فضای دانشگاه ها امنیتی شده است

سامان رسول پور
سامان رسول پور

» دستگیری و اعتراض ادامه دارد

همزمان با ادامه اعتراض های مردمی به کودتای انتخاباتی، دانشگاهیان نیز همچنان در شدیدترین شرایط امنیتی، به سر می برند و سرکوب دانشجویان ادامه دارد.

بر اساس اخبار رسیده از دانشگاههای مختلف، بازداشت دانشجویان در تهران، شیراز، مازندران و سایر شهرها کماکان ادامه دارد و فضای دانشگاهها هم همچنان امنیتی است.در تازه ترین موارد،

علی وفقی عضو سابق شورای مرکزی تحکیم و از اعضای ستاد دانشجویی میرحسین موسوی به همراه حمزه غالبی رییس ستاد جوانان میرحسین موسوی دیروز بازداشت شدند. خبرنامه امیر کبیر هم از ناپدید شدن سجاد بازوند، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانشگاه تربیت معلم تهران خبر داده؛ در حالیکه مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه هم در منزل مسکونی اش در تهران بازداشت شده است.

در شیراز هم بازداشتها ادامه دارد. دو دانشجوی دختر این دانشگاه به نام های مرجان فیاضی و سوگند علیخواه دستگیر شده اند.منابع دانشجویی می گویند پیگیری های خانواده و دوستان این دو دانشجو حکایت از آن دارد که آنها توسط مسئول حراست پردیس این دانشگاه به اداره اطلاعات بابلسر منتقل شده اند.به این ترتیب این دو نیز به جمع 11 نفره دیگر دانشجویان بازداشتی این دانشگاه پیوستند.

دانشگاه مازندران نیز همچنان ملتهب است و در حالیکه  40 نفر از  دانشجویان این دانشگاه  ممنوع الورود شده اند، علیرضا کیانی، سیاوش صفوی، میلاد حسینی کشتان، علی نظری، رحمان یعقوبی، مازیار یزدانی، علی عباسی، و شوانه مریخی هم در زندان به سر می برند.

در شیراز هم نیروهای امنیتی اسماعیل جلیلوند و حمدالله نامجو، فعالین دانشجویی را که در ستاد مهدی کروبی فعال بودند، بازداشت کردند.

آنطرف تر اما پس از کشته شدن شماری از دانشجویان در کوی دانشگاه از سوی لباس شخصیها، درمازنداران هم، یک فعال دانشجویی در اثر ضرب و شتم شدید از پنج روز پیش در حالت کوما بسر می برد.  اشکان ذهابیان عضو شورای مرکزی فراکسیون مدرن انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد که به صورت مهمان در دانشگاه مازندران تحصیل می کرد، توسط نیروهای انصار و لباس شخصی ها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، هم اکنون در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی است.منابع دانشجویی گفتند که وی توسط پنج لباس شخصی که به چاقو و پنجه بوکس و باتوم مجهز بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفته  است.

با این حال، اعتراضات دانشجویی به نتیجه انتخابات ادامه دارد.دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان برای چندمین روز متوالی تجمعی اعتراضی برپا کردند.دانشجویان بجای سر دادن شعار، شمع بدست گرفتند تا سوگواری خود را درکشته شدن اعتراضات اخیر نشان دهند.در تجمع دانشجویان سیستان، بیانیه اخیر میر حسین موسوی قرائت شد و دانشجویان با خواندن سرود “یار دبستانی” به تجمع اعتراضی خود پایان دادند.