هشدار توکلی در مورد پایان مدارا با خاتمی، موسوی و کروبی

نویسنده

» نارضایتی کیهان از شعارهای مردم علیه روسیه

احمد توکلی، رییس محافظه کار مرکز پژوهش های مجلس، در نامه ای میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی، جنبش سبز را ناسازگار با مبانی انقلاب اسلامی و برخوردار از پشتیبانی بیگانگارن مخالفان اسلام و استقلال ایران دانست.

توکلی در این نامه نوشت که جنبش سبز قصد معارضه با نظام قانونی و مردمی حاکم را دارد و رفتار و ظاهر کثیری از افراد آن حاکی از عدم تقید به شرع و ارزش‌های انقلابی است.

این نماینده مجلس با اشاره به برخی شعارهای سرداده شده از سوی مردم در راهپیمایی روز قدس از خاتمی و موسوی پرسیده است: وقتی با ادعای احیای ارزش‌های فراموش‌شده خط امام، معترضان را علمداری می‌فرمایید، آیا از این شعارها و سردهندگانشان برائت می‌جویید یا با ادامه سکوتتان آن‌ها را تایید می‌کنید؟

اشاره توکلی به شعارهای؛ استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی، نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران، ما اهل کوفه نیستیم، پشت یزید بایستیم و مرگ بر… است که توسط مردم در روز جمعه سر داده شد.

او این شعارها را استراتژی تازه ای توصیف کرده که به عقیده وی این استراتژی به وضوح با سه محور اعتقادی و استراتژیک امام در تضاد است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، خطاب به خاتمی و موسوی نوشته است: چرا در برابر شعار انحرافی نه غزه نه لبنان سکوت کرده‌اید؟ نظرتان عوض شده یا صهیونیست‌ها تغییر ماهیت داده‌اند؟ آیا قدرت، آن‌قدر شیرین است که برای رسیدن به آن باید پا روی اعتقادات امام گذاشت؟ شما که می‌گوئید خط امامی هستید.

توکلی از سید محمد خاتمی پرسیده است: فکر می‌کنید اگر کسانی که امروز شعار جمهوری ایرانی می‌دهند، سرکار بیایند، شما را خلع لباس و منزوی نخواهند کرد؟ البته اگر زنده‌تان بگذارند.

او، موسوی و خاتمی را به طور تلویحی، به “انحراف” از آرمان‌های آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی متهم کرده و نوشته است: معارضه به ظاهر جدید، با شعارها و استراتژی‌های شمرده شده، چیزی جز خیانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ایران نیست.

توکلی همچنین موسوی و خاتمی را متهم کرده که می‌خواهند حاکمیت را وادار به برخورد با خود کنند و در عین حال پرسیده: فکر می‌کنید حکومت تا کجا مدارا خواهد کرد؟ وی هشدار داده: تردیدی نیست که معارضه به ظاهر جدید، با شعارها و استراتژی‌های شمرده شده، چیزی جز خیانت به امام، انقلاب، اسلام، مردم و ایران نیست. اگرچه خیانت فاعلی بر همه افراد این جریان صدق نمی‌کند، ولی قطعا خیانت فعلی هست. فکر می‌کنید حکومت تا کجا مدارا خواهد کرد؟ اگر تصور شود اجازه داده می‌شود نظامی که با خون‌دادن‌ها و خون دل خوردن‌های بسیار برپا شده و تنها حکومت دینی جهان، ولو پر عیب و نقص، است، به این راحتی عوض می‌شود؛ یا تصور کنید همه آنانی که امروز زیر علم شما سینه می‌زنند، به شما وفادار خواهند ماند، هردو تصور اشتباه است.

