موسیقی

نویسنده
مرضیه حسینی

گزارش مراسم سومین سالگرد ناصر عبداللهی

یادی از یار سفر کرده

مراسم سومین سالگرد مرحوم ناصر عبداللهی، خواننده پاپ ایرانی، چهارشنبه گذشته درسالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

دراین مراسم که با حضوربزرگان موسیقی ایرانی وچهره های تلویزیونی همچون  مرادخانی، ترکاشوند، فرمان فتحعلیان، عبدالجبار کاکایی، ‌علی لهراسبی، مهدی امینی‌خواه، ‌بهنام صفوی، ‌بنیامین، ‌پرستو صالحی، ‌فریبا کوثری، پویا نیک پور، ‌نیما نکیسا، پویا امینی، محسن افشانی، حمید نوری فام، ‌مازیار عصری، جلیل عندلیبی جواد خیابانی، ‌اعضای ‌گروه سون، ‌روزبه نعمت‌اللهی، ‌مهدی مقدم، ‌فرزاد فرزین، ‌مهدی عظیمی، غلامرضا صنعتگر، حسین یاریار، مهرداد نصرتی برگزار شد، عده زیادی از علاقمندان به صدای طنین انداز عبداللهی و همشهریان تهرانی و جنوبی  نیزحضورداشتند.

 

درابتدای مراسمی که به یاد ناصر عبداللهی برپاشد دوکلیپ ازهنرمندان فقید سال های اخیرایران چون، خسروشکیبایی، پرویزمشکاتیان، احمدآقالو، پروین سلیمانی، فرامرز پایور وناصر عبداللهی به تصویر کشیده شد. سپس قطعه ای از صدای عبداللهی با آهنگ “یکی ازهمین روزا”  فضای سالن را دگرگون ساخت وجمعیت حاضر را که قریب به 400 نفر بودند را دعوت به آرامش نمود.

علی محمدنیا، رضا شهسواری، محمدطلوعی، محسن دوکوشکانی، رضا بداهی، فرامرز اولادی، کیان مهرزاد، امیرمحمد حریری ومینا هنگامه به عنوان اعضای گروه سابق عبداللهی با دکلمه ای حزن انگیز به اجرای قطعاتی پرداختند که برای همگان آشنا وخاطره انگیزبود. دراین میان جای خالی خواننده مشهوروفقید کشورمان برروی صحنه با دسته گلی بزرگ. قاب عکسی از وی پوشانیده شده بود.

اجرای برنامه برعهده جواد یحیوی بود تا ضمن خیرمقدم وخوش آمد گویی به میهمانان سالن وخواندن قطعاتی از دفترچه خاطرات  عبداللهی از یکی از کنسرت هایش  باردیگر یاد وخاطره عبداللهی را زنده کند. یحیوی درادمه مراسم با دعوت از “حامی”ازوی خواست تا قطعاتی را اجرا کند. حامی، با توصیف روحیات عبداللهی از او به عنوان سرآمد خوانندگان پاپ یادکرد وسپس به اجرای قطعاتی ازناصر عباللهی پرداخت.

 

اجرای حامی با شور و همراهی حاضرین مواجه شد. تماشاگران همزمان با شنیدن آثار عبداللهی با صدای حامی به هم نوایی مجری پرداخته واورا همراهی می کردند.

سپس احسان علیخانی به روی صحنه آمد وبا تاکید بر به قتل رسیدن ناصر عبداللهی خواستار پایان شایعات رواج یافته درباب فوت این خواننده جوان شد. علیخانی گفت:“متاسفم از اینکه پس از مرحوم شدن ناصر، اخبارنادرستی درمیان افراد جامعه پخش شد ومن همینجا اعلام می کنم وی نه براساس سکته قلبی ونه هیچ چیز دیگر، بلکه به دست افرادی ناشناس به قتل رسیده است. “

پس از سخنرانی هادی ایازی، دیگر خواننده محبوب ایران و همشهری عبداللهی به صحنه آمد. رضا صادقی. صادقی ضمن حضور درصحنه سالن همایش های برج میلاد با تشویق گسترده تماشاگران مواجه شد. او ضمن قدردانی از حضور میهمانان در سالن خطاب به آنها گفت:“خوشحالم که ناصر به عنوان یک دوست وهمشهری من چنان دردل ها رخنه کرده ومحبوب است که پس ازسه سال از عدم حضورش به احترامش گردهم می آیید. می دانم که روح ناصر درمیان مااست و شاهد این فضای دلنشین. “صادقی به احترام عبداللهی دوقطعه موسیقی را به اجرا درآورد وسپس با تشویق همگان صحنه را ترک کرد.

نامی، فرزند ناصر عبداللهی نیز با لباس یک دست سفید رنگ بر صحنه حاضر شد و ضمن تشکر از حضور گرم وصمیمی میهمان ازآنها خواست تا همواره با شنیدن کارهای ناصر برای آمرزش پدردعا کنند.

 

محمود شهریاری، فرزاد حسنی، محسن یگانه و محمد رضا عیوضی نیز به نوبت برنامه هایی را که تدارک دیده بودند، اجرا کردند.

به این ترتیب یاد ناصر عبداللهی با یاران خود پرشکوه وباخاطره به تصویر کشیده شد.

 

ناصر عبداللهی کیست؟

ناصر عبدالهی در ساعت ده و ده دقیقهٔ دهمین روز دی ماه سال ۱۳۴۹ در محله مسجد بلال شهر بندرعباس دیده به گیتی گشود. پدرش عبدالرحمن عبدالهی کارگر بازنشسته شرکت ملی بود و مادرش مهرنگاربندری نیایی خانه دار است. از ۱۳ سالگی به موسیقی علاقمند شد. فعالیت‌های هنری خود را از سال‌های نوجوانی در صدا و سیما و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان آغاز کرد.
وی کار حرفه‌ای را به طور جدی از سال ۱۳۷۴خورشیدی آغاز کرد. در سال ۱۳۷۵همراه با همسرش به تهران آمد. محمدعلی بهمنی شاعر هرمزگانی و دوست نزدیکش، وی را به انتشارات دارینوش معرفی کرد. پس از آن آلبوم‌های ناصر را این انتشارات ضبط و منتشر کرد.

ناصرعبدالهی در سوم آذرماه ۱۳۸۵در بندرعباس به دلایل نامشخصی بی هوش و به کما رفت و پس از گذراندن ۲۷ روز در کما (بیمارستان هاشمی نژاد تهران) سر انجام در یک روز زمستانی، در ۲۹ آذردر حالی که تنها ۱۰ روز تا ۳۶ سالگی اش باقی مانده بود شمع وجود ناصرخاموش گشت.

او چهاربرادر و یک خواهر دارد، تنها خواهرش نسرین و برادرانش به ترتیب سن محمدطیب، نادر، علیرضا و عقیل هستند. ناصر در هیجده سالگی با فهیمه غفوری اهل بندرعباس که سه سال از خودش بزرگتر است ازدواج کرد و حاصل آن سه فرزند (دو پسر و یک دختر) به نامهای نوید , نازنین و نامی است. نینا فرزند چهارم ناصر حاصل ازدواج او با فاطمه فهیمی است