اصولگرا و اصلاح طلب یعنی نظام

نویسنده

عفت شریعتی در گفتگو با روز:

عفت شریعتی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و از همفکران محمود احمدی نژاد، در گفت و گو با روزتاکید کرده است که “انتخابات شوراها و خبرگان فقط به نفع نظام جمهوری اسلامی تمام شد”. بر این اساس او از مطبوعات می خواهد با طرح بحث های دیگر”این شادی را به کام مردم تلخ نکنند.” متن مصاحبه در زیر می آید.

effatshariatib.jpg

خانم شریعتی، بر اساس اعلام نتایج اولیه انتخابات شورای شهر تهران، تنها سه نفر از فهرست متعلق به حامیات دولت صدرنشین هستند. این ترکیب را پیش بینی می کردید؟

شما یازده [متعلق به لیست حامیان قالیباف] را به علاوه سه کنید می شود چهارده. بنابراین اصولگرایان حائز حداکثر آرا شدند و من بین حامیان دولت و اصولگرایان هیچ فاصله و جدایی نمی بینم که بخواهم آنهارا تفکیک کنم. به هر حال تفاوت فقط در اسامی است. ما معتقدیم “اصولگرایان” حامیان دولت هستند.

با توجه به اختلافاتی که میان جریان احمدی نژاد و قالیباف وجود دارد و در طول انتخابات هم بارها از سوی هر دو طیف اتهاماتی به طیف دیگر وارد شد، گمان می کنید اکثریت یافتن جریان قالیباف در شوراها به نفع احمدی نژاد و دولت او در صحنه سیاسی کشور تمام می شود؟

ببینید، این انتخابات فقط به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران تمام شد. مگر می شود کسی بیاید این پیروزی را به نفع جریان خودش مصادره کند؟ این پیروزی متعلق به مردم و دولت ایران است. پیروزی سه قوه ایران است. اصلا این صف بندی ها درست نیست.

فهرست حامیان دولت، “رایحه خوش خدمت” تا پیش از انتخابات از کسب اکثریت کرسی های شورای شهر تهران می گفت، به نظر شما چطور شد که این اتفاق نیفتاد؟

ببینید، من عرض کردم اینکه شما گروهها را جدا می کنید من قبول ندارم.

چی را قبول دارید؟

الان اصولگرایان هستند. چه زیر تابلوی “رایحه خوش خدمت” چه هر تابلوی دیگری. من از رسانه ها استدعا دارم این پیروزی بزرگ مردم ایران را در دو انتخابات با این حضور چشمگیر به کام مردم شیرین کنند و اختلافات را اصلا مطرح نکنند.

با توجه به اعلام نتایج اولیه، هفت نفر از جریان “اصلاح طلب” هم وارد شورای شهر تهران شده اند. به گمان حامیان احمدی نژاد، آیا این نشان دهنده اقبال به این گروه نیست؟

ببینید، در مورد این هفت نفر باید بگویم ما در جلسه ای که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان آنقدر دایره اصولگرایی را وسیع اعلام فرمودند که به نظر ما این هفت نفر هم اصولگرا هستند. همه آنها در زمره وفاداران به نظام هستند.

در انتخابات دیگر، انتخابات خبرگان، ما شاهد پیروزی جریان رفسنجانی بر مصباح یزدی بودیم، حامیان احمدی نژاد این پیروزی را زمینه ساز تقویت دوباره جریان رفسنجانی در صحنه سیاسی کشور نمی دانند؟

خیر، ببینید اصلا پسندیده نیست که بگوییم پیروزی آقای رفسنجانی بر آقای مصباح یزدی. آخر علما و مجتهدین ما همه یک حرف را می زنند. ممکن است هواداران آنها بیایند و شائبه ای ایجاد کنند وگرنه همه آنها به نظام و امام معتقد هستند. نباید این مسائل را عنوان کرد. بهتر است کام شیرین مردم ایران از انتخابات با این شبهات تلخ نشود.