 

پایانی بر خونسردی چهره های شاخص محافظه کار؟

نامه توکلی خطاب به موسوی و خاتمی در شرایطی منتشر شده که پس از تقلب گسترده انتخاباتی در 22 خرداد و اعتراض مردم ایران به این تقلب بی سابقه، رسانه های حامی دولت احمدی نژاد، تلاش کردند تجمعات خودجوش مردمی و اعتراضات صورت گرفته را به خارج از کشور وصل کنند و میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی و مهدی کروبی را به خط گرفتن از امریکا و انگلیس متهم نمایند. در راس این جوسازیها، روزنامه کیهان قرار داشت که طی سه ماه گذشته، مواردی مشابه متن نامه دیروز احمد توکلی را به اشکال مختلف منتشر کرد و تا بدانجا پیش رفت که خواهان محاکمه این سه شخصیت اصلاح طلب شد.

این روزنامه در شماره امروز خود نیز در همراهی با احمد توکلی، ادعاهایی مشابه نامه این نماینده اصولگرای مجلس را طرح کرده است.

در حالیکه تاکنون این طور به نظر می رسیده که چهره های خونسرد تر جریان محافظه کار با ادبیات تندروهای هم جناح خود همراهی نکرده اند، نشانه هایی چون انتشار نامه توکلی که با لحنی دیگر همان اتهامات تندروها را تکرار کرده نشان می دهد صبر این چهره ها نیز لبریز شده و حضور گسترده مردم و اعلام عدم مشروعیت دولت برآمده از تقلب گسترده انتخاباتی از سوی مردم، خشم آنان را نیز برانگیخته است.

 

کیهان: شعارها توصیه صهیونیسم بود

روزنامه کیهان در شماره امروز خود نیز به طرح اتهاماتی علیه جنبش سبز و موسوی، خاتمی و کروبی پرداخته است. سرمقاله امروز روزنامه حسین شریعتمداری که به نامه احمد توکلی شباهت قابل توجهی دارد، سر دادن شعار “نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران” از سوی مردم را  توصیه صهیونیست ها به طرفداران موسوی و خاتمی دانسته و مدعی شده است: این شعار بلافاصله پس از آن که توسط جماعتی اندک سر داده شد با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مردم در گلوی مزدوران-رسمی یا فریب خورده و غیررسمی- رژیم صهیونیستی و اوباش اجاره ای خفه شد.

این روزنامه با توهیم به مردمی که در روز قدس در اعتراض به تقلب انتخاباتی و وقایع بعد از آن به خیابان ها آمده بودند نوشته است: لاش مشترک گروههایی نظیر منافقین، سلطنت طلب ها و برخی از سایت های وابسته به مدعیان اصلاحات در کتمان این واقعیت و نمایش خیالی “موج سبز”! به ادعای آن کاسه لیسی شبیه است که برای ادامه ریزه خواری از سفره “خان” مجبور بود نه فقط دیدن حرکت مورچه بر روی قله بلندکوه از فاصله چند کیلومتری را تائید کند بلکه به منظور اثبات وفاداری خود به خان! و این که خیلی دقیق دیده است! یک چشم بودن آن مورچه را هم به مشاهدات خویش بیفزاید!

شریعتمداری افزوده است: شمار اندک هواداران موسوی و خاتمی که بعد از اثبات دروغگویی های سران فتنه و اعترافات مستند بازداشت شدگان به شدت کاهش یافته بود، فقط برای مدتی کوتاه در حاشیه تظاهرات حضور یافته و پس از آن که شعار آنان در حمایت از اسرائیل با خشم مردم روبرو شد، با برنامه قبلی و با سوءاستفاده از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، خود را به خیابان های خلوت اطراف رسانیده و به آتش زدن چند موتورسیکلت روی آوردند

کیهان مدعی شده است که خاتمی، موسوی و کروبی، پس از مشاهده شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل توده های میلیونی مردم که به طورطبیعی و منطقی با مواضع اعلام شده آنها ناهمخوان بود، صحنه را ترک کردند.

روزنامه شریعتمداری که از سر دادن شعار مرگ بر روسیه از سوی مردم عصبانی شده تلاش کرده که سر دادن این شعار از سوی مردم را همخوان با توصیه بیگانگان و برای رضایت امریکا و اسرائیل وانمود کند.