آشپزی رژیمی با مخلفات

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

اصولا آشپزی موضوع مهمی است. اعم از اینکه نان مان توی روغن باشد یا کله مان بوی قورمه سبزی بدهد، یا با همین نان و پنیر خودمان بسازیم یا بگوئیم دیگی که واسه من نمی جوشه، بذار کله سگ توش بجوشه. در همین راستا، داشتن یک دستور غذایی یکی از مهم ترین برنامه ها برای هر جنبش سیاسی یا غیرسیاسی است، با این فرض، پیشنهاد سرآشپز را مرور می کنیم:

مهدی کروبی: فسنجان ننجون، با دسر شله زرد، چای قندپهلو، در حین کتک خوردن در مراسم عروسی.

علی خامنه ای: چلوکباب سلطانی، با دسر نان و پنیر برای مهمانان و خاطره نویسان، با دوغ گازدار، و چای نبات پررنگ برای بالازدن.

محمود احمدی نژاد: بورش روسی که بغل سفره با نفت پخته شده باشد، شیر موز ونزوئلایی، خرمای لبنانی، با سس سویای چینی، میوه نارنگی حیفا که معلوم نیست دقیقا که فلسطینی است یا اسرائیلی.

هاشمی رفسنجانی: کشک بادمجان عفت پز، با شربت آبلیمو، دسر کلمپه و قائوت پسته، همراه با قهوه “مگر تو ترکی؟”، در آغاز غذا استعفا داده و در پایان همه مسوولیت ها را می پذیرد.

علی لاریجانی: سبزیجات رژیمی، و چهار قطعه نان رژیمی، با کوکا بدون کالری، همراه با قهوه بدون کافئین، دسر بستنی رژیمی بدون قند. در هنگام غذا، قبل و بعد از آن حرف نزنید.

سردار گارسیا فیروزآبادی: یک گوساله سامری برای ناهار، با یک تشت دوغ، و نیم کیلو پیاز، همراه با ساندویچ مغز با ده تا نان اضافه، یک سماور چای، همراه با رنگینک برای جلوگیری از ضعف کردن حاجی. در صورت زنده ماندن لجستیکی سپاه به فکر وعده غذای بعدی باشد.

جواد لاریجانی: بیف استروگانف با اشکنه، یک لیوان کوکاکولا در لیوان لعابی که معلوم نشود کوکاست، کاپوچینو با چای دیشلمه، همراه با بستنی ایتالیایی سینیوراکبر مشتی، در هنگام صرف غذا دوازده جور قاشق، کارد، چنگال چیده می شود، ولی غذا با دست خورده می شود.

میرحسین موسوی: خورشت گورمه سبزی، با برنج و زعفران، همراه با تربچه و ریحان، کمی سالاد شیرازی با آبلیمو، آب خوردن معمولی سرد نباشد. چای قندپهلو ترکی یک لیوان عظیم. با مربای بهار نارنج.

احمد جنتی: کلم پلوی قمی، نوشابه گازدار، پیاز به مقدار کافی قبل از سخنرانی، آب برای خوردن قرص اعصاب، سالاد کلم و هویج، قرص برای هضم غذا، ویتامین ث، آ، ب، کا، و مولتی ویتامین برای زنده ماندن تا هزاره بعد.

سید محمد خاتمی: پیتزا تنوری، کوکا لایت، چای کمرنگ، سالاد فصل با سس هزار جزیره. دسر بستنی ایرانی.

سردار رادان: کله پاچه با چشم فتنه و آبگوشت مغز، بطری نوشابه( داخلش مهم نیست ولی حتما گازدار باشد و بهتر است گاز خردل داشته باشد)، نان سنگک همراه با سنگ  به عنوان سلاح سرد.

مسعود بهنود: مرصع پلو، سالاد شیرازی با نارنج، شربت به لیمو، نان سنگک خشخاشی، ریحان و نعناع و شاهی، قهوه قجری.

فاطمه رجبی: نان خشک تاریخ مصرف گذشته، آب شیر در لیوان پلاستیکی که در اثر پرتاب نشکند، چای و نبات مشهد، مهر کربلا برای هضم غذا ( از بیست سال پیش ویارش خوب نشده)، میوه نصف قاچ سیب که از پریروز توی یخچال باقی مانده.

مسعود رجوی: نان و خرما و پنیر روی روزنامه، سیانور برای هضم کامل هوادار.