مسوولان وادار به پاسخگویی شدند

نویسنده

» تجمع بزرگ صنفی در دانشگاه شاهرود

صدها تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود در اعتراض به مشکلات صنفی دانشگاه در روز یکشنبه 1/9/88 به تحصن در صحن عمومی دانشگاه پرداختند.

این تحصن با اعتصاب غذا همراه بود و طی آن دانشجویان ظرف های غذای خود را در فاصله ی صدها متری از روبروی سلف تا سردر دانشگاه قرار دادند.  در ادامه تحصن دانشجویان خواستار حضور مسئولین دانشگاه در میان آنان و پاسخگویی به مشکلات صنفی خود از قبیل کیفیت نامناسب  غذای سلف، کمبود خوابگاه های دانشجویی و مشکلات سایت دانشگاه شدند که بدلیل حضور پرشمار دانشجویان، نیکوفرد معاون دانشجویی مجبور به حضور در میان متحصنین شد. وی با درخواست از دانشجویان برای پایان تحصن خود متعهد شد که امکانات دانشجویان ارتقا و اجازه ی فعالیت مجدد شورای صنفی صادر گردد.

 

از حاشیه های قابل توجه این تجمع حضور تعدادی از فعالین بسیج دانشجویی در همراهی با اکثریت دانشجویان بود، اگرچه در انتهای مراسم برخی از عناصر درجه دار بسیج به هتاکی نسبت به دانشجویان پرداختند.

اعتاضات دیروز در حالی رخ داد که پیش از این جواد صفدری دبیر شورای صنفی دانشگاه شاهرود به یک ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده بود. همچنین در ابتدای سال جاری شورای صنفی دانشگاه از امکان ادامه فعالیت منع شده بود.