واکنش همایون شجریان به انتقاد ها از کلیپ «چرا رفتی»

نویسنده

اخیرا ویدئو کلیپی که باران کوثری بر روی ترانه “چرا رفتی” همایون شجریان،ساخته است،در فضای مجازی دست به دست می چرخد و موجی از واکنش ها را به دنبال داشته است.

تهمورس پورناظری آهنگساز آلبوم “نه فرشته ام نه شیطان” که ”چرا رفتی” یکی از آهنگ های این آلبوم است، در مورد کلیپ منتشر شده می گوید:«این تصاویر برای مراسم رونمایی این آلبوم تهیه شد و تنها برای خالی‌نبودن صحنه تالار وحدت  به هنگام پخش کارها به آنجا رسید. از این‌رو قصد تولیدکنندگان این اثر از این حرکت، ساختن کلیپ نبود»

همایون شجریان نیز در واکنش به انتقاد ها، می گوید:«هرگونه بازتابی درمورد کلیپ و آهنگ چرا رفتی برای من و خالقان اثر قابل توجه است و بعضا برخی از این انتقادات می‌تواند سازنده باشد. حتی نگاه طنز به یک اثر، یا کاریکاتوری از یک چهره می‌تواند دوست‌داشتنی باشد؛ به شرط آنکه حرمت‌ها را نگه داریم، در کلام و در قلم‌مان دوستی‌ها را حفظ کنیم.»

“کوثری البته برای چند قطعه دیگر این آلبوم هم موزیک ویدیو ساخته بود که تنها «چرا رفتی» سر از فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای درآورد. در این کلیپ سحر دولتشاهی، باران کوثری، مهرداد صدیقیان، نوید محمدزاده و… بازی می‌کنند. منتقدان این کلیپ بر این باورند که احساسات تا حد زیادی رقیق‌شده و اغراق‌آمیز است. انتقادها البته از این سطح فراتر رفت و گروه‌هایی برای تمسخر کلیپ باران کوثری، کلیپ‌های تازه‌ای ساختند. با این حال آنچه مخاطب در این موزیک ویدیو می‌بینید، واکنش آدم‌ها نسبت به یک قطعه موسیقایی است که البته مشخص است با زمان و هزینه اندک ساخته شده”… فرارو