احمدی نژاد دروغ می گوید، او قبول می کند

نویسنده

» مقاله ای از فوربس درباره خطاهای اوباما

روز 21 سپتامبر، محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور حکومت اسلامی در ایران، بار دیگر به نیویورک رفت تا در نشست سالانه سازمان ملل شرکت کند و امروز اظهار داشت که واقعه یازده سپتامبر کار دولت آمریکا بوده است تا رژیم صهیونیستی را نجات بدهد. و بار دیگر رسانه های آمریکایی از او استقبال شایانی کردند و او تریبونی بدست آورد تا در مورد غرب و اصول خودش تبلیغات سیاسی کند.

 

احمدی نژاد در مصاحبه با رسانه های مختلف اعلام کرد که هیچ سرکوبی علیه مخالفان و مردمی که خواستار آزادی کامل در کشور  هستند، صورت نگرفته است. او اظهار داشت که مخالفان ایران آزاد هستند که ابراز عقیده کنند یا تظاهرات کنند و حکومت هیچ کس را به دلیل مخالفت نکشته است. او حتی گفت که هیچ کس به خاطر ابراز عقیده کارش را از دست نداده است.

 

اما حقیقت چنین نیست. بیش از پنج هزار نفر از مردم عادی در سال گذشته به دلیل شرکت در تظاهرات و حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران زندانی شده اند. بسیاری از آنان به محاربه متهم و محکوم به مرگ شده اند. بسیاری دیگر به شدت شکنجه شده اند و در بازداشتگاه ها کشته شده اند. روزی نیست که بدون بازداشت با ایجاد رعب برای مخالفان بگذرد و وبسایت ها و دفاتر حقوق بشری که در مورد ایران کار می کنند گزارش می دهند که بیش از هفتاد نفر ظرف چند روز فقط در مشهد اعدام شده اند. احمدی نژاد بجای اینکه بگوید اعلام کرد حکم سنگسار سکینه آشتیانی که خبر اول رسانه های جهان بود، باعث خشم جهانی و فعالان حقوق بشر شده است و از حکومت اسلامی خواسته اند تا حکم سنگسار را لغو بکنند، اعلام کرد که این ها تبلیغات غرب است.

 

احمدی نژاد آزادی ساراشورد توسط مقامات ایرانی را یک عمل انساندوستانه می نامد و خواستار آزادی هشت زندانی ایرانی می شود. او فراموش کرد که بگوید آن ایرانی ها به جرم نقض قوانین بین المللی تحریم علیه ایران در زندان هستند و شورد بدون اینکه به هیچ جرم رسمی متهم بشود به همراه دو کوهنورد دیگر که همچنان زندانی هستند، و می خواهد با آنها معامله بکند.

 

احمدی نژاد همچنان اصرار دارد که برنامه های اتمی ایران صلح آمیز است و ایران قصد ساختن بمب اتم ندارد. با این حال اعلام کرد که آینده متعلق به ایران  است و آمریکا باید ایران را بعنوان یک قدرت بپذیرد و تهدید کرد که اگر آمریکا به ایران حمله کند، وارد یک “جنگ نامحدود” شده است. ایران با وجود دریافت چهار قطعنامه تحریم از سازمان ملل به غنی سازی اورانیوم ادامه می دهد. ایران به بازرسان آژآنس اجازه نمی دهد که از تاسیسات مشکوک بازدید کنند. ایران بیش از 2.8 تن اورانیوم غنی سازی شده دارد که برای ساختن سه بمب اتمی کافی است. مشخصا این یک جور تفسیر از کلمه “صلح آمیز” است که ما با آن آشنایی نداریم.

 

احمدی نژاد دقیقا می داند که چه کار دارد می کند. او اطلاعاتش را از قرآن می گیرد که به مسلمانان توصیه می کند که دشمنان را چنان مغبون کنند تا زمان آن فرا برسد که قدرتشان زیاد بشود و بتوانند آن ها  را از بین ببرند. این باعث شرم است که رسانه های آمریکایی راه را برای چنین فریبکاری هایی باز می گذارند. درعین حال  دولت اوباما به سیاست های شکست خورده و تحریم ها ادامه می دهد، و به رهبران ایران که دستشان نه تنها آغشته به خون مردم ایران بلکه آغشته به خون سربازارن ما در عراق و افغانستان است، پیشنهاد گفتگو می دهد.

 

غرب تا زمانی که چشمانش را به روی جنایات فجیع جمهوری اسلامی بسته است، نمی تواند مدعی دفاع از دموکراسی شود. غرب مادامی که به آرزوهای  میلیون ها ایرانی که در راه رسیدن به آزادی در خون خود غلتیده اند پشت کرده است، دیگر نمی تواند مدعی شود که طلایه دار راه عاشقان آزادی است. ایرانی ها وقتی می بینند که غرب از رهبران جنایتکارشان استقبال می کند، چه فکری خواهند کرد؟

خوب است گفته های رئیس جمهور شجاع، رونالد ریگان را بیاد بیاوریم که در سال 1986، شبی که تاسیسات تروریستی لیبی بمباران شد خطاب به مردم آمریکا گفت:« در پناه  شیطان نه امنیت هست نه ایمنی. هدف سیاست غرب باید این باشد که پناهی برای ترور وجود نداشته باشد. و برای رسیدن به چنین سیاستی، مردمان آزاد و کشورهای آزاد باید متحد شوند و با هم کار کنند.»

 

دنیا تا زمانی پابرجاست که انسان ها به زندگی در آزادی و صلح امید داشته باشند. این را هرگز فراموش نکنیم.

 

فوربس، 24 سپتامبر