زنان ورزشکار روس بدون حجاب در تهران

فریدون شیبانی
فریدون شیبانی

» در مسابقه فوتسال بانوان

مسابقه دوم دوستانه فوتسال تیم های ملی بانوان ایران و روسیه دیشب در حالی با پیروزی یک بر صفر تیم مهمان پایان یافت که ورزشکاران زن روسی بدون حجاب در زمین حاضر شدندو به همین علت از ورود خبرنگاران و عکاسان زن ایرانی به تالار فدراسیون هندبال تهران ممانعت به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران و به نقل از فریده شجاعی، نایب رییس فدراسیون فوتبال، قرار بود فوتسالیست های روسیه در این بازی با حجاب اسلامی بازی کنند که این امر عملی نشد.

خبرگزاری مهر هم اعلام کرد که مسئول امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و رئیس کمیته بانوان فدراسیون فوتبال اعلام کرده بودند نمایندگان زن رسانه‌های گروهی می‌توانند دومین دیدار تدارکاتی تیم‌های ملی فوتسال بانوان ایران و روسیه را پوشش تصویری و خبری دهند اما هنگام مسابقه از ورود آنها ممانعت به عمل آمد.

 

حضور مربیان روسی و بعضی آقایان

بر پایه این گزارش تا پایان بازی تلاش خبرنگاران و عکاسان زن ایرانی برای ورود به داخل سالن ناکام ماند در حالیکه حضور مربیان مرد روسی مشکلی نداشت و در بین دو نیمه برخی از آقایان هم اجازه حضور در جایگاه تماشاگران را پیدا کردند.

پیش از این خانم شجاعی گفته بود: “از تیم روسیه خواسته‌ایم که مسابقه روز یکشنبه را با پوشش اسلامی برگزار کند تا بتوانیم از چند مسوول هم برای تماشای این بازی دعوت کنیم”.

به گزارش ایسنا مسئولان امنیتی سالن گفته اند مرضیه اکبرآبادی، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان دستور ممنوعیت تهیه گزارش و عکس، حتی توسط بانوان را داده است.

 بازی دوستانه با بانوان روسیه برای آمادگی و هماهنگی تیم ملی ایران در مسابقه های فروردین ماه آینده بانوان، در غرب آسیا انجام شده است