علی چنج

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

po_nabavi_01.jpg

واقعا به این نتیجه رسیدم که علی آقا لاریجانی مثل حقیقت می ماند، هر تکه اش دست یک نفر است. البته یک شک بزرگ هم به او داشتم که تا دیروز فکر می کردم علی لاریجانی یک موجود مطلق گراست، اما امروز دیدم بابا بی خیال! طرف مثل خودمان نسبی گراست. راستی! ما نسبی گرا هستیم؟ در همین راستا علی لاریجانی در مصاحبه ای که با نشریه فوکوس کرده بود، گفت: « امکان تعلیق غنی سازی اورانیوم وجود دارد.» همین علی آقای لاریجانی بدون اینکه علی چنج بشود یا در کودکی او را با یک علی لاریجانی دیگر عوض کرده باشند، به نقل از آسوشیتدپرس گفت: « حق ایران در غنی سازی باید به رسمیت شناخته شود.» از سوی دیگر، همین علی لاریجانی بدون اینکه هیج مشکلی برایش بوجود بیاید، به نقل از خبرگزاری های فرانسوی گفت: « احتمال پذیرش تعلیق مشروط از سوی ایران وجود دارد.» اما همین علی آقای لاریجانی به نقل از الجزیره گفت: امکان ندارد که با تعلیق به هیچ شکل آن موافقت کنیم. در همین راستا علی لاریجانی به نقل از سی ان ان گفت: « اصلا بعید نیست که غنی سازی را تعلیق کنیم.» در پایان علی لاریجانی به نقل از کیهان گفت: مگر اینکه بمیریم تا غنی سازی تعلیق شود. آگاهان برای علی آقای مذکور جمعیت خاطر از انواع زلف پریشان را آرزو کردند. البته در پایان احمدی نژاد به کلیه زحمات علی لاریجانی گلاب پاشیده و گفت: « از حق ایران در استفاده از انرژی هسته ای عقب نشینی نمی کنیم.»

ایران چی کارش کرده، عوضی سوراخش کرده

در پی امیدهای واهی و فراوان ملت شریف ایران به صعود تیم ملی ایران در بازیهای جام ملت های آسیا و سرمایه گذاری های کلان در مورد رشد فوتبال در ایران و زحمات بیدریغ لژیونرهای بین المللی فوتبال ایران و با استعانت از مربی داخلی اولترا هوشمند به جای مربی خارجی اولترا بی سروصدا، و همچنین با نظرات ویژه ریاست محترم جمهوری و زننده گل به دروازه بان تیم ملی ایران، تیم بسکتبال ایران که نه مورد حمایت کسی بود و نه کسی انتظارش را داشت، به مرحله فینال ملت های آسیا رسید و شوخی شوخی داریم قهرمان بسکتبال آسیا می شویم. در همین راستا آگاهان تصمیم گرفتند در این مورد شادمانی کرده و احساسات ملی شان ورم کند، ولی چون اطلاعات دقیقی از تیم ملی بسکتبال نداشتند، فعلا احساسات ملی مذکور ورم نکرده است.


معتدل ها خطرناک تر از افراطی ها هستند

جان مادرتان! ممکن است در دنیا کشوری به این باحالی پیدا کنید که در آن کسی بگوید که مخالفان معتدل ما از مخالفان افراطی ما خطرناک ترند. نماینده ولی فقیه در بسیج گفت: « خطر معتدل های دوم خردادی بیش از افراطی هاست.» در همین راستا یک گروه از سوی سازمان حج و زیارت و فرهنگستان ادب پارسی به بسیج اعزام شد تا معنی دقیق کلمات معتدل و افراطی برای این نماینده محترم توضیح داده شود. در همین راستای معتدل های دوم خردادی، آقای رمضان زاده سخنگوی سابق دولت سابق اصلاحات سابق، از دولت نهم که کاری کرده است که مردم هیچ راهی جز انتخاب اصلاحات نداشته باشند، تشکر کرد. آگاهان ضمن هشدار به آقای رمضان زاده از وی خواستند تا اول یک سری به تنگه هرمز بزند، بعد در حال بازگشت به تهران سفری به نطنز برود، بعد از قم عبور کرده و اگر سالم ماند به دوستان اصلاح طلب بگوید: « برادران! این افتاده زمین، می تونین خم شین ورش دارین، یا این کار رو هم نمی تونید بکنید؟»

ارتش ترکیه افسران مسلمان را اخراج کرد

رجب طیب اردوغان که در اثر انتخاب وی و سایر طرفدارانش به عنوان اسلامگرایان ترکیه، جشن ویژه عقد و عروسی در زیرزمین روزنامه کیهان برگزار شد، این مجلس عروسی را مبدل به مجلس عزا کرده و با اخراج 23 افسر مسلمان ترک از ارتش این کشور که طبیعتا از وقتی اسلامگرا شده اند، بی نظم هم شده اند، به کلیه برادران مسلمان کشورمان هشدار داد.


صفار هرندی باز حرف زد

من تا به حال فکر می کردم این صفار هرندی حداقل مثل شریعتمداری اگر هم یک غلطی می کند، آن غلط را درست می کند، ولی طبیعتا با سخنان گهربار وزیر جدید ارشاد آدم به این فکر می افتد که چطوری سقف وزارت ارشاد پائین نمی آید؟ چطوری هنوز تلفن های وزارتخانه کار می کند؟ چطوری هنوز ساختمانش منفجر نشده است؟ صفار هرندی گفت: « دولت نهم در همین دو سال وضعیت معیشت مردم را سامان داد.» در همین راستا آگاهان توضیحات زیر را برای صفار هرندی دادند.

اول: دولت نهم همین دولت احمدی نژاد است، به همین دلیل در استفاده از کلمه نهم دقت کنید.

دوم: معیشت یعنی اقتصاد و وقتی قیمت کالاها و مسکن و میزان تورم بالا می رود، این اقتصاد خراب شده نه درست.

سوم: سامان واژه ای است پارسی و معنی آن یعنی معتدل و منطقی و خوب و با ویران که وضع فعلی اقتصاد کشور است، فرق می کند.

البته این موضوعات چیز مهمی نیست، چون ترجمه هری پاتر امروز از ارشاد مجوز گرفت. تا هری پاتر را نفرستاده اند به بند 209 آزکابان برویم کتاب را بخوانیم.

یک نکته مهم

امروز ایسنا در استراحت بسر می برد و برای یک روز فحاشی به طنزنویسان سیاسی را متوقف کرد، بالاخره یک روز هم یک روز است، برای این ایسنا آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.