ما از شکرگزاری داشتن چنین رهبری عاجزیم

نویسنده
مهشید برومند

» تعریف و تمجید محمدی گلپایگانی از خامنه ای

در شرایطی که برخی از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی همچنان مردم و مسئولان را به “تبعیت محض” از آیت الله خامنه ای توصیه می کنند و مدعی اند این تبعیت یکی از شرایط ظهور امام دوازدهم شیعیان است، رییس دفتر رهبر جمهوری اسلامی نیز در جریان سفرهای خود به چند استان به تعریف و تمجید از او پرداخته و خود را عاجز از وصف خوبی های وی دانسته است.

محمد محمدی گلپایگانی درجریان دیدار با جمعی از روحانیون و طلاب بوشهر گفته: “ما از شکرگزاری داشتن رهبری فرزانه، حکیم، دلسوز و انقلابی چون مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عاجز هستیم.”

او با گفتن اینکه “با توجه به طولانی بودن برخوردی که با ایشان دارم، از معظم‌له جز صفا و ایمانِ فوق‌العاده چیزی ندیدم” مدعی شده است که “در مورد فضایل مقام معظم رهبری همین بس که در حال حاضر دنیا با تمام جاذبه‌هایش در اختیارشان است، اما ایشان به حداقل برخورداری از دنیا اکتفا کردند.”

وی همچنین با ذکر داستانی از دیدارهای هفتگی آیت الله خامنه ای افزوده: “روزهای دوشنبه جمع محدودی خدمت آقا می‌رسند، در یکی از همین دیدارها پیرمردی که شاید 80 سال داشت و ما او را نمی شناختیم آمده بود و گوشه‌ای از اتاق نشست.رسم آقا بر این است که حال تک به تک این افراد را می‌پرسند، وقتی به پیرمرد رسید، فرمود: شما از کجا آمده‌اید؟ آن پیرمرد گفت، از قم آمدم که شما را ببینم و پدر هفت شهید هستم. همه تعجب کرده بودیم، آقا به ایشان فرمود در حال حاضر به چه کار مشغول هستید؟ پیرمرد جواب داد در حال حاضر مستأجر هستم و کاری هم ندارم. معظم رهبری همان‌جا به بنده فرمان دادند یک خانه بخرید و به ایشان تحویل بدهید.”

رییس دفتر آیت الله خامنه ای همچنین در وصف رهبر جمهوری اسلامی تاکید کرده است که «ملتی که چنین افرادی دارد کسانی نظیر اوباما و هم مسلکان او هیچ کاری نمی‌توانند در قبالش انجام دهند.»

وی 8 اسفندماه در جریان سفر به شیراز هم به تعریف و تمجید از رهبر جمهوری اسلامی و “نفوذ کلام” او پرداخته و مدعی شده بود: “این قدرتی که امروز کشور ما دارد که می‌بینید، به‌واسطه حکومت اسلامی است، رهبری بیدار، شخصیتی والا که جلوی حوادث حرکت کرده و یک سر و گردن از همه روسای کشورها بالاتر است و همه نقشه‌های شیطانی که هزاران مغز متفکر نقشه می‌ریزند را با یک سخن، بیانیه و سخنرانی نقش برآب می‌کند، در راس این کشور قرار دارند و این قیمتی و ارزشمند است.”

پیش از این نیز در 10 بهمن ماه وی در سفر به استان اصفهان خطاب به روحانیون گفته بود: “باید خیلی خدا را شکر کنیم که در سرزمینی زندگی می‌کنیم که یک مجتهد و مرجع تقلید و یک فقیه فرزند پیامبر حکومت را در دست دارد.”

او با گفتن اینکه “ خیلی‌ها در راهروهای کاخ سفید منتظر می‌مانند تا برایشان دست تکان داده شود اما ما در حال حاضر در عزتی قرار داریم که این عزت را انقلاب و رهبری و اسلام به ما داده است” به طلاب و روحانیون اصفهانی گفته بود: “برای بقای نظام جمهوری اسلامی و رهبری دعا کنید.”

 

پاک دست و ابرانسان

تعریف و تمجید از آیت الله خامنه ای و تکرار اینکه وی مقامی “پاک دست” و یک “ابرانسان” است که فعالیت های “خارق العاده ای” دارد بصورت مداوم طی سالهای اخیر از سوی منصوبان و نزدیکان وی مطرح می شود.

