انتقال احمد زیدآبادی به رجایی شهر

نویسنده

» آخرین اخبار زندانیان سیاسی و مطبوعاتی

انتقال احمد زیدآبادی به زندان رجایی شهر، بازداشت یک عضو دیگر کانون نویسندگان ایران و تکذیب بازداشت هادی غفاری از مهم ترین اخبار روز گذشته زندانیان سیاسی و مطبوعاتی بود. براساس گزارش ها علیرضا ثقفی، عضو کانون نویسندگان ایران، روز گذشته در پی احضار به دفتر پی گیری وزارت اطلاعات بازداشت شد.

پس از رضا خندان (مهابادی)، بازداشت ثقفی دومین بازداشت از اعضای کانون نویسندگان ایران است.

احمد زیدآبادی که روز یکشنبه در تماسی کوتاه با خانواده اش، از انتقال خود به مکانی نامعلوم خبر داده بود به زندان رجایی شهر منتقل شده است.پیش از او مسعود باستانی، دیگر روزنامه نگار ایرانی به این زندان منتقل شده بود.

مهدیه محمدی، همسر احمد زیدآبادی که روز گذشته در پی مراجعه به زندان اوین، از انتقال این روزنامه نگار سرشناس به زندان رجایی شهر مطلع شده بود به سایت “تا آزادی روزنامه نگاران” گفت: همسر من از دادگاه تجدیدنظر حکم قطعی داشته و انتقال او به زندان شهر دیگر با جرایم دیگر کاملا غیر قانونی است.

وی دادستان تهران را مسئول مستقیم این اقدام دانست و افزود: دادستان تهران مسئولیت مستقیم دارد و من او را مسئول این انتقال می دانم زیرا طبق قانون محل نگهداری و زندانی افرادی که حکم قطعی از دادگاه تجدیدنظر دارند، زیر نظر دادستان تهران است.

زندان رجایی شهر در کرج، از زندان هایی است که مجرمانی با جرایم سنگین مانند قتل، سرقت مسلحانه و قاچاق در آن نگه داری می شود و از شرایط بهداشتی و امکانات مناسبی برخوردار نیست. مسئولین برای فشار بر زندانیان سیاسی گاه آنها را به این زندان منتقل می کنند.

 

وضعیت خطرناک فرزند آیت الله بهشتی

دختر آیت الله شهید بهشتی ضمن تکذیب اخباری مبنی بر ملاقات حضوری با برادرش گفت:علی‌رغم درخواست ما از دادستان محترم تاکنون هیچ ملاقاتی با برادرم نداشته و بشدت نگران سلامت او هستیم.

محبوبه سادات بهشتی، خواهر دکتر سید علیرضا بهشتی با اشاره به تماس روز شنبه دکتر بهشتی با خانواده، افزود: شنبه شب با تماس برادرم متوجه شدیم چند بار بعد از حمله قلبی در اوین دچار افت فشار شدند و به ایشان سرم وصل شده است.

دختر شهید آیت‌الله بهشتی تاکید کرد: طی تماس و صحبتی که با دکتر معالج ایشان در خارج از زندان داشتیم، گفتند که این افت فشار خطرناک است و احتمالا به دلیل مسمومیت دارویی به وجود آمده و حالت اورژانسی دارد.

وی با بیان اینکه پزشک معالج بهشتی تاکید کرده است که او هرچه زودتر باید تحت نظر پزشک متخصص در بیمارستانی مجهز قرار بگیرد، به پارلمان نیوز گفت: نظر پزشک ایشان را برای دادستان فرستاده‌ و درخواست کرده‌ایم که برادرم را تحت‌الحفظ به بیمارستانی مجهز با هزینه‌های شخصی منتقل کنند که متاسفانه هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

 

دادگاه قدیانی، چند روز دیگر

همسر ابوالفضل قدیانی از انتقال پرونده همسرش از شعبه دوازده به شعبه یک اوین خبر داد و گفت: وکیل آقای قدیانی موفق به مطالعه پرونده ایشان نشده و نمی‌داند اتهام ایشان چیست تا در روز دادگاه از او دفاع کند.

همسر ابوالفضل قدیانی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در گفتگو با پارلمان‌نیوز، با بیان اینکه در آستانه تشکیل دادگاه همسرش هیچ اطلاعی از پرونده و اتهام او نیست، گفت: دیروز با آقای موسوی، وکیل ایشان برای رفتن به دادگاه تماس گرفتم که گفتند متاسفانه نه پرونده همسرم را دیده‌اند و نه شعبه دادگاه مشخص است.

وی تاکید کرد: بازپرسی آقای قدیانی را از شعبه ۱۲ به داخل اوین شعبه یک منتقل کرده‌اند که به هیچ عنوان کسی به پرونده دسترسی نداشته باشد.

همسر قدیانی به نقل از وکیلش گفت که چگونه من در دادگاه حاضر شوم و از پرونده‌ای که ندیده‌ام و بی‌خبر از اتهام موکلم هستم دفاع کنم؟

وی خاطر نشان کرد: در حالیکه عنوان کرده‌اند دادگاه ایشان آخر این هفته یا اوایل هفته بعد خواهد بود اطلاعی از شعبه و قاضی پرونده هم نداریم.

 

هادی غفاری تکذیب کرد

امام جماعت مسجد الهادی، خبر منتشره در روزنامه کیهان در خصوص بازداشت اش را تکذیب کرد و سلاح های کشف شده در انبار این مسجد را متعلق به بسیج دانست.

امام جماعت مسجد الهادی، تصریح کرد: کیسه های برنج های پیدا شده در زیرزمین مسجد الهادی متعلق به یک برنج فروش شمالی است.

غفاری گفت: مساحت زیرزمین مسجد، در حدود ۱۵ تا ۱۶ متر مربع است که از سوی مسجد به این شخص اجاره داده شده است و به من هم ارتباطی ندارد.

وی افزود: متاسفانه به دلیل کساد شدن بازار برنج، وی توانایی پرداخت اجاره خود را نداشت و چندین ماه نیز اجاره وی عقب افتاده است.

امام جماعت مسجد الهادی، تصریح کرد: این شخص آدم بسیار پاکدامنی است که حتی می توان پشت وی نماز خواند.

غفاری ادامه داد: در خصوص سلاح ها نیز آن زیرزمین انبار بسیج بوده که چندین سال پیش منحل شده و این سلاح ها نیز مربوط به همان مسئله است.

وی خاطرنشان کرد: روح من نیز از انبار شدن این سلاح ها بی خبر است.