اعضای جبهه پایداری هوچی گری می کنند

فرشته قاضی
فرشته قاضی

» محسن غرویان در مصاحبه با روز:

حجت الاسلام محسن غرویان در مصاحبه با “روز” می گوید که اعضای جبهه پایداری به صورت تشکیلاتی و برنامه ریزی شده تلاش می کنند هر روز مانع و چالشی جدید در کشور ایجاد کنند و نگذارند در کشور آرامش برقرار باشد.

او احضار مکرر وزرا، کارت های زرد و تذکرات پیاپی به اعضای کابینه حسن روحانی را در همین راستا ارزیابی می کند و می گوید: این مجلس نیست که با دولت چالش دارد بلکه اقلیت تندرو با تفکر جبهه پایداری هستند که از سوی این جبهه هم تغذیه می شوند و با هوچی گری و جوسازی مانع تراشی می کنند و می خواهند کار هایشان را به نام مجلس تمام کنند.

۶۰ تن از نمایندگان راه یافته به مجلس نهم از اعضای جبهه پایداری یا کسانی هستند که در فهرست انتخاباتی این جبهه بوده اند. هرچند تعداد اعضای جبهه پایداری در مجلس اکنون حدود ۳۵ نفر است. حجم احضار و سئوال و تذکر از سوی نمایندگان مجلس نسبت به وزرای حسن روحانی، انتقادات زیادی را به دنبال داشته و وب سایت خبرآنلاین، نزدیک به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم از رقابت اعضای جبهه پایداری برای احضار و تذکر به وزرا خبر داده است.

جبهه پایداری تشکلی سیاسی است که از مصباح یزدی به عنوان پدر معنوی آن نام برده می شود. زهره طبیب زاده، عضو شورای مرکزی این جبهه اعلام کرده است اعضای این جبهه بدون نظر تایید مصباح یزدی گام بر نمی دارند.

در همین زمینه، محسن غرویان، استاد حوزه علمیه قم و شاگرد سابق مصباح یزدی به “روز” می گوید: اینکه بگویند مجلس با دولت چالش دارد به نظر من درست نیست. اکثریت مجلس اینطور نیست و اقلیت تندرویی در مجلس هستند که اکثرا همان تفکر جبهه پایداری را دارند و یا از آنجا تغذیه می شوند و شلوغ می کنند. یعنی با هوچی گری و جو سازی می خواهند نشان دهند که مجلس با دولت همراه نیست. یعنی به حساب کل مجلس نباید گذاشت چون ریاست محترم مجلس جناب آقای لاریجانی صحبت های معتدلی مطرح می کنند و می بینیم که سر جریان آقای مطهری هم از قوه قضائیه، به خاطر اعلام جرم علیه آقای مطهری انتقاد می کنند هم به آقای مطهری تذکر می دهند و این همان مشی اعتدالی است. مجلس را نمی توان مقابل دولت دانست. اقلیتی شلوغ می کنند و می خواهند کارهایشان را به نام مجلس تمام کنند.

او می افزاید: جبهه پایداری شکست سنگینی در انتخابات ریاست جمهوری خورد؛ هم از نظر سیاسی هم از نظر نوع تفکر. اینها در صددند به هر طریق ممکن انتقام بگیرند و لذا کارشکنی می کنند، کارت زرد به وزرا نشان می دهند و آنها را مورد سئوال قرار می دهند. این حرکت ها برای این است که به هر طریق ممکن سنگ اندازی هایی بکنند که آقای دکتر روحانی در اهداف و شعارهایی که داده موفق نشود. فکر میکنم این نوع عکس العمل ها امری طبیعی باشد از سوی اینها در مقابل دولتی که روی کار آمده. البته نباید این کارها را بکنند ولی از این طیف انتظار دیگری نیست.

به گفته آقای غرویان “این روند به شکل برنامه ریزی شده و تشکیلاتی است و به هر صورت ممکن تلاش می کنند هر روز مانعی و چالشی ایجاد کنند و نگذارند فضای آرامش در کشور باشد.”

