درخواست روزنامه نگاران ایرانی از همتایان خارجی

نویسنده

» گزارش لوس آنجلس تایمز از فراخوان

گروهی از روزنامه نگاران ایرانی خارج از کشور با انتشار نامه ای از همتایان خارجی خود خواستند فریب مقامات ایران در مراسم سالگرد انقلاب اسلامی در 22 بهمن ماه جاری را نخورند. انتظار می رود این روز به یک رویاروئی دیگر میان تندروهای متحد با محمود احمدی نژاد و جنبش سبز مخالفان تبدیل شود.

در این نامه که به زبان های فارسی، انگلیسی و آلمانی در فیس بوک و سایر وب سایت ها قرار داده شده است، به خبرنگاران بازدید کننده از ایران گوشزد شده است که ده ها همکار ایرانی آنها پشت میله های زندان هستند و دولت به سرکوب رسانه های مخالف خود شدت بخشیده است.

اکنون مقامات در صدد هستند با استفاده از امکانات دولتی، جمعیت عظیمی را برای شرکت در راهپیمائی به تهران بیاورند. آنها قصد دارند با ممانعت از ورود مخالفان به منطقه محل سخنرانی احمدی نژاد و استقرار خبرنگاران، آنها را بی اعتبار کنند و به حاشیه برانند.

در این نامه آمده است: “دولت غیرقانونی و تقلبی اکنون که بعد از هشت ماه به نتیجه دلخواه نرسیده، نمایش تازه ای را تدارک دیده است. دعوت از خبرنگاران خارجی برای پوشش دادن مراسم سالگرد انقلاب در روز 11 فوریه 2010 بخش دیگری از نقشه فریبکارانه دولت غیر قانونی محمود احمدی نژاد است.”

در این نامه خاطر نشان شده است که دولت به بازداشت، حبس و ایجاد محدودیت برای روزنامه نگاران خارجی ادامه می دهد و حتی برخی از آنان را به جاسوسی متهم کرده است.

در نامه آمده است: “اکنون دولت با دعوت از خبرنگاران رسانه های جهانی ، می خواهد به نمایش مردمی بودن خود، پوشش جهانی بدهد. روش حکومت ایران هدایت خبرنگاران بسوی تظاهرات دولتی و ممانعت از حضور آنها در نقاط دیگر است”.

در این نامه از روزنامه نگاران خارجی خواسته شده چشم و گوش خود را باز نگهدارند و فریب ماشین تبلیغاتی دولت را نخورند.

در نامه آمده است: “مانند روز های مشابه، دولت کودتایی مسیرها را کنترل خواهد کرد تا مردمی که از مقابل دوربینهای شما می گذرند، بسیجیانی باشند که نمایش مضحکی از یک ملت را برای دوربینهای تلویزیونی به صحنه می برند. اگر به پشت میله ها و حصارها و به مردم واقعی ایران بنگرید، می توانید صدای اعتراض ملت ایران را واضح تر از همیشه بشنوید.”

 

منبع: لوس آنجلس تایمز- 6 فوریه 2010