جریان انحرافی از چکمه‌پوشان خون‌آشام بدترست

آرش بهمنی
آرش بهمنی

» چالش‌های جدید در انتظار خامنه‌ای

با گذشت سه هفته از آغاز اختلافات درباره عزل حیدرمصلحی، وزیر اطلاعات، موج حملات اصول‌گرایان به احمدی‌نژاد هم‌چنان ادامه دارد. عدم ولایت‌پذیری، تشویق وی به توبه عملی برای استنکاف ازدستورات رهبر جمهوری‌اسلامی و تلاش برای محدود کردن حضور احمدی‌نژاد و اطرافیانش در انتخابات آینده مجلس، از جمله سرفصل های این حملات است.

رسانه‌های مخالف احمدی نژاد همزمان  پروژه فساد مالی و اخلاقی  نزدیکان احمدی‌نژاد  و همچنین بحث جن‌گیر کابینه را دنبال می‌کنند.

 

رهبر به احمدی‌نژاد نگاه نکرد، توبه کنید

گرچه تصور می‌شد حضور محموداحمدی‌نژاد در مراسم عزاداری بیت رهبری از سویی و شرکت حیدرمصلحی در جلسه کابینه از سوی دیگر، نقطه آغاز پایان اختلافات رهبر و رئیس دولت جمهوری‌اسلامی است، اما نحوه رفتار رهبر جمهوری‌اسلامی با احمدی‌نژاد در مراسم عزاداری، حرف و حدیث‌های زیادی را مطرح کرده است.

گفته می شود رهبر جمهوری‌اسلامی در این مراسم اعتنایی به احمدی‌نژاد نکرده؛مسئله ای که وقتی بیشتر مورد توجه قرار گرفت که ایرنا ـ خبرگزاری رسمی دولت ـ عکسی از این مراسم  منتشر کرد که به مخاطبان تلقین می‌کرد رهبر جمهوری‌اسلامی مشغول احوال‌پرسی با احمدی‌نژاد است. انتشار این عکس  با اعتراض اصول‌گرایان مواجه شد، زیرا خبرگزاری رسمی جمهوری‌اسلامی دست به تقطیع این عکس زده و تصویر آیت الله شاهرودی را که مخاطب احوالپرسی خامنه ای بود، حذف کرده بود.

همین مساله باعث شد تا وب‌سایت صراط ‌‌‌‌‌نیوز با انتشار ده عکس از این مراسم، به بی‌اعتنایی آیت‌الله خامنه‌ای به احمدی‌نژاد اشاره کند.

از سوی دیگر جلال یحیی‌زاده، نماینده مجلس دیروز در نطق خود در مجلس با اشاره به اتفاقات اخیر چنین گفت: “حال که به حمدالله رئیس‌جمهور حکم حکومتی رهبر انقلاب را پذیرفته‌، به دلیل اشتباهی که در این چند روز مرتکب شده‌ صادقانه، خالصانه و خاضعانه توبه کند”.

در همین حال، حجت‌الاسلام حمید روحانی، در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله، با گفتن اینکه قصد ندارد احمدی‌نژاد را “متهم به بی‌اعتقادی به ولایت فقیه کنم اما این سوال برای ما مطرح است که امیدواریم به ما جواب دهند”، افزوده است: “رییس‌جمهور محترم ما در مصاحبه‌ای که اخیرا داشته‌اند، گفتند که یک رییس‌جمهور قوی و مقتدر موجب عزت کشور، رهبری و بخصوص ملت است. این درست است؛ اما منظور از رییس‌جمهور قوی و مقتدر یعنی چه؟ یعنی کسی که قانون را زیر پا بگذارد و مجلس را دور بزند. به رهبر بی‌اعتنایی و به مردم پشت کند و وزرایش اگر اشتباهی کردند استیضاح نشوند و اگر استیضاح شدند، لج کند و دیگر وزیر به مجلس معرفی نکند؟”

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفته: “ این باند که امروز در کشور ما بازیگر صحنه شده و پشت چهره رییس‌جمهور مخفی شده است، اینها اگر فرصتی بیابند و قدرتی به هم بزنند، دیکتاتوری به وجود می‌آورند که تمام چکمه‌پوشان خون‌آشام دنیا را روسفید می‌کنند”.

سخنان روحانی درباره نافرمانی احمدی‌نژاد در حالی مطرح شده که روزنامه جوان ـ وابسته به دفتر سیاسی سپاه پاسداران ـ با انتشار تحلیلی، با اشاره به این نکته که “جریان انحرافی امروز دردولت نفوذ بی‌سابقه‌ای دارد… و امید به اصلاح آن نیست”، چنین نوشته است: “وابستگان جریان انحرافی… تصمیم گرفتند شکست خود را نیز به ابزاری برای فشار به نظام تبدیل کنند و سناریو چالش مستمر را به مرحله اجرا بگذارند. سناریویی که در آن تلاش شده است نقطه تکیه‌گاهی که باعث متلاشی شدن اهداف این جریان بوده است را به نقطه تهدید آفرین برای نظام تبدیل کند… آن‌ها در تلاش هستند تا با ایجاد موضوعات مختلف که به نوعی برای نظام چالش برانگیز است، نظیر تغییر وزرا یا عدم اجرای طرح‌های مختلف که دولت مسوول اجرای آن است، بار دیگر پای رهبر انقلاب را به این قضایا باز کنند و ایشان را مجبور کنند برای حفظ مصلحت باردیگر از قدرت قانونی شان در صدور حکم حکومتی جهت اصلاح امور استفاده کنند”.

تحلیل روزنامه جوان درباره ایجاد چالش برای رهبر جمهوری‌اسلامی پس از آن مطرح می‌شود که یکی از روزنامه‌نگاران اصول‌گرا با انتشار مطلبی، خبر داد: “سردبیر جدید سایت شبکه ایران که به عنوان ارگان اینترنتی این روزنامه فعالیت می‌کند، در روزهای اخیر… دست به اقدامی عجیب زده و دستور به حذف تمامی عکس‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از دیوارهای تحریریه داده است”.

در همین حال یک وب‌سایت نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی خبر از احضار سه تن ازروزنامه‌نگاران حامی احمدی‌نژاد داده است. این وب‌سایت با اشاره به اینکه “گروه‌های اقتدارگرا در تلاش‌اند با دامن زدن به اقدامات تحریک کننده، به تنش سیاسی در کشور دامن بزنند” اضافه کرده است: “در هفته اخیر چندین تن از فعالان رسانه‌ای به دادگاه‌های مختلف احضار شده و عده ای نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند. یک خبر تایید نشده حاکی است امیرطاهرحسین خان، خسرو نقیبی و مجتبی ناوندی از جمله این روزنامه‌نگاران هستند”.