به قرعان عشق هم می میرد

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

دانشمندان بریتانیایی که اساسا آدم های بیکاری هستند و در مورد همه چیز بیخودی تحقیق می کنند و به نتایج باورنکردنی می رسند و کلا همه چیز زیر سرآنهاست و سفارتشان در تهران هم به همین دلیل تعطیل شد، با انجام تحقیقات جامع علمی به این نتیجه رسیده اند که عشق به سادگی می تواند به نفرت تبدیل شود. یعنی زمانی که شما به دشمن تان نگاه می کنید نفرت همان مسیری را در ذهن شما می رود که یک روزعشق می رفت… یعنی اگر روزی نظراتتان به کسی نزدیک بود و او هم عاشقانه دست شما را می بوسید، هیچ بعید نیست یک روز شما دیگر نظراتتان به او نزدیک نباشد و او هم دیگر دست شما را که هیچ، رویتان را هم نبوسد… پس بهتر است مواظب باشید برای همچین آدم هایی از روی مردم با ماشین رد نشوید.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد در مغز (در صورت فقدان این بخش باید جای دیگری را مورد بررسی قرار داد)، یک الگوی واحد از فعالیت ها در رابطه با کینه ورزیدن و علاقه داشتن شکل می گیرد که به آن “مدار نفرت” می گویند. فعالیت های این “مدار نفرت” در همان بخشی از مغز که پیشتر “مدار عشق” در آنجا یافت می شده، متمرکز می شود.

به عبارت ساده تر اگر شما برای نشان دادن عشق خودتان به یک نفر از یک جایی به عنوان صندوق هویج استفاده می کردید و مجبورشان می کردید راه و بیراه به معشوقه شما مهر بورزند و هی سوالشان را پس بگیرند و رای اعتماد بدهند، یا به نمایندگانتان در سراسر کشور دستور می دادید از وجنات و سکنات دولت خدمتگزارش به صورت خودجوش ذوقمرگ بشوند، یا صدا و سیما طبق میل شما مدام چهره خوشگلش را نشان مردم بدهد و نصف مملکت دچار افسردگی مزمن بشوند، یا نیروهای نظامی و انتظامی هر کس را که گفت “بالای چشمت…ببخشید زیر چشمت بوتاکس تزریق کردی چه خوشگل چه خوشگل چه خوشگل شدی امشب!” را بگیرند بطری بهش تزریق کنند… هیچ بعید نیست یک روز هم همه این راه ها را بر گردید و عکسش را انجام بدهید.

“در روزهای اخیر درخواست دیداری از سوی احمدی‌نژاد برای دیدار با آیت الله خامنه‌ای به دفتر رهبر ارائه شده اما در پاسخ از قول رهبر جمهوری اسلامی گفته شده است که اگر موضوع دیدار حبس علی اکبر جوانفکر است، وقت دیدار با احمدی‌نژاد را ندارد.”

البته این یک فرایند دو طرفه است و قاعدتا طرف مقابل هم از هر فرصتی برای تغییر رنگ شما به رنگ قهوه ای استفاده می کند و مثلا جلوی پانصد تا خبرنگار می گوید: “خیلی تاسف آور است که کسانی در بالاترین سطوح نظام که می خواهند در کارها دخالت کنند، هنوز نمی دانند حجم نقدینگی نسبی است، نه مطلق”

اما بهتر است از این تحقیقات در زمینه عشق و عاشقی که سرانجام خوشی ندارد، بگذریم و به آئین رونمایی از هفت طرح صنعتی و تجهیزات فناوری نانو برویم… عشق و عاشقی شما که برای ما نان نداشت، شاید در این فناوری نانو یک لقمه نان پیدا بشود.

رئیس جمهور اخیرا منفور در این جلسه گفته است: “هر کسی کار کند ارزشمند است و همه زحمت می‌کشند اما بهترین‌های آنها مطالب ابن سینای ما را ترجمه کرده و با اندکی تغییر به نام خود مطرح می‌کنند. اما تاکنون یک ابن سینا پرورش نداده‌اند.” اما نگفته است ما خودمان چند تا ابن سینا پرورش داده ایم و مثلا وزیر علوم و تحقیقات و فن آوری مان مقالات علمی اش را از روی دست چه کسی می نویسد؟… یا آقای کردان مرحوم و رحیمی محتضر یا کامران دانشجوی دارای سابقه سرقت مدرک، مدارک دکترایشان را از کجایشان در آورده اند؟

وی همچنین در ادامه اظهار داشته: “خراب کردن بازار و آیه یاس خواندن و کارشکنی‌ها و تلاش عده ای برای تضعیف روحیه مردم کار شیطان است.” و هیچ ربطی هم به بهمنی و بانک مرکزی ندارد. دو سه روز به مشائی و رحیمی فرصت بدهید خودشان یک وردی می خوانند طلسم شیطان را باطل می کنند.

وی با اشاره به سال جهاد اقتصادی و شکوفایی پول ملی افزوده است: “امسال بودجه ما اندکی تحت فشار است و بانک‌ها و نفت را بسته‌اند، اما راه به جایی نمی‌برند. چون نمی‌دانند با ملت ایران طرف هستند.” واقعا همین است، آمریکایی ها بر این اساس حتما خیال می کنند سه چهار سال است دارند کشور سنگال را تحریم می کنند یا ملت ایران در یک کشور دیگری به اسم بورکینافاسو زندگی می کنند که طرف این تحریم ها نیستند.

وی در پایان جلسه هم ابراز داشت: مطمئنم امروز ملت ایران در اوج خودباوری است و حتی اگر امثال بنده قدر این ملت را ندانیم و در شان آنها عمل نکنیم، این ملت از امثال بنده عبور می‌کند و به سوی راه روشن فردا می‌رود…

البته در ارتباط با این جملات اخیر مواردی به ذهن ما می رسد که حتما خیلی بهترش به ذهن خودتان هم می رسد و ما ترجیح می دهیم این یک مورد را به عهده خودتان بگذاریم.

ضمنا در همان تحقیقات بریتانیایی ها که گفتیم آمده است: عشق های رمانتیک مستقیماً به یک شخص ربط پیدا می کنند، اما نفرت می تواند به یک گروه یا فردی از اعضای آن گروه مربوط باشد و یک دفعه دودمان یک گروه را به باد بدهد. اما هنوز مشخص نیست کدام طرف پیش دستی می کند ودودمان طرف مقابل را به باد می دهد… اما بالاخره می دهد… یک بار بیست سی سال پیش داده… باز هم می دهد… منتظر باشید.