 مهرماه سال گذشته محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر آیت الله خامنه ای در تعریف از او گفته بود: “رهبر معظم انقلاب دانشمندی است که در تمام رشته‌های علمی اطلاعات دارد، ایشان بسیار آگاه به شخصیت علمی بزرگان کشور هستند و زندگی ایشان با مطالعه کتاب می‌گذرد.”

پدرداماد رهبرجمهوری اسلامی همچنین مدعی شده بود: “رهبر معظم انقلاب با وجود تمام مشکلات در هیچ شرایطی مطالعه کتاب را فراموش نمی‌کنند و کتاب‌خوانی با زندگی رهبر معظم انقلاب عجین شده است. ایشان به تاریخ کشورهای دیگر نیز بسیار مسلط هستند و می‌توان گفت بعد علمی وجودیشان بی‌نظیر است.”

حجت الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر آیت الله خامنه ای نیز اخیرا گفته: “رهبرمعظم انقلاب بیش از همه در جریان امور کلان و ریز کشور قرار دارند و بیشتر از همه نیز دغدغه مردم را دارند، ایشان همه مسائل را به خوبی رصد کرده و تدبیر می کنند.”

وی با این مقدمه افزوده بود: “رهبرمعظم انقلاب اسلامی روزی ۱۶ تا ۱۷ ساعت کار مفید انجام می دهند، بسیاری از کارها و ملاقات های ایشان رسانه ای نمی شود. گزارش های متعددی از دستگاه های رسمی و غیر رسمی در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به ایشان ارائه می شود و ایشان نیز با دقت مباحث را مطالعه می کنند و دستور پیگیری می دهند.”

او همچنین اضافه کرده بود: “در بسیاری از امور حتی جلسات سه تا چهار ساعته با مسؤولان ارشد دارند و مسائل و مشکلات را به جد پیگیری می کنند. ایشان مسؤولان ارشد را دعوت و موضوعات مختلف کشور را پیگیری می کنند.رهبر معظم انقلاب اسلامی در عین حال که به مسائل کلان کشور اشرافیت کامل دارند از موضوعات جزیی نیز با خبر هستند.”

 حجت الاسلام علی اکبر رشاد، منصوب رهبر جمهوری اسلامی و رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هم در شهریور ماه ۱۳۸۹ از ساده زیستی رهبر جمهوری اسلامی چنین گفته بود: “متأسفانه برخی معاندان و جاهلان به تخریب چهره مظلوم مقام معظم رهبری می پردازند و منکر ساده زیستی و سیره عملی زندگی ایشان هستند. تا به حال چندین بار قصد کرده ام با تلفن همراهم از کفش پاره پاره و ترک ترک نعلین آقا عکس بگیرم تا مظلومیت و ساده زیستی «سید علی» را به دیگران هم نشان بدهم.”

غلامعلی حدادعادل پدر عروس آیت الله خامنه ای و مشاور فرهنگی او نیز در آبانماه ۸۸ به روایت چگونگی ازدواج دخترش با حجت الاسلام مجتبی خامنه ای پسر رهبر جمهوری اسلامی پرداخته بود که حاکی از ساده زیستی رهبر جمهوری اسلامی بود.

او در این راستا به نقل مکالمه آیت الله خامنه ای با خودش پرداخته و از قول او گفته بود: “شما، دکتر و استاد دانشگاهید و خانم تان هم همین طور. وضع زندگی شما مناسب است، اما زندگی من این طور نیست. اگر بخواهم تمام زندگی ام را بار کنم، غیر از کتاب هایم یک وانت بار می شود. اینجا هم دو اتاق اندرون و یک اتاق بیرونی است که آقایان و مسوولان در آنجا با من دیدار می کنند. من پول ندارم خانه بخرم. خانه یی اجاره کرده ایم که یک طبقه مصطفی و یک طبقه هم مجتبی زندگی می کنند. شما با دخترت صحبت کن که خیال نکند حالا که عروس رهبر می شود، چیزهایی در ذهنش باشد. ما این طور زندگی می کنیم. اما شما زندگی نسبتاً خوبی دارید. حالا اگر ایشان بخواهد وارد این زندگی شود، کمی مشکل است.”

