یزدی: مخالفان خامنه ای گناهکارند

سامناک آقایی
سامناک آقایی

» حمله دوباره یزدی و الهام به خانواده رفسنجانی

همزمان با اولین سالگرد 22 خرداد، یزدی و الهام از حامیان اصلی دولت، دور دیگری از حملات علیه رهبران و حامیان جنبش سبز، و همچنین هاشمی رفسنجانی و فرزندان وی را کلید زدند. دیروز محمد یزدی در جمع فرماندهان سپاه در قم، بدون ذکر نام فائزه هاشمی، او را به خاطر ابراز دیدگاه هایش نسبت به مساله حجاب منحرف خواند و مخالفان و منتقدان ولایت و آیت الله علی خامنه ای را گناهکار و دارای قلبی سیاه دانست. یک روز قبل از این نیز غلامحسین الهام، سخنگوی دولت نهم در گفتگو با شبکه ایران، هاشمی را به دلیل حمایت و حضور در جنبش سبز خطاکار شناخت و خواستار پاسخگویی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ضررها و هزینه هایی که به گفته وی هاشمی در یک سال گذشته به نظام وارد کرده، شد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد یزدی دیروز در قم با حضور در جمع شماری از فرماندهان سپاه از نقش این نیروها در حوادث پس از کودتای انتخاباتی22 خرداد تقدیر کرد و حفاظت از اسلام و ولایت فقیه را وظیفه اصلی این نیرو در مقابل به تعبیر وی فتنه های داخلی و دشمنان خارجی دانست.

گفته های یزدی در خصوص نقش سپاه پاسداران در حوادث پس از کودتای انتخاباتی سال گذشته، برای اولین بار است که از سوی یکی از اعضای خبرگان رهبری که از هواداران سرسخت احمدی نژاد نیز هست، به صراحت بیان می شود. پیش از این برخی دیگر از مقامات از جمله فرمانده سابق پلیس تهران از نقش سپاه پاسداران در سرکوب های خیابانی معترضان به نتیجه انتخابات سخن گفته بودند.

 

تکذیب آیات خدا

اما یزدی طبق روال یک سال گذشته در گفته های دیروز خود بار دیگر هاشمی رفسنجانی و فائزه، دختر وی را مورد حمله قرار داد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، که سابقه اختلافات و دشمنی اش با هاشمی و خانواده وی به سالها پیش برمی گردد، در جمع فرماندهان سپاه با اشاره به اینکه کسانی که امروز با نظام و رئیس جمهوری احمدی نژاد مخالفند دارای قلبی سیاه هستند، در حمله تلویحی خود به دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: “مثلا خانمی که روزی در ایران زندگی می کرد و نماینده مجلس هم بود کارش به جایی می رسد که مانتو و روسری می پوشد و از چادر بدش می آید. این شخص تصریح می کند که حجاب در اسلام وجود ندارد و جزء آداب اجتماعی و از آداب و رسوم است. من در خارج روسری می پوشم؛ چراکه در خارج آداب و رسوم دیگری حاکم است. وقتی از این خانم می پرسند که چرا گاهی با مانتو و روسری و گاهی هم بدون روسری حاضر می شوید، آیا این دوگانگی و نفاق نیست، جواب می دهد حجاب در اسلام وجود ندارد و روسری خود را برمی دارد و حجابش را تنظیم می کند و می گوید حجاب را اصلا قبول ندارم”.

وی در ادامه افزود: “این عاقبت کسانی است که مرتکب خلاف می شوند و به گناه اصرار می ورزند و ادامه می دهند و در نهایت به جایی می رسند که آیات خدا را تکذیب می کنند”.

اشاره یزدی به مصاحبه چندی پیش فائزه هاشمی با برخی مطبوعات هوادار حقوق زنان بود که دختر رئیس مجمع تشخیص نظام طی آن به ابراز دیدگاه های خود نسبت به مساله حجاب و حقوق زنان پرداخته بود؛ مصاحبه ای که باعث شد حامیان احمدی نژاد بر فشارهای تبلغی خود علیه خانواده هاشمی بیفزایند و حتی دختر وی را متهم به ارتداد بکنند.

 

ترجیح حقوق بشر بر قرآن

مخالف سرسخت هاشمی درخبرگان رهبری، در ادامه گفته هایش برای فرماندهان سپاه عده ای دیگر را مورد حمله قرار داده که به گفته وی حقوق بشر را بر حرف قرآن ترجیح می دهند؛او اما به طور مشخص از شخص و یا گروه خاصی اسم نبرده و گفته است: “عده‌ای روزهای اول انقلاب شرایط خوبی داشتند و همراه امام بودند و به قول رهبری در هواپیمای امام هم حاضر بودند. برای این عده شرایطی پیش می آید که در ابتدا مخالفت زیادی نمی کنند و زاویه‌ زیادی با نظام نمی گیرند، اما رفته رفته از این خط فاصله می گیرند و در نهایت به زاویه 180 درجه‌ای می رسند. تا وقتی که در دنیا هستیم این امتحانات ادامه دارد و مایی که در نظام هستیم خطر شدیدتری ما را تهدید می کند، نکند شرایطی پیش بیاید که قلب‌مان کاملا سیاه شود. عده‌ای به این جایگاه رسیدند و می گویند ما اسلام را قبول نداریم و حقوق بشر را برتر از حرف قرآن می دانیم. این حرف کسی است که با روحانیون بود و در نظام اسلامی بزرگ شده است، اما امروز در اصل قرآن تردید ایجاد می کند”.

