دستگیری روحانی طرفدار مشایی

نویسنده
آرش معتمد

» در روز بازگشت احمدی نژاد به دولت

عباس امیری فر از چهره های مشهور به طرفداری از مشایی بازداشت شد. طبق اعلام منابع نزدیک به امیری فر وی تلفنی به دادسرای اوین احضار شده ولی چون این احضاریه کتبی نبود به دادسرا نرفته بود. وی اما دیروز توسط یک تیم امنیتی سپاه در خانه اش دستگیر شد. این اتفاق درست در روزی افتاد که احمدی نژاد بعد از قهری ده روزه به دولت برگشت و از حمایت های رهبری از دولتش تشکر کرد و دولت دهم را  در خط ولایت  فقیه دانست.

امیری که دارای نسبتی فامیلی با فیض الله عرب سرخی است هفته گذشته هم به علت مصاحبه هایش در حمایت از مشایی و هم به علت شرکت در مراسم ختم پدر همسرش  که شرکت چهره های اصلاح طلب مانند بهزاد نبوی ودیگر اعضای سازمان مجاهدین در آن حضور داشتند، دستمایه خبر سازی سایت هایی چون جهان والف  ومشرق شده بود.

امیری فر دبیر جامعه ای به نام جامعه وعاظ  ولایی است که از جامعه وعاظ تهران منشعب شده؛ که دبیر آن شیخ جعفر شجونی،از هواداران احمدی نژاد و منقدان مشائی است که به تازگی در مصاحبه با روز نسبت هایی به جامعه وعاظ ولایی  داده بود.

 امیری فر که پیش نماز نهاد ریاست جمهوری است در گفت وگویی با روزنامه شرق در حمایت از مشایی گفته بود: “آقای مشایی را من شخصیتی می‌دانم که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ البته اگر بگذارند. شما به برخورد‌هایی که با این فرد خدمت‌گذار می‌شود نگاه کنید. صداوسیما علیه ایشان است و تعداد زیادی از روزنامه‌های اصولگرا با تمام وجود به ایشان حمله می‌کنند”.

همچنین: “خود من در جامعه وعاظ مدیر جلسه بودم که آقای مشایی برای پاسخ به ابهاماتی به آنجا آمدند. نزدیک 250 طلبه یک جا جمع شده بودند. ایشان سه ساعت سرپا و با سعه‌صدر و حوصله جواب تمام سوال‌ها را داد که با ابراز رضایت همه همراه شد. توجه داشته باشید که آقای مشایی حاضر نبود بنشیند. می‌گفت نشستن در محضر علما اسائه ادب است. تند‌تر ین سوال‌ها را می‌کردند اما ایشان با سعه‌صدر جواب می‌دادند. حضرت امیر می‌فرمایند یکی از آلات ریاست سعه‌صدر است که ایشان نشان داد از آن بهره‌مند هستند. سعه‌صدر ایشان در حالی بود که من از بعضی سوال‌های تند عصبانی می‌شدم. شدت هجمه علیه آقای مشایی به جایی می‌رسد که حضرت آقا در سفر اخیر به قم در جلسه با جامعه مدرسین می‌گویند من قبول ندارم که ایشان مکتب ایران را در مقابل اسلام قرار داده اما چون به ضررشان است این فرمایش آقا را رسانه‌ای نمی‌کنند”.

وی همچنین در این مصاحبه گفته بود که: “ما معتقدیم که اصولگرایی مانند جناح راست سنتی شده و خاصیت خودش را از دست داده. راست سنتی دیگر جذابیتش را برای مردم از دست داده. آقای احمدی‌نژاد اعلام کرد من با این گروه‌ها کاری ندارم. با کاندیداتوری آقای احمدی‌نژاد تمام اصولگرا‌ها مخالف بودند و همگی در سال 84 یا از لاریجانی دفاع کردند یا از قالیباف. اگر هم بعد از دو مرحله‌ای شدن انتخابات از احمدی‌نژاد حمایت کردند دلیلش این بود که با هاشمی‌رفسنجانی مخالف بودند”.