برخی دیگر از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی در تعریف و تمجید مبالغه آمیز از رهبرجمهوری اسلامی تا جایی پیش رفته اند که همچون حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه تهران او را کسی معرفی کرده اند که با “سیم” به “امام زمان”، امام دوازدهم شیعیان وصل است.

او پس از این هم در اظهاراتی دیگر زبان را در اغراق بیشتر چرخانده و مدعی شده بود که آیت الله خامنه ای “گوهر پاکی است” که به طور مداوم “خدمت حضرت (امام دوازدهم شیعیان) تشرف داشته است، ولی او را نشناخته است.”

این دسته از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی در کنار مقدس سازی و تعریف و تمجید از او همواره سعی کرده اند در مورد لزوم اطاعت از وی به نیز دیگران هشدار بدهند.

در مردادماه سال جاری نیز رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی طی اظهاراتی آیت الله خامنه ای را در جایگاه ولایت فقیه را “خدا” معرفی کرد.

حسن فیروزآبادی مدعی شد که دشمنان چون “دین و ولایت” را درک نکرده اند”موضوع را سیاسی و حزبی، طرفداری از این حزب و… معرفی می‌کنند در صورتی که اینها نیست بلکه ولایت همان توحید است، همان وحدانیت است همان «خدای متعال» است که در نبوت ظاهر می‌شود و نبوت محصولش ولایت است”.

او که با گرفتن نشان “سرلشکر بسیجی” و بدون سابقه نظامی از سوی رهبر جمهوری اسلامی ریاست ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده دارد در قامت یک کارشناس مذهب شیعه هم ظاهر شده و گفته بود: “طبق آیات قرآن روز قیامت وضعیت زمین به هم می‌خورد و کوه‌ها صاف می‌شوند، آسمان وضعش به هم می‌خورد آن وقت همه با وعده‌های خداوند متعال روبرو می‌شوند. مجرمان در زنجیرند، پیراهن‌های آنها از تور ذوب شده است و آتش سراپایشان را گرفته و این برای آن عده از مجرمانی است که ولایت ندارند.”

او دربخش دیگری از اظهاراتش نیز افزوده بود: “همه کارهایی که ما در «سایه ولایت» در محل کار و در منزل انجام می‌دهیم و «حتی خواب» ما عبادت بزرگی است که در حد جهاد برای همه ما نوشته می‌شود و همین مجاهدت‌ها است که آن انوار الهی و نسیم اسماء حسنی الهی را می‌آورد، همین‌ها ما را جزو رفقای پیامبر می‌کند.”

در مردادماه ۱۳۹۰ حجت الاسلام علی سعیدی نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه نیز گفته بود: “در عصر غیبت امام زمان اصل ولایت فقیه نماد محورحق، سکان‌دار اسلامی و حجت‌ خدا بر روی زمین است.”

سعیدی سپس با بیان اینکه “تقید و پایبندی بر نماد محور حق اساسی‌ترین ابزار در بقا و پایداری امت اسلامی است” تصریح کرده بود: “تبعیت از فرامین و منویات ولایت فقیه امری لازم و ضروری است که هم‌اکنون نماد محور حق در نظام مقدس انقلاب اسلامی «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای« است.”

علی سعیدی15 بهمن ماه سال جاری نیز طی اظهاراتی با گفتن اینکه “درشرایط کنونی دوران توالی امامان به پایان رسیده است و امام جدیدی نخواهیم داشت و تا زمانی که بشریت تشنه نشود، خداوند ولی را نمی‌فرستد” گفته بود: “هر وقت مردم حاضر شدند امام زمان هم ظاهر می‌شود و اگر مردم غایب باشند امام معصوم منزوی یا کشته و یا غایب می‌شود.”

وی با ادعای اینکه “اسباب و عوامل آمادگی‌های مذکور برای ظهور بنام ملت ایران و رهبری ایران زده شده و شرط آن نیز ایستادگی و بردباری است” همچنین گفته بود: “به اعتقاد بنده خداوند اراده کرده که ملت ایران فینالیست فینالیست ها شود ولی راه، راه سختی است و باید تلاش کرد که انشالله این محقق خواهد شود.”