دستگاه قضایی در پی روزنامه نگاران جدید

نویسنده

» حکم بازداشت آرش بهمنی صادرشد

صدور حکم بازداشت آرش بهمنی روزنامه نگار و رئیس شورای مرکزی شعبه گیلان سازمان ادوار تحکیم وحدت در آستانه سالگرد ۱۶ آذر، از ادامه فشار بر اهالی مطبوعات وفعالین دانشجویی حکایت دارد.

شعبه اول دادسرای انقلاب گیلان درحالی حکم جلب آرش بهمنی را صادر کرده است که طی هفته های گذشته بسیاری  از فعالان دانشجویی راهی زندان شده و بدون اینکه توضیحی در مورد زندانی شدن آنها داده شود. برخی از آنها همچنان در زندان به سر می برند.

این درحالی است که هم اکنون وضعیت روزنامه نگارانی ماننداحمد زیدآبادی، عیسی سحرخیز،  فریبا پژوه، بهمن احمدی امویی، سعید لیلاز و مسعود باستانی درهاله ای از ابهام قرار دارد و مقامات بدون اینکه اطلاعات دقیقی از روند رسیدگی به پرونده آنها بدهند همچنان آنها را بدون تبدیل قراربازداشت به وثیقه در زندان نگهداری می کنند.

سازمان گزارشگران بدون مرز اخیرا با صدور بیانیه ای درباره ادامه بازداشت روزنامه نگاران ایرانی ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که وضعیت آزادی مطبوعات در ایران “هر روز بدتر می شود.” این سازمان در بیانیه روز شنبه خود بویژه به بازداشت روزنامه نگاران و وبلاگ نویسان ایرانی پرداخته و خواهان آزادی آنان شده است.

گزارشگران بدون مرز ایران در بیانیه خود ایران را بزرگ ترین زندان روزنامه نگارن در منطقه خاورمیانه توصیف کرده و خواهان آزادی فوری تمام آنان شده است.