پشت ویترین

نویسنده

معرفی تازه ترین آثار منتشر شده در ایران

مبانی سیاست در این وبلاگ واگذار می شود

مبانی سیاست

نویسنده : استیون دی. تنسی

مترجم : جعفر محسنی

تاریخ چاپ : ۱۳۹۲

ناشر: ققنوس

قیمت :   ۱۸۰۰۰۰ ریال

کتاب حاضر به عنوان مدخلی مقدماتی بر علم سیاست قرن بیست و یکم تدوین شده است ، و هدف آن این است که دانشجویان و خوانندگان علاقمند را قادر سازد آرای سیاسی خود را شکل بدهند تا بتوانند فهم و شناخت بیشتری درباره رشته دانشگاهی سیاست پیدا کنند. کتاب “مبانی سیاست ” با بحثی درباره سرشت سیاست و تنوع رویکردهای دانشگاهی در مورد فهم آن آغاز می‌شود. فصل دوم این کتاب بافت‌های متنوعی را نشان می‌دهد که فعالیت سیاسی در آنها رخ می‌دهد. سپس در فصل‌های سوم و چهارم ایده‌های رقیب درباره اهداف فعالیت سیاسی بررسی می‌شود. چهار فصل پایانی کتاب به طور مفصل به این مطلب می‌پردازد که تصمیمات سیاسی از چه نوعی هستند و چگونه اتخاذ می‌شوند. فصل پنجم هم به این مبحث می‌پردازد که چه نوع تصمیماتی اتخاذ می‌شوند و چگونه نظام‌های سیاسی دستخوش تغییر می‌شوند و…. یک ویژگی کتاب که خواننده خصوصاً آن را مفید خواهد یافت ، تعریف مفاهیم کلیدی در داخل کادرها در خلال متن و نمایة آنها بر اساس حرف اول در پایان کتاب است. دانشجویان سریعاً پی خواهند برد که اقدام به هر کاری بدون تعریف مفاهیم آن حوزة کاری مورد استقبال واقع نخواهد شد. کتاب “مبانی سیاست ” در 407 صفحه راهی بازار نشر شده است.

 

 

بحران بزرگ

از مجموعه تاریخ جهان

نویسنده : جکلین فارِل

مترجم : مهدی حقیقت‌خواه

تاریخ چاپ : ۱۳۹۲

ناشر: ققنوس

قیمت :   ۷۵۰۰۰ ریال

نظام سرمایه‌داری در دل خود همیشه بحران‌ساز بوده است چرا که مکانیسم آن طوری طراحی شده که با وجود بحران‌های اقتصادی سرانجام دوره‌های مربوط به این بحران‌ها طی می‌شود. اما بحران دهة 1930 شدیدتر از بحران‌های پیشین بود و این‌بار ده سال به درازا کشید. پس از رونق دهه 1920 زمانی که کارخانه‌ها ، فروشگاه‌ها و معدن‌ها بسته شدند ، اکثر آمریکایی‌ها تکان خوردند. کسانی که هیچگاه طعم بیکاری را نچشیده بودند ، ناگهان خود را گرفتار فقر دیدند و اصلاً نمی‌توانستند باور کنند که چنین وضعی برایشان پیش آمده است. سه سال گرسنگی و فقر امید چندانی برای آمریکایی‌ها باقی نگذاشت. بلکه پرسش‌های فراوانی برایشان به وجود آورد. به راستی سبب این بحران اقتصادی چه بود ؟ آیا زمانی که شهروندان نمی‌توانستند مشکل خودشان را حل کنند ، نباید دولت قدم پیش می‌گذاشت و زندگی آنها را تأمین می‌کرد. تلاش برای پاسخ به این پرسش‌ها رابطة بین دولت ایالات متحده و مردم آمریکا را تغییر داد. “ بحران بزرگ ” جدیدترین مجلد از مجموعه تاریخ جهان است که یکی از بزرگترین بحران‌های اقتصادی در آمریکا را شرح می‌دهد. این کتاب در 119 صفحه راهی بازار نشر شده است.

