مسی: رسایی باید بیاید

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

بالاخره دل سنگ حمید رسایی برای فوتبال ایران به  رحم آمد و اعلام کرد که به برزیل نخواهد رفت. اما رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: « مردم مشتاق سفر رسایی به برزیل هستند.» در همین راستا لیونل مسی در پیامی که منتشر کرد اعلام کرد قلبش از شنیدن خبر لغو سفر حمید رسایی به درد آمده است. کریستیانو رونالدو نیز دستمالی را تقدیم سفیر ایران کرد و گفت: « این دستمال مملو از اشکهای من است. کفش های من بدون حضور رسایی به جلو نمی رود.» ریبری نیز از دو روز قبل چنان حالش خراب شده بود که اقدام به خودزنی کرده و از حضور در بازیهای جام جهانی فوتبال خودداری کرد. وی که به گفته رسانه های حزب الله مدتها قبل به اسلام مشرف شده و نام خود را به مسلم مشرف تغییر داده این ضایعه را به مسلمانان حومه پاریس تسلیت گفت. تیم نیجریه نیز اعلام کرد که این عمل بوکو بوکو حرام است و حمید باید بیاید. تیم  نیجریه اعلام کرد ممکن است ما  از حضور روی هرگونه تشکی خودداری کنیم. فعلا از سوی مقامات مختلف برزیلی در این کشور عزای عمومی اعلام شده است. هنوز خبری از سوی سخنگوی اصلی جام جهانی و فیفا اعلام نشده است. جمشید مشایخی بازیگر سرشناس سینمای ایران گفت: « من حاضرم به جای حمید رسایی به برزیل بروم و با همین دل افسرده و بدن ناتوانم از همه فوتبالیست ها، عذرخواهی کنم.»   

مهدوی کنی به جنتی پیوست

در پی چند بار سکته و مدتها کما و دو سه بار مرگ مغزی آیت الله مهدوی کنی، پزشک معالج ایشان اعلام کرد حال حضرت آیت الله مهدوی کنی بسیار خوب است و فردا قرار است ساعتی پانصد بار طناب بزند. دکتر روحبخش پزشک معالج  مهدوی کنی گفت: « ما کیلومتر ایشان را صفر کردیم و فعلا ری ست شده و فقط بخشی از حافظه ایشان پاک شده که قرار است از حافظه اکسترنال اضافی آقای هاشمی رفسنجانی به ایشان پیوند بزنیم.» سازمان ثبت احوال کشور گفت: « با زنده ماندن آقایان مهدوی کنی و جنتی متوسط سنی جمعیت 63 سال است، اما اگر خدای ناکرده این دو فوت کنند، احتمالا متوسط سنی جمعیت کشور به بیست و یک سال خواهد رسید.» دنی اسرائیلی معروف به عزرائیل طی بیانیه رسمی خاطرنشان کرد: « علت ناموفق بودن عملیات اشتباه گرفتن آیت الله مهدوی کنی با آیت الله جنتی بوده است. » این عزرائیل فعلا استعفا داده و منتظر خدمت شده است.

تندباد در تهران

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد به دنبال پیش بینی های غلط قبلی خود، پیش بینی می کند که بزودی تندباد دیگری تهران را فرا خواهد گرفت. در پی این اعلام نظر سازمان هواشناسی موسسه فرهنگی فضایی دینی هنری اقتصادی مصباح در قم از مردم تهران خواست با انجام اقدامات تامینی از توفان جدید جلوگیری کنند. این موسسه موارد موثر در جلوگیری از تندباد را به این شرح اعلام کرد: « کاهش پاشنه کفش  خانمها به حداکثر نیم سانت، عدم مصرف انواع لاک و لاک فرانسوی، جلوگیری از انواع مش و اکستنشن و بافت آفریقایی و رنگ موی ان هشت و کلیه رنگ موهای بلوند، عدم استعمال پیراهن تنگ، پاچه تنگ و گشاد، عدم استفاده از فاق کوتاه شلوار و عدم دخول شلوار لی در چکمه بای نحو کان» جبهه پایداری ضمن تاکید بر این موارد از حسن روحانی رئیس جمهور خواست برای ممانعت از تندباد سریعا وزرای خارجه، ارشاد، مسکن و نه وزیر دیگر کابینه و خودش را سریعا تغییر دهد وگرنه کنگره جدید دلواپسان تندباد تشکیل خواهد شد.

ملوانان ایرانی در کنیا

یازده ملوان ایرانی که معلوم نیست برای چه در دست دزدان دریایی سومالی اسیر بودند، پس از سه سال و نیم از دست دزدان دریایی سومالی فرار کردند و به کنیا رفتند. این ملوانان قرار است پس از رفتن به کنیا اگر دچار شیرخوردگی نشوند و اگر گرفتار واحد کنیای القاعده و بوکوحرام نشوند، به سفارت ایران پناهنده شوند و از آنجا به آمریکا منتقل شوند و اگر در آمریکا به سیا پناهنده نشده یا به دست اپوزیسیون نیافتند، به اروپا بیایند تا اگر در اروپا با مشکلات حقوقی مواجه نشدند به ترکیه بروند و در آنجا پس از مدتی که توسط میت و پلیس ترکیه کتک خوردند، در صورت امکان به ایران باز گردند.

تانگوی تخم مرغ داغ توقیف شد

به دنبال دردسر مذاکرات دلواپس کننده ایران و آمریکا، مشکلات مربوط به بازگرداندن بیست میلیارد دلار درآمد نفتی کشور از دولت سابق به کشور، مشکلات مربوط به حصر سران فتنه و عوامل آن و اعلام این که به قول یکی از مسئولان کشور احتمالا صلاحیت احمدی نژاد رد خواهد داد، وزارت ارشاد اعلام کرد که « نمایش تانگوی تخم مرغ داغ را مقامات قضائی توقیف کردند.» قوه قضائیه اعلام کرد که در این مورد هیچ تقصیری ندارد و دست خودش نیست. اصولا هر نمایش یا فیلم یا کتابی که در معرض استفاده مردم قرار بگیرد، این قوه تحریک می شود که آن را توقیف کند. وزیر ارشاد ضمن اعلام اینکه ما تقصیری نداریم، گفت پس کی مقصر است؟ این وزیر ارشاد گفت: « عده ای تحمل شنیدن نظرات مخالف را ندارند و فوری می گویند رئیس جمهور در قم درس خوانده یا انگلیس؟» علی مطهری نیز گفت: « چرا آقای مصباح در زمان دولت قبلی که انحرافات فرهنگی بیشتر از امروز بود چنین انتقاداتی را مطرح نمی کرد؟» دفتر آقای مصباح نیز در پاسخ گفت: « در کدام دولت قبلی؟» آیت الله مصباح گفت: « اینجانب فقط دکتر کامران باقری لنکرانی را به رسمیت می شناسم و بقیه کلا حساب نیستند. »

انفجار در میان اراذل

محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت سابق اعلام کرد « معاون مطبوعاتی شدم تا خودم را در جمع اراذل رسانه ای  منفجر کنم.» انجمن سابق صنفی مطبوعات ضمن ابراز تاسف از اینکه چنین اتفاقی صورت نگرفته است، از وزیر ارشاد خواست تا ایشان را به عنوان معاون مطبوعاتی منصوب کند و از کلیه روزنامه نگاران خواست تا خود را به عنوان اراذل مطبوعاتی معرفی کنند تا این شانس مهم و تاریخی از دست نرود.