احضار عباسقلی زاده به دادسرا

نویسنده

mahbobeh.jpg

مریم دستگیر

محبوبه عباسقلی زاده ازفعالان زنان که هم اکنون در کمپین “قانون بدون سنگسار” فعال هستند، روز گذشته به شعبه امنیت دادسرای انقلاب احضاراست. او به سایت “میدان” گفته است: “ براساس احضاریه کتبی که دیروز به دستم رسیده است، سه روز وقت دارم در شعبه امنیت دادسرای انقلاب حاضر شوم. “

وی افزوده است که “در این احضاریه هیچ ذکری از دلیل احضار نشده و بخشی که به متهم یادآوری کرده حق معرفی و همراهی وکیل دارد را خط زده اند.”

عباسقلی زاده که به همراه 32 تن از فعالان جنبش زنان روز 13 اسفند سال گذشته مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بود پس از 17 روز بازداشت در بند 209 زندان اوین، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و برهم زدن نظم عمومی، یک روز مانده به عید نوروز با قرار وثیقه 250 میلیون تومانی آزاد شد. او پیش ازاین درسال 83 به مدت یک ماه دستگیر وزندانی شده بود که پس از آزادی با دستور آیت الله شاهرودی دستور توقف قرارصادر شد.

وی مدیر مرکز کارورزی سازمانهای جامعه مدنی است که دفتر آن از اسفند ماه گذشته به دستور دادسرای انقلاب بسته شده است. او طی روزهای گذشته درگفت وگویی با روزگفته بود پروژه سرکوب نیروهای جامعه مدنی جدی است: “پروژه های پشت سرهم امنیتی مبتنی بر نگرانی از بر اندازی نرم از یک طرف و پروژه های بگیر و ببند خیابانی در مورد حجاب و اراذل و اوباش، در سطوح مختلف وعلی رغم ریشه ها وعوارض مختلفی که به هریک شکل می دهند، بیانگراین است که آقایان یک طرح فراگیر برای سرکوب دارند. به ویژه پس از توقیف هم میهن و به تعطلیلی کشاندن ایلنا می توان گفت این روند تشدید هم شده است. بنابراین می توان گفت احکام زندانی زنان را باید در یک مجموعه فراگیرتر دید و آن هم غلبه هواداران “پروژه سرکوب” بر هواداران “پروژه کنترل” در درون نیروهای حاکمیت است.”