جرمی به نام دعای کمیل !

علی کلائی
علی کلائی

یارب یارب یارب. جماعتی نشسته اند و فریاد می زنند و پروردگار جهانیان را صدا می زنند. پروردگاری که استبداد نمی ورزد. پروردگاری که کسی را به جرم اظهار نظر به بند نمی افکند و پروردگاری که به انسان فرمان داده تا تمام قد به مبارزه با طاغوت بپردازد.

در باز می شود. شب پرستان با چهره هایی پوشیده وارد می شوند. ترس از شناخته شدن سالهاست که در ایشان موج می زند. می دانند آنچه می کنند جنایت است. چهره خود را می پوشانند. می آیند و می زنند و مجلس دعای کمیل را که یادگار مولای موحدان و آزادگان است بر هم می زنند. دعایی که مولا علی به کمیل ابن زیاد نخعی یمانی آموخت تا سخن خضر نبی بر زبان بندگان خدا جاری شود و ادب عبادت انجام گیرد. اما بی ادبان نمی گذارند. به مجلس دعای کمیل هجوم آوردند. زن و مرد و پیر و جوان را با کتک و ناسزا با خود بردند. انگار حجاج ابن یوسف است که بر مردم مدینه النبی هجوم می آورد.

فریاد یا غیاث المستغیثین است که بلند می شود. بی نزاکتی، ‌بی ادبی و جسارت به ساحت انسانهایی اهل عبادت که برای تظلم خواهی دست پیش این و آن دراز نکردند. اینان برای تظلم خواهی و رهایی عزیزانشان به نزد خداوند منان لاشریک آمده اند. اینان نه به زبان الکن انسانی خود که به زبان مولا علی و دعای کمیلش به درگاه خداوند عادل آمده اند تا از او بخواهند که ریشه ظلم را بر کند. از او بخواهند و به درگاه او استغاثه کنند. او را دلیل متحیرین یافته اند. اما شب پرستان نگذاشتند.

اما جسارت بیش از این ادامه یافت. وقتی جماعت بازداشتی شب پرستان می خواهند ادامه دعای روح بخش کمیل را بخوانند و 14 مرتبه به نیت سلاله پاک معصومین دعای فرج مولای رهایی بخششان را زمزمه کنند، بازهم شب پرستان جلوگیری می کنند. انگار امویان آمده اند تا رافضی مسلکان را به بند بکشند. شنیدن نام مولای رهایی بخشی چون مهدی موعود بر ایشان گران است. ببینید شقاوت و قساوت تا کجا که شنیدن نام مهدی موعود بر ایشان گران می آید. آیا لزوما هنوز باید به دنبال اشقی الاشقیاء در درازنای تاریخ گشت ؟!

اینانی که در خانه امن یک انسان آزاد، به یک مراسم دعای کمیل هجوم برده اند، ابتدایی ترین حقوق انسانی را نیز زیر پا گذاشته اند. مگر نه اینکه بر اساس میثاق نامه حقوق بشر که حکومت جمهوری اسلامی آن را پذیرفته است:

ماده 3: هرکس حق حیات، آزادی و برخورداری از امنیت شخصی را دارد.

ماده 5 : هیچکس را نباید مورد ظلم و شکنجه و رفتار یا کیفری غیر انسانی و یا تحقیرآمیز قرار داد.

ماده 9 : هیچ‌کس را نباید خودسرانه دستگیر، توقیف یا تبعید کرد.

ماده 19 : هرکس حق آزادی عقیده و بیان دارد.

ماده 20 : بند1) هرکس حق آزادی تجمع و ایجاد تشکل مسالمت‌آمیز را دارد.

آنچه در منزل طباطبایی روی داد یک جنایت ضد مذهبی و ضد انسانی بود. ضد مذهبی است چرا که به ساحت دعای بندگان خدا تجاوز شده است. بندگانی که نشسته بودند و برای رهایی عزیز و عزیزانشان دست نه به دامان طواغیت که به دامان یگانه قادر متعال دراز کرده اند و غیر انسانی است. چون ناقض حقوق اولیه ای است که نه حکومتها که خداوند به انسان عطا کرده اند.

امروز در حکومت ولایی حتی دعای کمیل هم به جرمی نا بخشودنی تبدیل شده است. طرفه اینکه بی ادبان نافهم علاوه بر هجوم به مجلس عبادت 19 تن از حاضران را به جرم حضور در این مجلس به دخمه اوین منتقل کرده اند. بند 2 الف یا بند 209. سپاه یا وزارت اطلاعات. تفاوتی ندارد. امنیت بانان نظام ولایی که ما بعد رخدادهای خرداد 88 بازداشتهای گسترده ای را مرتکب شده اند، این بار نیز این فرزندان مردم ایران را به جرم دعای کمیل به بند کشیدند.

دعای کمیل به جرمی نا بخشودنی نزد حاکمان امروز ایران بدل شده اند. هیهات بر ما و مسلمانیمان. هیهات

آقایان می دانیم که لا یمکن الفرار من حکومتکی که در کمیل بر زبان رانده می شود عذابتان می دهد. اما بدانید که از ملک الهی هیچ راه فراری نیست. بشر فانی است. ما و تمامی بندیان شما می رویم. اما او که مالک یوم الدین است می ماند و اعمال شما. فاعتبروا یا اولی الابصار

یا وَلِی الْمُؤْمِنِینَ. ‏یا غَایةَ آمَالِ الْعَارِفِینَ. یا غِیاثَ الْمُسْتَغِیثِینَ. ‏یا حَبیبَ قُلُوب الصَّادقِینَ. یا إِلَهَ الْعَالَمِینَ‏

 

منابع

1-         19 نفر از بازداشت شدگان دعای کمیل در اوین هستند

http://norooznews. info/news/14601. php

2-         خاطرات 30 ساعت بازداشت بخاطر دعای کمیل

http://norooznews. info/note&article/note/14605. php