برکات حاکمیت یکدست

نویسنده

siamakghasemi.jpg

آیا دلتان برای گروه های فشار و انصار حزب ا… تنگ نشده است؟ جوانانی با پیراهن های مشکی روی شلوار، محاسن انبوه و سوار بر موتورهای هوندا که از مهمترین نمادهای سالهای آخر دهه هفتاد بودند .

در هر میتینگ و تجمعی و کلا آن روزها در هر جای عمومی ای سایه ای از آنها حضور داشت؛ عوامل خودسری که تجمع بهم می زدند، شیشه ی سینما پایین می آوردند و دانشجو قربانی می کردند و هیچ کس هم نمی توانست با خودسری آنها مقابله کند! اما آیا به این توجه کرده اید که دیگر حضور پر رنگی از آنها را نمی بینیم .

شاید مهمترین دلیل این غیبت کبری آن باشد که جوانان پیراهن مشکی پوش دیروز، امروز کت و شلوار می پوشند و به جای موتور، سوار بر ماشین های آخرین مدل شده اند و به جای دانشجو قربانی کردن، این روزها در موسسات مالی و اعتباری پولهای مردم را قربانی می کنند و همه اینها از برکات حاکمیت یکدست است!

در حاکمیت یکدست یا کاری اصلا آغاز نمی شود، اما اگر حاکمیت به این نتیجه برسد که آن کار می تواند انجام شود، دیگر کسی را یارای اعتراض به آن نیست .

در حاکمیت یکدست شیشه ی سینما هرگز شکسته نمی شود؛ یا فیلمی همچون بلایی که بر سر “ سنتوری ” آمد هرگز اکران نمی شود و یا اگر اجازه اکران داده شد، هرگز کسی جرات ندارد به اعتراض شیشه ی سینمایی را پایین آورد!

در جریان کنسرت امسال استاد شجریان، تا چند ساعت مانده به برگزای کنسرت در شب اول به دلیل مخالفت اداره اماکن نیروی انتظامی کنسرت در شرف لغو شدن بود . اما در حاکمیت یکدست، آقای صفار هرندی وزیر ارشاد برای آنکه افتخار برگزاری کنسرت استاد شجریان در دوران وزارت ایشان نصیبشان شود؛ شخصا با فرمانده نیروی انتطامی تماس می گیرند و تاکید می کنند که این کنسرت باید برگزار گردد و کنسرت هم بر گزار می شود .

تنها تصور کنید که در دوران حاکمیت دوگانه این اتفاق می افتاد . یعنی وزیر ارشاد دولت اصلاحات می خواست به فرمانده نیروی انتطامی تاکید کند که برنامه ای برگزار گردد . یقینا ابتدا وزیر ارشاد توسط نیروی انتظامی بازداشت و یا توسط گروهای فشار نواخته می شد و سپس آن کنسرت یا لغو و یا به آتش کشیده می شد .

در حاکمیت یکدست است که “افشین قطبی” که فرزند قطبی آخرین رئیس سازمان رادیو و تلویزیون ملی ایران در دوران شاهنشاهی است و گویا پدرش پسرخاله فرح پهلوی نیز می‏باشد، به عنوان سرمربیگری تیم پرسپولیس انتخاب می شود و صدای کسی هم در نمی آید .

افشین قطبی که تا پیش از این ممنوع الورود به ایران بوده است و حتی به عنوان مربی تیم کره جنوبی برای بازی با ایران اجازه ورود پیدا نکرد بود با حمایت “حبیب کاشانی” مدیر عامل باشگاه پیروزی که عضو دور دوم شورای شهر تهران و از اعضای جمعیت آبادگران و فرمانده سابق بسیج ناحیه غرب تهران بوده است به عنوان سرمربیگری تیم پرسپولیس انتخاب می شود و تمام کارهای مربوط به پاسپورت و ویزای او هم به سرعت انجام می گیرد و این ها هم از برکات حاکمیت یکدست است .

تصور کنید اگر این اتفاق در زمان حاکمیت دوگانه و دولت اصلاحات رخ می داد، کفن پوشان قم پیاده مسیر تهران تا قم را سه بار رفت و برگشت پیموده بودند و گروهای فشار استادیوم آزادی را به آتش کشیده بودند!

نمونه ها بسیاری از برکات حاکمیت یکدست وجود دارد و شاید در حاکمیتی غیر از این مدل از حاکمیت اجرای طرح سهمیه بندی بنزین به رویایی می ماند اما در حاکمیت یکدست بنزین را هم جیره بندی می کنند و حتی اعتراض درگوشی هم شنیده نمی شود!

منبع: وبلاگ راز نو