آزاد شدگان به یاد دربندها

نویسنده

daneshjoyan.jpg

شب گذشته جمعی از دانشجویان و چند تنی از فعالان سیاسی با گردهم آئی در خانه محمدهاشمی دبیر تشکیلات تهران دفتر تحکیم که همراه دیگر دانشجویان زندانی یک روزست از زندان آزاد شده، همزمان با شب عید مبعث، درد دل های دانشجویان شکنجه شده امیرکبیر را هم شنیدند.

در جمعی که از شادمانی لبریز بود و گاه از بغض هم پر می شد، علاوه بر دانشجویان زندانی آزاد شده احمد زیدآبادی، عبدالفتاح سلطانی، اعظم طالقانی و موسوی خوئینی هم حضور داشتند درد دل کرد و به شنیدن رنجنامه قصابان و توکلی و منصوری که حکایت شکنجه هائی را برای رییس قوه قضائیه نوشته بودند، خانم های حاضر می گریستند.

دانشجویانی که در روزهای گذشته آزاد شدند به همراه خانواده هایشان در جلسه دیشب حاضر بودند. همه به در بند بودن ۳ دانشجوی شکنجه شده امیرکبیر احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری، اشاره می کردند و از بازداشت ۹۰ روزه و طولانی مدتشان گلایه داشتند. اعضای دفتر تحکیم و دیگر فعالین دانشجویی هم پیمان شدند که بر تلاش هایشان تا آزادی این سه دانشجو بیفزایند.

در سایت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر آمده ضرب و شتم شدید دانشجویان با زدن ضربات مداوم و وحشیانه کابل و شلاق به کمر و پشت آنان، ضربات شدید مشت و لگد به سر و صورت دانشجویان به نحوی که منجر به شکستگی سر و بیهوشی آنان و انتقال به بهداری اوین شد، ایستادن 7 نفر از بازجویان بر روی بدن(کمر،سر و صورت) دانشجویان توام با زدن لگدهای مداوم به بدن آنان، سرپا نگه داشتن اجباری و مداوم به مدت چند شبانه روز همراه با ضرب وشتم، تهدید به قتل اعضای خانواده و خود دانشجویان، نگهداری در سلول های 1×1 به صورت طولانی مدت ،گرسنگی دادن چند روزه،ضرب وشتم شدید در هنگام دستگیری به نحوی که مسول بند 209 از تحویل گرفتن دانشجویان خودداری می کند، فحاشی و تحقیر مداوم با کلمات رکیک و توهین آمیز، ممانعت از ویزیت دانشجویان توسط پزشک بند، پخش صداهای زجرآور در سلول انفرادی دانشجویان و بسیاری موارد دیگر، بخش هایی از شکنجه های قرون وسطایی انجام شده بر روی دانشجویان مظلوم پلی تکنیک است.

موارد فوق، شکنجه هایی هستند که خانواده های مجید توکلی، احمد قصابان و احسان منصوری طی رنجنامه ای خطاب به آیت الله هاشمی شاهرودی افشا کرده اند؛ سه دانشجویی که در 80 روز گذشته برای اخذ اعترافات دروغین زیر این شکنجه ها بوده اند.