نهمین مجلس کسوفِ کامل

محمد رهبر
محمد رهبر

دل آقا که آرام نمی گیرد، گرچه آمار مشارکت در انتخابات همان اعلام شد که می خواست و گیریم که طایفه احمدی نژاد و شیخ مصباح که در صفِ پایداری ایستاده بودند، در اطراف و اکناف از سپاهِ بیت شکست خوردند و این نهمین مجلس شورای اسلامی، باب دل است و نخاله ای ندارد و اگر احمد توکلی و مطهری هم باشند، تیغشان سمتِ احمدی نژاد یاغی است، اما باز دلِ آقا که آرام نمی گیرد.

محمد رضا پهلوی این خوش وقتی را داشت که استبدادش بگو و مگو نداشت، وقتی حزب رستاخیز راعَلم کرد و چند جبهه اصولگرایِ سلطنت را زیر چترش نشاند، صدا و ندایی از جمشید آموزگار و امیر عباس هویدا در نیامد و با همه رقابتی که داشتند در قبالِ حکم شاهانه لام تا کام بازنکردند.

 اما سید علی خامنه ای از یکسال پیش مهدوی کنی فرتوت را مامور کرد تا به ریش سپید و کمر منحنی هم شده، اصولگرایان را که مجموعه ای هستند از پا برهنگانِ قدرت که تازگی به وادی سیاست دویده اند، در یک خیمه جمع کند که نشد و مهدوی کنی را به آخر عمر از شنیدنِ یک قُبلتُ ناقابل، ناکام کردند.

مجلس نهم البته هرحکم حکومتی را گردن خواهد نهاد، نمایندگان خاضع و سرمستِ اطاعت و ارادتش به اشاره ای خواب رهبر در حذف ریاست جمهوری را نیز تعبیر می کند و رییس الوزرا را تنفیذ.

 این مجلس شاید اولین مجلسی خواهد بود که رای به حالت فوق العاده و حکومت نظامی هم خواهد داد. اما مشکل جای دیگر است، آقا با دست چین کردنِ مریدان و حذف دار و دسته احمدی نژاد، عملا اعلانِ جنگ داد و در این عمر باقی مانده از دولتِ محمودی و با این وصف که نه برای احمدی نژاد وقتی مانده و نه برای رهبری صبری، نبرد قوای مقننه و قضاییه به امداد غیبی بیت با احمدی نژاد و حلقه پنهانی اش به زودی بالا خواهد گرفت. کارزار احمدی نژاد و مجلسی که شعبه بیت رهبری است، علنی خواهد بود و این سوال از احمدی نژاد که در همین مجلس فعلی در جریان است، شاید مقدمه اش.

با حذف خُرده اصلاح طلبان و حتی پیشکسوتان سنتی جلوس بر کرسی مجلس از قبیل موتلفه اسلامی، سید علی خامنه ای قصد دارد تا برای دوران تازه حکمرانی، نسل تازه ای تربیت کند و این مجلس نهم زرادخانه ای از نمایندگانِ بی شکل است که دست آقا وَرزشان خواهد داد. تنها مشکل این است که با پُر شدن مجلس از گمنامانی که برای اولین بار بر کرسی می نشینند، در واقع منطقه حائل میان دولت و بیت از بین می رود و در هر حمله مجلس به دولت، دستِ ولایت پیداست. در این کارزار، شاید احمدی نژاد اولین نفری از مسوولان نظام در 23 سال گذشته باشد که صریحا و رسما شخص آیت الله خامنه ای را هدف قرار خواهد داد، حال آیا می تواند در چنان آشفته بازاری از جامعه ایران یارگیری کند یا نه، باید منتظر ماند و دید اما این موفقیت را خواهد داشت تا حربه ای را بر دست گیرد که جنبش سبز به تعلل بر زمین نهاد. استبداد با انتخابات مجلس نهم، نظم سازمانی گرفته است اما همان طور که کسوف تنها دقایقی روز را شب می کند، این اتحاد استبداد به دست خود مستبدین، خواهد شکست.