مجلس منتظر اشارات خامنه ای

نویسنده

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی٬ نماینده مجلس جمهوری اعلام کردکه در توافق‌نامه هسته‌ای وین «خطوط قرمز» مد‌نظر علی خامنه‌ای نقض شده و مجلس برای تصمیم‌گیری درباره این متن در انتظار «اشارات» رهبر است.

به نوشته دیگربان ، این نماینده گفت:” نظام برای تائید یا رد توافق‌نامه هسته‌ای وین ۷۰ روز فرصت دارد که در این حدود دو ماه باقی مانده ما اشاراتی دریافت خواهیم کرد تا تکلیف اصلی خود را انجام دهیم.

باید تکلیف خود را از اشارات رهبری کشف کنیم و اگر اشارتی دریافت نشد و قرار شد با شاخص خطوط قرمز بسنجیم، توافق برجام از خطوط قرمز رهبری عبور کرده است.

 نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که تلقی شود رهبری هم حق ندارد بیانات خود را تلطیف کند. اگر این موضوع به همین شکل بماند، عبور از خط قرمز خلاف شرع است.”

 دیگر بان  در تفسیر سخنان نماینده مجلس نوشت :“مواضع علی خامنه‌ای درباره متن «برجام» به جدی‌ترین موضوع اختلاف میان حامیان وی در یک ماه اخبر تبدیل شده است.

این افراد و جریان‌ها طی این مدت بار‌ها با سخرانی‌ها٬ یادداشت‌ها و موضع‌گیری‌های مستقیم غیرمستیم تلاش کرده‌اند خود را مفسر واقعی سخنان خامنه‌ای درباره متن «برجام» معرفی کنند.”

  سکوت دفتر خامنه‌ای در برابر ادعای نماینده‌اش   

سرمقاله حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان مبنی بر مخالفت رهبر جمهور‌ی‌اسلامی با توافق هسته‌ای، هم‌چنان خبرساز است. اما دفتر آیت‌الله خامنه‌ای ، که پیش از این نسبت به نقل‌قول یا انتساب برخی سخنان به رهبر جمهوری‌اسلامی حساسیت زیادی داشت ،- واکنشی به این سرمقاله نشان نداده است.

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در موسسه کیهان در سرمقاله روز شنبه این روزنامه نوشته بود که سخنان آیت‌الله خامنه‌ای درباره توافق “نشانه عدم اعتماد ایشان به متن برجام است و از دیگر سو، اگر توافق یاد شده با نگاه مثبت حضرت آقا روبرو شده بود، بر ضرورت بررسی متن در مجاری قانون - خطبه عیدفطر و پاسخ به نامه رئیس‌جمهور- تاکید نمی‌ورزیدند.“