان- طراحی شده و مدیریت می‌شود. مدیریت مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس در زمینه سازی، حمایت و راه اندازی فتنه ۸۸ به اندازه‌ای آشکار و مستند است که بی‌خبری آقای هاشمی از آن با توجه به هوشمندی بار‌ها تجربه شده ایشان بسیار عجیب و غیرقابل تصور به نظر می‌آید. جناب رفسنجانی بعید بود- و هست- که فتنه ۸۸ را با انگیزه دستیابی مأموران داخلی مثلث یاد شده به کرسی ریاست جمهوری ارزیابی کند و تمامی شواهد و اسناد آشکاری که از اهداف براندازانه و دیکته شده به سران و عوامل فتنه حکایت می‌کرد و می‌کند را نادیده گرفته باشد!”

 نماینده سید علی خامنه ای در کیهان افزوده است: “آقای هاشمی در حالی از کمترین مرزبندی با دشمنان تابلودار اسلام و نظام و جریانات وطن فروش و آلوده سیاسی خودداری می‌کنند و همه آن‌ها را در «دولت وحدت ملی»! پیشنهادی خویش جای می‌دهند که در‌‌ همان حال و در اظهارات خود درباره «دولت وحدت ملی» بر مرزبندی با نیروهایی که آن‌ها را «تندرو»! می‌نامد- یعنی توده‌های میلیونی مردم مسلمان و متعهد کشورمان- تاکید می‌ورزد! و پرسش این است چرا جناب رفسنجانی مرزبندی با مردم فداکاری که در مقابل توطئه‌های آمریکا و اسرائیل و از جمله فتنه ۸۸ ایستاده‌اند را هرگز فراموش نمی‌فرمایند ولی دریغ از یک کلمه که درباره مرزبندی “دولت وحدت ملی»! مورد نظر خود با گروه‌ها و جریانات ضد انقلاب و معاند، بر زبان بیاورند!”.

وی درپایان نوشته: “دلسوزی مردم وفادار به انقلاب برای آیت الله هاشمی از برخی اعضای خانواده ایشان نیز بیشتر است. کافی است نگاه کنید گروه‌هایی که این روز‌ها سنگ حمایت از آقای هاشمی را به سینه می‌زنند از ایشان چه می‌خواهند و کسانی که امروزه آقای هاشمی آنان را در مقابل خود تصور می‌کند چه انتظاری دارند”.

گفتنی اینکه فرزندان هاشمی رفسنجانی، از حمید رسایی به دادستانی تهران شکایت کرده‌اند؛ شکایتی که پیش از آن‌ها از سوی دادستان کل کشور هم انجام شده بود اما رسایی آن را به “شوخی شب یلدا” تشبیه کرد.

در همین حال، پس از آنکه هیات رئیسه مجلس از قرائت پاسخ هاشمی امتناع کرد، این متن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

در پاسخ دفترهاشمی رفسنجانی به حملات اخیر از جمله آمده است: “اگرچه توهین و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و یاران دیرین امام که از شروع مبارزات مردم ایران اسلامی علیه طاغوت و طاغوتیان و پیروزی آنان بر اندیشه‌های استعماری، استبدادی، سلطنت‌طلب‌ها، توده‌ای‌ها و منافقین خلق سابقه‌ای ۵۰ ساله دارد، اما آنچه که روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آن هم در تریبونی باز که حداقل ۷۰ میلیون جمعیت ایران از طریق پخش زنده رادیویی، امکان استماع آن را داشتند، اتفاق افتاد، از جهاتی متفاوت بود و همین تفاوت، خانواده آیت‌الله هاشمی را بر آن داشت تا علی‌رغم میل باطنی در این شرایط حساس که دشمنان داخلی و خارجی انقلاب و مردم به اختلافات خانوادگی دوستداران نظام دل‌خوش کرده‌اند و افرادی فریب‌خورده و یا نادان، دانسته یا ندانسته به آن دامن می‌زنند، مطالبی را نه در دفاع از یک خانواده یا شخص، بلکه در دفاع از اخلاق اسلامی و انسانی و نظامی مبتنی بر مکتب اهل بیت بیان دارد که سالهاست مظلومانه در رسانه‌ها و محافل مختلف حقیقی و مجازی، مورد هجمه قرار می‌گیرند و مانند نطق اخیر در تریبون رسمی مجلس شورای اسلامی، با واژگانی غیراخلاقی لگدکوب می‌شوند. همگان در این سال‌ها به خوبی می‌دانند رویه و منش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در برخورد با این‌گونه تخریب شخصیت‌ها کریمانه بوده و آنچه برای ایشان مهم است، فقط وحدت و تقویت وفاق ملی و بازگشت به رویه اعتدال و سرسپردگی به قانون است. متأسفانه باید گفت از شبی که توهین و تهمت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قالب مناظره انتخاباتی از رسانه ملی پخش شد و فرهنگ‌سازان جامعه با اهداف محدود انتخاباتی به‌به و چه‌چه گفتند، این رذیله اخلاقی در کشور وارد فاز جدیدی شد و بعد‌ها که به بهانه برخورد با یک فرزند ایشان در کنار مضجع شریف حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری تکرار شد، رشد کرد و اینک به بهانه برخورد با فرزند دیگر ایشان، چنان نهادینه شد که یک نفر در کسوت روحانی، به عنوان نماینده مردم، در تریبون مجلس و از طریق صدای جمهوری اسلامی ایران فحاشی می‌کند”.

دفتر هاشمی در ادامه از “در گذشتن از این توهین مثل موارد قبل” خبرداده و افزوده است: “انتظار می‌رود دادگاه محترم ویژه روحانیت چنانچه این اظهارات را نوعی تعدّی به حریم و منزلت دیگران می‌داند، به صورت قانونی همانند مواردی که از قبل به آن‌ها عمل کرده است، اقدام نماید. چون هیچ کس حق ندارد قبل از اینکه متهمی در دادگاه‌های صالحه و به موجب حکم قطعی محکوم شود، جرایمی را به وی منتسب کند. مضافاً اینکه فرد موردنظر، هنوز به دادگاه نرفته و حتی اگر فرضاً در دادگاه بدوی هم محکوم شود، کسی حق ندارد او را مجرم معرفی کند یا با این عنوان از وی نام ببرد. حال آنکه در این نطق، علاوه‌ بر اینکه نام متهم اصلی آورده و از اوصاف ام‌الفساد، غول مفسد و… استفاده شده است، از کلمات و عباراتی چون «مشاور اصلی» نیز استفاده شده که متعرّض افراد دیگر است که ارتباطی با پرونده اتهامی ندارند و طرح آن در نطق علنی مشمول اصل ۸۶ قانون اساسی نیست.”