این گفته های یزدی در حالی ست که طی روزهای گذشته علاوه بر اوجگیری تبلیغات علیه رهبران جنبش سبز، تلویزیون جمهوری اسلامی اقدام به انتشار فیلم های مستندی در خصوص زندگی شخصی و فعالیت های حقوق بشری و سیاسی شماری از فعالان سرشناس حقوق بشری و سیاسی از جمله شیرین عبادی، فاطمه حقیقت جو، فریبا داودی مهاجر و علی افشاری کرده است.

 

اگر رهبری نبود

یزدی در بخش دیگری از گفته های خود، به تعریف و تمجید از آیت الله خامنه ای و نحوه انتخاب وی به مقام رهبری پرداخته و قلب وی را «چنان نورانی» خوانده که به گفته وی”این نور تا قیامت روشنگر مسیر راه آنان و کل جهان اسلام خواهد بود”.

او در این خصوص گفته است: “قلب عده‌ای چراغ‌هایی دارد که همواره نور می دهد و این نور تا قیامت ادامه دارد و این قلب متعلق به اولیاء و وارستگان الهی است. بدون جهت کسی از بین جمعی برای رهبری انتخاب نمی شود، بی جهت کسی به این مسئولیت انتخاب نمی شود تا اداره امت اسلامی را بر عهده بگیرد، کسی که این مسوولیت خطیر را نمی پذیرفت و همواره از آن فرار می کرد، وقتی مسئولیت را بر عهده وی گذاشتند مردانه ‌ایستاد و خواست خدا را به خواست همه ترجیح می دهد. مقام ولایت و رهبری به نیابت و جانشینی از امام زمان است و این طور نیست که این نیابت به هر کسی داده شود؛ چراکه این مقام، مقام ساده‌ای نیست که مسئولیت امت اسلامی را بر عهده بگیرد” .

یزدی همچنین گفته است: “این قدرت رهبری است که می تواند فتنه‌های سنگین را خاموش کند، در قضایای اخیر اگر این اتفاقات در هر حکومت دیگری به وجود می آمد آن حکومت واژگون می شد. رهبران بزرگ و در زمان ما مقام ولایت دارای نوری در قلب‌شان هستند که اگر این‌طور نبود نمی توانست چنین تصمیم‌گیری های بزرگی بگیرد”.

 

آب و نان فرعی است

یزدی در پایان با اشاره به حادثه 14 خرداد که با واکنش منفی و گسترده مخالفان و حتی موافقان دولت روبرو شد و دفتر هاشمی نیز طی اطلاعیه ای به آن واکنش نشان داد، از این مراسم به عنوان رخدادی عظیم نام برده و گفته است: “مردمی که در خطبه های نماز جمعه 14 خرداد حاضر شدند آب و نان نمی خواهند؛ آب و نان برای آنان موضوعی فرعی است و ما دولتی را که برای مردم آب و نان تهیه کند نمی خواهیم! ما از دین و فضیلت و اجرای احکام قطعی اسلام حمایت می کنیم. ما حکومتی را قبول داریم که دین، فضیلت و احکام قطعی اسلام را اجرا کند، نه اینکه آب و نان را برای مردم فراهم کند، ولی بی حجابی باشد”.

یزدی در این بخش از گفته هایش بدون اشاره به نام سید حسن خمینی و سخنرانی ناتمام وی در مراسم 14 خرداد، گفته: “تا اسلام هست فتنه و مخالفت نیز وجود دارد و تا دشمنان داخلی و خارجی هستند ما هم باید بگوییم که هستیم. امروز بحث، بحث مبارزه است و دوستان و دشمنان اسلام همانند خیر و شر در وجود آدمی وجود دارند که باید موضع خود را مشخص کنیم. شاخص خط امام برای آن است که بفهمیم کدام خط امام است و کدام نیست؛ چراکه امام این انقلاب را به وجود آورده و راهنمایی و کلام او شاخص است. اگر بگوییم یار امام هستیم، اما برخلاف نظر امام گام برداریم این رفتار مخالفت با امام است. شاخص معین شده خط امام وصیت‌نامه امام است و منشور روحانیت و نوشته‌های مختلف امام در صحیفه نور از شاخص‌های خط امام است. باید نسبت به فرمایشات امام و رهبری خط خودمان را مشخص کنیم و نباید منحرف شد که اگر منحرف شدیم این انحراف درجاتی دارد”.

 

هاشمی، حامی اغتشاشات

علاوه بر محمد یزدی،غلامحسین الهام نیز روز شنبه همزمان با اولین سالگرد کودتای انتخاباتی 22 خرداد، در مصاحبه ای با شبکه ایران، علاوه بر حمله به اصلاح طلبان، هاشمی را به دلیل حمایت از جنبش سبز ملزم به پاسخگویی در مقابل هزینه هایی دانسته که به گفته وی در یک سال گذشته متوجه نظام شده است.

الهام در این گفتگو انتخابات جنجال برانگیز دهم ریاست جمهوری را “انتفاضه عدالت” دانسته و در خصوص هاشمی هم گفته است: “واضح است که حضور و حمایت هاشمی رفسنجانی از این اغتشاشات، هم به گسترش و تداوم زمانی آن دامن زد و هم هزینه‌هایی را برای نظام به‌وجود آورد و ایشان باید پاسخگوی این هزینه‌ها باشند”.

همسر فاطمه رجبی، زنی که در طول چهار سال گذشته با طرفداری از احمدی نژاد و حمله به اصلاح طلبان با ابراز نظرهای عجیب همواره مایه بهت و حیرت محافل سیاسی بوده، در دولت دهم به کار گرفته نشد اما همچنان عضو شورای نگهبان است.