 

 

شرحی بر نقد خرد ناب

(و روند پیدایش آن)

نویسنده : پل گایر و آلن وود

مترجم : کسرا حاتم‌پوری

تاریخ چاپ : ۱۳۹۲

ناشر: ققنوس

قیمت :   ۸۰۰۰۰ ریال

کتاب نقد خرد ناب اثر ایمانوئل کانت از آثار بنیادین و ماندگار تاریخ فلسفة غرب است. هرکسی که اندکی با فلسفه آشنا باشد نام کانت را شنیده است و هرکسی آوازة کانت به گوشش رسیده باشد ، به برخی واژگان و اصطلاح‌ها برخورد کرده است که همواره با نام کانت گره خورده‌اند : خواب دگم‌باوری ، انقلاب کوپرنیکی ، فلسفة نقادی ، شکوفایی شخصیت‌شناسی نقد خرد ناب ، اخلاق وظیفه‌محور و واژگانی دیگر که با نام کانت عجین شده‌اند. روند شکل‌گیری نقد کانتی از کجا آغاز شد و چه مسیری را پیمود تا به قلة خرد ناب برسد ؟ آیا در کتاب‌های پیش از نقادی ، اثری از کانتِ نقاد وجود دارد ؟ کتاب حاضر که توسط دو تن از شارحان مشهور کانت و مترجمان آثار او به زبان انگلیسی نوشته شده مقدمه‌ای است بر ترجمة‌شان از نقد خرد ناب. این مقدمه در عین کوتاهی ، شرحی سودمند برای خواندن کتاب نقد اول است و نکته‌هایی خواندنی دارد درباره چگونگی پیدایش نقد کانتی و کتاب نقد. مخاطب این کتاب استادان و دانشجویان فلسفه و نیز همة کسانی‌اند که در پی شناخت فلسفة کانت هستند. کتاب “ شرحی بر نقد خرد ناب ” چکیده‌ای از کتاب نقد خرد ناب پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد و دربارة ساختار و گفتار این کتاب مهم توضیحاتی ارائه می‌دهد. این کتاب در 166 صفحه راهی بازار نشر شده است.

 

 

بابا گوریو

نویسنده : اونوره‌ دو بالزاک‌

مترجم : ادوارد ژوزف‌

تاریخ چاپ : ۱۳۹۱

ناشر: ققنوس

قیمت :   95000 ریال

داستان‌ بابا گوریو که‌ فیلیپ‌ برتو آن‌ را شاهکار نبوغ‌ انسانی‌ می‌خواند، چون‌ ستاره‌ای‌ تابناک‌ در میان‌ سایر آثار بالزاک‌، نویسندة‌ نامی‌ فرانسه‌، می‌درخشد و بی‌شک‌ از شاهکارهای‌ ادبیات‌ جهانی‌ به‌ شمار می‌رود. در این‌ داستان‌، بالزاک‌ با قلمی‌ موشکاف‌ اجتماع‌ خوش‌ظاهر و زشت‌نهاد عصر خود را توصیف‌ می‌کند. قهرمانان‌ برجستة‌ این‌ داستان‌ به‌ عنوان‌ مظهر و نمونة‌ کامل‌ افراد نوع‌ خود شهرت‌ جهانی‌ یافته‌اند، مثلاً گوریو نمودار بارزی‌ از فداکاری‌ و ازخودگذشتگی‌ بی‌پایانی‌ است‌ که‌ از مهر پدری‌ سرچشمه‌ می‌گیرد. بالزاک‌ در ترسیم‌ روحیات‌ قهرمانان‌ این‌ داستان‌ چنان‌ مهارت‌ و استادی‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ کم‌تر خواننده‌ای‌ است‌ که‌ از مطالعة‌ آن‌ متأثر نگردد و شاید همین‌ قدرت‌ تأثیر است‌ که‌ کلود فارر عضو فرهنگستان‌ فرانسه‌ را واداشته‌ تا بگوید: “ین‌ کتاب‌ را نه‌ فقط‌ باید بزرگ‌ترین‌ رمان‌ فرانسه‌ دانست‌، بلکه‌ باید آن‌ را بزرگ‌ترین‌ رمان‌ جهان‌ به‌ شمار آورد.”

