مباهات به ارزش‌های اسلامی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

من خیلی از اینکه ارزش های اسلامی دارد از بین می رود، ناراحتم، به همین سوی چراغ، ولی به نظرم می آید که ما خیلی هم در این موضوع مقصر نیستیم. یعنی ما اصلا چیکاره بیدیم، وقتی ارزش های اسلامی داشت از بین می رفت. دیروز آقای “مرتضی آقاتهرانی” گیر سه پیچ داده که “روزگاری بود که جامعه ایران به ارزشهای مذهبی خود مباهات می کرد، اما در حال حاضر ارزش های غیرمذهبی دارد جای آن را می گیرد.” در همین راستا به بررسی ارزشهای انقلاب و نتیجه آن برآمدیم:

ارزش اول: صدور انقلاب به همه جهان و آزادی ملت ها

نتیجه: انقلاب به جهان صادر شد، در افغانستان، عراق، مصر، ترکیه، پاکستان، چچن، تاجیکستان، لبنان و فلسطین و حتی کشورهای اروپایی میلیونها نفر مسلمان شدند، در نتیجه طالبان، بوکوحرام، القاعده، النصره، الشباب در همه این کشورهای شکل گرفت و همه این گروهها به جان ایران افتادند، در نتیجه ایران مجبور شده که با آمریکا کنار بیاید که با همکاری آمریکا شاید بتواتند با کشورهایی که خودش انقلاب را به آنها صادر کرده مبارزه کند، مثلا ایران می خواست با کشورهای اسلامی علیه آمریکا بجنگد، حالا مجبور است با آمریکا رابطه برقرار کند و با کمک آنها به همان انقلابیونی که توسط جمهوری اسلامی تولید شدند، مبارزه کند.

ارزش دوم: ایجاد یک ساختار درست اقتصادی

نتیجه: سی سال زحمت کشیده شد تا ساختار اقتصادی منحط رژیم سابق که در آن حکومت سی درصد ثروت ملی را چپاول می کرد، اصلاح شود و حالا وضعیت اقتصادی اینقدر ارزشی شده که حکومت هفتاد درصد اموال مردم را چپاول می کند. تولیدات ایرانی هم بسیار خوب است، بخصوص نود درصد آنها که از چین می آید.

ارزش سوم: توزیع عادلانه ثروت بین مردم و از بین رفتن فقر و فساد مالی

نتیجه: حکومت سی و هفت سال تلاش کرد تا توزیع عادلانه ثروت انجام بگیرد و به همین دلیل قدرت خرید مردم پنجاه درصد پائین آمد، همچنین تلاش کرد که پانزده درصد فقرایی که زیر خط فقر داشتند له می شدند، حمایت کند، در نتیجه الآن 55 درصد مردم زیر خط فقر له می شوند.

ارزش چهارم: تامین استقلال مملکت

نتیجه: استقلال اقتصادی ایران یکی از مهم ترین دستآوردهای جمهوری اسلامی است که باعث شد ایران که زمانی محل واردات کالاهای آمریکایی بود، حذف شود و چین و هند و روسیه و بنگلادش و ترکیه، الآن شریک اقتصادی ایران بشوند و فعلا هم دارد بعد از سی سال زور می زند که برای حفظ استقلال کشور، وابستگی خودش را به چین کم کند و انشاء الله ایران دوباره بشود وابسته به آمریکا.

ارزش پنجم: آزادی

نتیجه: این رو هم لازمه توضیح بدم؟ ما در زمان پهلوی همه جور آزادی فردی و اجتماعی و فرهنگی داشتیم، ولی آزادی سیاسی نداشتیم، در نتیجه انقلاب عظیم ایران باعث شد که آزادی سیاسی نداشته باشیم، در عوض آزادی های فردی و اجتماعی و فرهنگی هم نداریم.

ارزش ششم: جمهوری اسلامی

نتیجه: به یکی گفتند سه تا دروغ بگو، گفت: “حکومت جمهوری اسلامی” یعنی اولین چیزی که نداریم یک حکومت است، نه اینکه حکومت نداریم، اتفاقا مشکل این است که چهار پنج تا حکومت داریم، که هر کدام تصمیمی می گیرند، جمهوری هم که دروغ است، انتخاباتی که در آن چهار نفر شرکت کنند، دو نفر از آن چهار رقیب انتخاباتی بعد از مدتی دستگیر شده و در خانه شان در حصر بمانند، آن یکی هم که انتخابانده شده است، روی کار بیاید و در دو سال اول دولتش هفته ای دویست نفر دستگیر و زندانی شوند، و در دو سال آخرش نصف اعضای کابینه اش پرونده اختلاس داشته باشند، که “هاله نور علی نور” می شود، می ماند اسلام ناب محمدی که جرات دارد یک نفر اسم امام حسین و حضرت علی را بیاورد تا ملت از ادامه حیات پشیمانش کنند.

ارزش هفتم: حجاب و پوشش بانوان

نتیجه: ۳۷ سال است که حکومت خودش را به چهار قطعه مساوی تقسیم کرده و با توپ و تانک و مسلسل تبلیغ حجاب کرده، حالا بعد از این همه زمان، حکومت موفق شده با صرف میلیاردها هزینه، الهام چرخیده را چادری کند، در عوض دختر آیت الله خلخالی شده یکی از پیشگامان جنبش زنان. این همه زور زدند بالاخره شلوار خانمها تبدیل شده به جوراب رنگی ساپورت، چادرشان تبدیل شده به شال های جینگولی مستان و روسری شان تبدیل شده به دستمال.

ارزش هشتم: اجرای احکام اسلامی

نتیجه: احکام اسلامی مانند قصاص که گفته شده “قصاص کنید که جلوی ادامه گناه و جرم را بگیرید” باعث شده جرایم جامعه ده برابر بشود و چون در اسلام زندان معنی ندارد، تعداد زندانیان در طول ده سال سه برابر شده، و فعلا احکام اسلامی درباره روزه خواری، موسیقی، دستگیری دراویش اهل حق، جلوگیری از روزنامه نگاران، نویسندگان و متفکران اجرا می شود، در عوض احکام اسلامی درباره اختلاس کنندگان، رباخواران، بورسیه های تقلبی، اسیدپاش ها، دزدان بیت المال، سارقین، چهار میلیون معتاد به مواد مخدر اجرا نشود.

ارزش نهم: مبارزه با فساد و فحشا

نتیجه: دولت از ۳۷ سال قبل تلاش فراوانی کرد تا جلوی فساد و فحشا و مصرف الکل را بگیرد، در نتیجه، ایران پرمصرف ترین کشور مسلمان در مصرف الکل است، مهم ترین استفاده کنندگان از پورنوگرافی هستند، وسط خیابان هفت نفر به یک دختر تجاوز می کنند، قمارخانه مخفی دارد، دیسکوی مخفی دارد و سن روسپیگری در آن به ۱۳ سال رسیده است.

حالا یکی پیدا بشود به مرتضی آقاتهرانی بگوید که ارزش های اسلامی که اجرا کردن شان باعث از بین رفتن همان ارزش ها می شود، به چه درد می خورد که ملت به آن مباهات کنند؟