صداو سیما حزب الهی تر می شود

نویسنده
آرش معتمد

» ضرغامی برنامه ۵ ساله خود را تشریح کرد

عزت الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما که به تازگی برای ۵ سال دیگر از سوی آیت الله خامنه ای به این سمت منصوب شده، دیروز در نشستی باعنوان “چهاردهمین نشست سراسری افق رسانه”، از دوازده مورد محدودیت جدید در رادیو و تلویزیون، از جمله ممنوعیت آرایش مجریان زن و کاهش موسیقی خبر داد و “حزب اللهی تر  شدن” تلویزیون را محور برنامه ۵ ساله دوم ریاست خود بر این رسانه عنوان کرد.

بنا به گزارش فارس، ضرغامی در این نشست، “ایجاد فضای حزب‌الهی و انقلابی در همه بخش‌های سازمان”، “ امید‌بخشی نسبت به آینده نظام “، “ترسیم قدرت خود ترمیمی نظام در مقابل آسیب‌های موجود”، “آگاهی بخشی در تمامی سطوح جامعه نسبت به خدمات نظام “و” ارائه الگوی صحیح سبک زندگی با محوریت اصالت خانواده “ را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.

او در این نشست درحالی از “رضایتمندی و اعتماد مردم به صدا و سیما” یاد کرد که بنا به گفته های مکرر نامزد های معترض به نتیجه انتخابات و نیز رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در جریان انتخابات ریاست جمهوری گذشته، مستندات بسیاری مبنی بر حمایت صدا و سیما از محمود احمدی نژاد وجود دارد تا حدی که در شانزدهمین گزارش کمیته صیانت از آراء ستاد میر حسین موسوی، “تخلفات عدیده” و “جانبداری های صدا و سیما” از جمله دلایل تقلب در انتخابات عنوان شده است.

همچنین، در حالیکه در فردای روز مناظره محمود احمدی نژاد با میر حسین موسوی که طی آن اتهامات رئیس دولت کنونی به هاشمی رفسنجانی، فضای سیاسی کشور را ملتهب کرد، دفتر هاشمی رفسنجانی با انتشار اطلاعیه ای ضمن انتقاد از نحوه مدیریت صدا و سیما، خواستار اعطاء فرصتی برای پاسخ به اتهامات شد، هنوز از سوی صدا و سیما به این خواست پاسخی داده نشده است.

گفتنی است، در دیدار آیت الله خامنه ای با جمعی از نخبگان دانشجویی نیز یک دانشجوی دانشگاه شریف، در سخنانی بی سابقه در برابر رهبر جمهوری اسلامی لب به انتقاد از نحوه پوشش اخبار و گزارش های صدا و سیما گشود و گفت: “آنچه که صدا و سیما پخش می کند، ربطی به واقعیت های جامعه ندارد”. انتقادی که در همان نشست آیت الله خامنه ای را وادار به انتقاد ضمنی از صدا و سیما کرد تا بگوید: “من نیز خود انتقاداتی به صدا و سیما دارم. اما شما گمان نکنید که چون رئیس این سازمان منصوب رهبری است، تک تک برنامه ها رارهبر می بیند و درباره آنها نظر می دهد”.

گفتنی است، انتقادات مطرح شده در آن نشست نیز از گزارش دیدار رهبری با دانشجویان نخبه سانسور شد.
با این حال ضرغامی در نشست دیروز مدعی شد: “رهبر معظم انقلاب همواره به صورت شفاهی و کتبی از اقدامات مفید و مؤثر مدیران، هنرمندان و برنامه‌سازان سازمان و زحمات طاقت‌فرسای آنان تقدیر کرده و هم زمان نیز افق‌های جدیدی را برای حرکت روبه جلو ترسیم کرده‌اند”.

میر حسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات نیز تا کنون بارها نسبت به اعمال تبعیض در صدا و سیما انتقاد کرده و خواستار فرصتی برای گفت و گو با مردم شده اند؛ درخواست هایی که هفته گذشته از سوی ضرغامی “قابل تحقق” بیان شد اما با رعایت برخی “شروط”؛ شروطی که هنوز روشن نشده است.

پخش دادگاه متهمان حوادث پس از انتخابات نیز که هنوز حکمی درباره آنان صادر نشده بود و از مصادیق بارز جرم محسوب می شود، از آخرین تخلفات صدا و سیمای سردار ضرغامی است، اما صدا و سیما به دلیل پشتوانه قوی در ساختار قدرت بارها آنچه را که “اعترافات متهمان انقلاب مخملی” نامید از تلویزیون پخش کرد.