مردی که زیادی می دانست

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی می گوید:“طبق مبانی اسلامی، ولایت فقیه تجلی ولایت الله و ولایت رسول الله در عصر غیبت کبری است که توسط امامان شیعه به فقها واگذار شده.” خب حتما واگذار شده. وقتی می گوید واگذار شده، حتما یک چیزی می داند، دروغ که نمی گوید. اصلا خودش در زمان واگذاری حضور داشته. شما مشکلی دارید؟

همین آقای نوروزی در ادامه می گوید:” مسلمانان علاوه بر اینکه اعتقاد به ولایت فقیه را جزئی از تجلی توحید در جامعه می دانند تجربه به ما نشان داده است، ولایت فقیه توده ها را بسیج و نهضت ها را بیمه می کند.” خب حتما بیمه می کند. وقتی می گوید بیمه می کند، حتما یک چیزی می داند، چرت و پرت که نمی گوید. اصلا بیمه نامه مملکت را هم خودش با دست خودش نوشته. شما مشکلی دارید؟

همین آقای نوروزی باز در ادامه می گوید: “ در شرایط اخیر اگر ولایت فقیه نبود بی شک فتنه گران وابسته به ابرقدرت ها ، نظام جمهوری اسلامی را به یک نظام دیکتاتوری تبدیل کرده بودند و بنابراین باید با تبعیت از امام راحل پشتیبان ولایت فقیه باشیم تا آسیبی به مملکت نرسد. خب حتما نمی رسد. وقتی می گوید آسیبی به مملکت نمی رسد، حتما یک چیزی می داند، اراجیف که به هم نمی بافد. اصلا شاید خودش با حفظ سمت آسیب شناسی مملکت را هم می کند. شما مشکلی دارید؟ پس فعلا همینطور بی مشکل ادامه بدهید، ببینیم در ادامه به کجا می رسیم.

در ادامه همین آقای نوروزی به عنوان فشار سنج هم عمل می کند و می گوید: “ قیمت ها به طور عمومی در چند ماه گذشته به میزان دو برابر افزایش پیدا کرده و پیامد این موضوع فشار مضاعف تورمی و اقتصادی به خانواده ها و به ویژه اقشار حقوق بگیر و بازنشستگان و فرهیختگان و کارگران شده است. “( البته این فشار مضاعفی که به اقشار حقوق بگیر و بازنشستگان و فرهیختگان و کارگران وارد می شود خیلی جدی نیست، آسیبی به مملکت نمی زند، چیزی که آسیب به مملکت می زند این است که پشتیبان ولایت فقیه باشیم، حالا تورم بشود 256 درصد) بعد از آنطرف به عنوان پیشنهاد کننده می گوید: “ به دلیل کاهش قدرت خرید اقشار آسیب پذیر جامعه به خصوص فرهنگیان و کارگران پیشنهاد می شود در بودجه سال ۹۲ از محل تفاوت نرخ ارز مبالغ جبران کننده ای برای جبران حقوق این افراد اختصاص یابد.“بعد باز از اینطرف به عنوان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست می کند” سیاست تعادلی را در خصوص واردات محصولات کشاورزی اتخاذ کنند تا از یکسو شاهد افزایش قیمت ها و از سوی دیگر شاهد به فروش نرفتن محصولات کشاورزی نباشیم.“بعد دوباره از آنطرف به عنوان سر دسته منتظران اعلام می کند: “ انتظار داریم قانون حمایت از مشاغل خانگی با رویکرد تثبیت اشتغال پایدار، اشتغال مولد و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و در شهرستان علی آباد کتول با هدف حمایت از پرورش اسب ترکمن، صنایع دستی، قالی و قالیچه و پشتی ترکمن در اولویت قرار گیرد.”

بعد دوباره از یک طرف دیگر به عنوان کارشناس مسائل فرهنگی و هنری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر می دهد و خطاب به مسئولان استان می گوید: « این وزارتخانه در جهت ترویج موسیقی های سنتی به ویژه موسیقی کتولی و موسیقی ترکمن باید اقدامات جدی داشته باشد.» بعد به عنوان کارشناس امور کارگری، با تاکید بر اینکه در جریان رسیدگی به قانون سه جانبه گرایی باید به نظرات کارگران توجه شود، اظهار می کند: “مقام معظم رهبری درخصوص قانون سه جانبه گرایی فرمودند که باید طرف ضعیف تر یعنی کارگر را گرفت.“بعد دوباره یادش می آید به عنوان کارشناس کشاورزی و آبیاری و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس باید به وزیر جهاد کشاورزی هم درخصوص عدم جذب بیش از ۸۰ درصد اعتبارات توسعه بخش کشاورزی استان گلستان تذکر بدهد و تذکر می دهد که : “علی رغم گذشت بیش از ۹ ماه از سال تاکنون ۱۷ درصد از مجموع تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی این استان اختصاص یافته است.”

خب تمام شد…حالا شما با مجموع این حرف ها مشکلی دارید؟ اگر مشکلی دارید تعارف نکنید.

خب معلوم است که مشکلی ندارید، وقتی یک نفر در عرض یک ساعت از واگذاری ولایت الله به ولایت فقه تا موسیقی علی آباد کتول و قانون سه جانبه گرایی و تورم 200 درصدی و تسهیلات بخش کشاورزی و توجه به کاهش قدرت خرید مردم و حمایت از مشاغل خانگی و بیمه نهضت های رهایی بخش و سیاست تعادلی در واردات و پرورش اسب ترکمن و فروش پشتی حرف بزند، معلوم است که شما مشکلی ندارید. حالا اینکه کی مشکل دارد و برای مشکلش چیکار باید بکند یک بحث دیگری است. بیخودی وقت ما را هم گرفت.