 

این وبلاگ واگذار می‌شود

نویسنده : فرهاد حسن‌زاده

موضوع : رمان و مجموعه داستان نوجوان

نوبت چاپ : ۱

تاریخ چاپ : ۱۳۹۲

ناشر: افق

تعداد صفحات :     ۱۴۴ صفحه

قیمت :   ۷۰۰۰ تومان

زال نوجوانی آبادانی است که در دوران جنگ یکی از همایسایه‌ها دسته‌کلیدی به او سپرده‌اند تا وقتی برگشتند، آن را پس بگیرند. زال دلباخته‌ی فریبا دختر همسایه بوده ولی فریبا نسبت به او احساسی نداشته است. حالا بعد از سی و چند سال وبلاگی به نام دسته کلید به راه می‌افتد و اتفاق‌های تازه‌ای را به دنبال می‌آورد.

فرهاد حسن‌زاده (1341، آبادان) از سال 1355 در کار داستان‌نویسی و روزنامه‌نگاری فعال بوده است. او تاکنون بیش از 50 کتاب منتشر و جوایز بسیاری دریافت کرده است. از جمله رمان عقرب‌های کشتی بمبک (نشر افق) در سال 90 از سوی جشنواره‌ی کانون پرورش فکری جایزه گرفت و در کتاب سال نیز تقدیر شد.

 

بن در جهان

نام نویسنده : دوریس لسینگ

نام مترجم : مهدی غبرائی

موضوع : داستان

نوبت چاپ : اول

ناشر: افراز

تاریخ چاپ : 1391

تعداد صفحات : 200

بن در جهان در واقع دنبالة “ فرزند پنجم” است و بن، شخصیت اول عجیب الخلقة آن را در جوانی نشان می دهد و رویارویی او را با دنیایی سرشار از نیرنگ و فریب که در موارد نادری از محبت و مهربانی نیز خالی نیست، تصویر می کند. دوریس لسینگ در سال 2007 برنده جایزه نوبل ادبی گردید.

 

توتم و تابو در شاهنامه

نام نویسنده : فاطمه توسلی پناه

نوبت چاپ : اول

ناشر: افق

تاریخ چاپ : 1391

از نگاه فروید دین توتمی از احساس گناه و تلاش برای پرداخت کفاره و جبران سرچشمه می گیرد. به نظر فروید، این عوامل در ریشه ی همه ی ادیان بشری قرار دارد. همه ی ادیان بعد ی در واقع کوشش هایی برای حل این مسئله اند و تنها از جهت مرحله ی فرهنگی که این کوشش در آن صورت می گیرد و راه حل های اتخاذ شده با یکدیگر تفاوت دارند. توتم و تابو به نظر فروید، انسان ابتدایی، در دسته آغازین زندگی می کرد. این دسته تشکیل می شد از نری مسلط که پدر بود و تعدادی از ماده ها را در انحصار خود داشت. این پدر نیرومند، پسران خود را از ماده ها دور نگه می داشت. روزی این پسران متحد شده پدر مسلط را کشتند و سپس آن را خوردند. دلیل این آدم خواری به نظر فروید این بود که آنها اعتقاد داشتند با خوردن قربانی، نیرو و قدرت او را به دست می آورند. بعد از مدتی، آنها از عمل خویش پیشیمان شدند و برای جبران و کفاره عمل خویش دو ممنوعیت را ابداع کردند : یکی این که نمادی به صورت یک نوع حیوان را به جای پدر گذاشتند؛ این نماد است. برادران خوردن حیوان توتمی را حرام اعلام کردند، و دیگر این که ازدواج درون گروهی را حرام کردند و با تحریم ماده های آزاد شده بر خود، از ثمرات پیروزی شان چشم پوشی کردند…