سئوال می کنم: آیا نحوه رفتار با کابینه و احضارها و تذکرهای پیاپی و.. هم برنامه ای تشکیلاتی است؟ می گوید: این روند تشکیلاتی و برنامه ریزی شده است و می خواهند از همه توان خود برای سنگ اندازی مقابل دولت استفاده کنند.

بهرام بیرانوند، عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان و عضو فراکسیون پایداری در مجلس اما در مصاحبه با “روز” این حجم از احضار و سئوال و تذکر را طبیعی دانسته و گفته است که در جهت کمک به دولت برای انجام وظیفه اش، چنین سئوالات و تذکرات و احضارهایی صورت می گیرد. به همین مساله اشاره می کنم.آقای غرویان می گوید: فکر میکنم خیلی روشن است. این حرف هایی که برخی تندروها در مجلس می زنند و آن را حق نمایندگی می دانند و… چرا از این روش ها و کارها در قبل استفاده نمی کردند؟ مشکلات زیادی در دوران احمدی نژاد بود و این نماینده ها هیچ اعتراضی نمی کردند حالا از حق نمایندگی سخن می گویند؟ اینها توجیهاتی است که در ظاهر انجام می دهند ولی باطن قضیه این است که اینها موافق جریان فکری دکتر روحانی نیستند و تحت عنوان حق نمایندگی و امثال آن صحبت می کنند. حتی یکی از آنها در مقام دفاع از آقای هاشمی و شخصیت ایشان صحبت می کند در حالیکه همین شخص از افرادی است که بدترین و غیراخلاقی ترین توهین ها را نسبت به آقای هاشمی به کار برده است. یعنی براساس منافع خود حرف می زنند و همه اینها را اهل اندیشه و مردم تشخیص می دهند.

کریمی قدوسی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و عضو فراکسیون پایداری اخیرا حسن روحانی را متهم به “افراطی گری” و تهدید به احضار به مجلس کرده است. محسن غرویان در این زمینه می گوید: آقای کریمی قدوسی و امثال او که تکلیف شان روشن است اینها افراد بسیار تندرو و تحریک شده ای هستند که کاملا مشخص است. من معتقدم که نظر اصلی و نظر حقیقی را مردم باید بدهند.مردم هم از تندروی این افراطیون خسته شده اند و این آقایون تندرو هم می خواهند دکتر روحانی را عصبانی کنند. الحمدالله دکتر روحانی، فرد متین و موقری است و عصبانی نمی شود.

می گویم اعضای جبهه پایداری از مصباح یزدی به عنوان پدر معنوی خود یاد می کنند و می گویند که بدون تایید او هیچ کاری نمی کنند اینکه می گویید این احضارها و کارشکنی ها برنامه ریزی شده و تشکیلاتی است آیا می توان گفت موضع مورد تایید مصباح یزدی است؟ آقای غرویان پاسخی نمی دهد اما می گوید: من جبهه پایداری را عمیقا می شناسم آنها شکست را نمی پذیرند و به هوچی گری و مانع تراشی ادامه خواهند داد.

امیرحسین قاضی زاده، عضو فراکسیون پایداری در مجلس و سخنگوی سابق جبهه پایداری پیشتر در مصاحبه با “روز” گفته بود که مصوبات تشکیلاتی جبهه پایداری حتما باید براساس اساسنامه به تایید شورای فقها که یکی از انها آیت الله مصباح است برسد.

او درباره دو فقیه دیگر عضو شورای مذکور هم گفته بود: خدا رحمت کند یکی آیت الله خوشوقت بود که به رحمت خدا رفتند و نفر دوم خودشان نمی خواهند اسم شان عنوان شود.

جواد کریمی قدوسی، روح الله حسینیان، مهدی کوچک زاده، زهره طبیب زاده، حمید رسایی، فاطمه آلیا، منصور حقیقت پور، امیرحسین قاضی زاده، احمد سالک، عباس مقتدایی، بهرام بیراموند از جمله اعضای جبهه پایداری در مجلس هستند.