اشکال منطقی

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

این تیتر را می توان در مورد اغلب کارهای حکومت گفت؛ فرقی نمی کند این کار در سی سال قبل رخ داده باشد یا امروز، توسط کدام دولت رخ داده باشد، اصولا مردم آن را انجام داده باشند یا سازمانهای دولتی و حتی محل قرارگرفتن خیلی از روستاها، کوهها، رودخانه ها یا هر چیز دیگر در خیلی جاها، یعنی ممکن است حتی یک رودخانه یا دریا وجودش غیرمنطقی نباشد، اما بعد از اینکه این حکومت تشکیل شده الآن خود خداوند هم از ایجاد بسیاری از مراکز طبیعی در ایران پشیمان است. دیدم که می گم! البته من نمی خواهم در مورد دریاچه ارومیه یا زاینده رود حرف بزنم، بلکه می خواهم در مورد یک چیز قدیمی تر یعنی جنتی حرف بزنم. آقای احمد جنتی گفته است که “حکم اعدام را برای موسوی و کروبی لحاظ نکردیم تا توبه کنند.” بعد هم رفته است پیش موسوی و کروبی و همین حرف را به آنها گفته، آنها هم گفتند ما نمی خواهیم توبه کنیم. جنتی هم گفته: “نه اصلا، امکان ندارد، ما حکم اعدام را لحاظ نکردیم که شما توبه کنید.” موسوی گفته: “ولی ما که نگفتیم توبه می کنیم.” جنتی گفته: “ادامه حصر هم به مصلحت نیست” کروبی گفته: “پس آزادمان کنید.” جنتی گفته: “نمی شود، چون شما جرم کردید.” موسوی گفته: “پس محاکمه مان کنید.” جنتی ادامه داده که: “ما اصلا قصد محاکمه نداریم.” موسوی گفته: “هر کاری دلتان می خواهد بکنید.” جنتی گفته: “چرا نمی فهمید! ما شما را نمی خواهیم اعدام کنیم که توبه کنید.”…. یعنی این آقای جنتی یک چیز را حساب نکرده، اینکه یک آدم اول حکم اعدام می گیرد، بعد از ترس اعدام توبه می کند. نه اینکه اول به او بگویند که ما تو را اعدام نمی کنیم که تو توبه کنی. انگار کسی محکوم شده باشد که توبه کند. یعنی یک نفر در این کشور نیست که به جنتی حالی کند که این موضوع اشکال منطقی دارد؟ نمی شود که کسی را نه محاکمه کنی، نه زندانی کنی، نه اعدام کنی، نه آزاد کنی و نه بخواهی به حصرش پایان بدهی.

 

کلاغ های دزفول

واقعا کسی که به نسرین ستوده نپریده بود، کلاغ ورپریده بود. نسرین ستوده که با همسرش به سفری به دزفول رفته به اداره اطلاعات دزفول فراخوانده شد. شوهر نسرین ستوده گفت “روش احضار بسیار بی ادبانه بوده” پس می فهمیم که اداره اطلاعات یا دادستانی نسرین ستوده را احضار کرده است. حتما می پرسید از کجا می دانید که اداره اطلاعات یا دادستانی احضارش کرده؟ پاسخ این است که احضار بی ادبانه بوده، اگر مودبانه بود که یا می رفت برای مذاکرات ژنو یا می رفت مهمانی خانه فامیل شان.

 

محمود! تو را فراموش!

احمد توکلی اظهار داشت: “باید فراموش کنیم که احمدی نژادی وجود داشته است.” البته این هم یک راهش است، ولی خیلی اوقات این کار ممکن نیست. مثلا فرض کنید همین آقای احمد توکلی که خیلی عجله دارد، محکم در حمام را می زند، پسرش از آن تو بیرون می آید. می گوید: “نیم ساعت آن تو چی کار می کردی؟” پسرش می گوید: “همون کاری که رئیس جمهورتون هشت سال داشت می کرد.” توکلی با عصبانیت می گوید: “صد بار گفتم دیگه اسمشو نیار، اون که مشغول شستشو نبود عزیزم. برو دیگه نمی خوام ریخت نحس اش رو ببینم.” پسرش می گوید: “پس لطفا یک صابون بگذارید در حمام، صابون تمام شده است.” منظورم این است که فراموش کردن که به این سادگی نیست.

 

سایت همسریابی

بالاخره به سفارش همان برادر معلوم الحال در آغاز انقلاب برای حل مشکلات جمهوری اسلامی عمل شد و سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گرفت خودش سایت همسریابی خودش راه بیاندازد. البته قضیه که به همین سادگی نیست که شما سایت همسریابی راه بیاندازید و بعد دخترها پسرها را پیدا کنند یا بالعکس و ازدواج کنند. به همین دلیل هم خبرنگار از مسئول سازمان تبلیغات اسلامی پرسید: “چطور شد که چنین سایتی راه انداختید؟ آیا بخاطر نیاز جوانان بود؟” مسئول سازمان مذکور گفت: “نه، اصلا، ما دویست و هفت کارمند داشتیم که از سی سال قبل در سازمان فعال بودند و چند سال بود که می خواستیم آنها را سر کار اصلی شان بفرستیم.” بعد خبرنگار پرسیده: “آیا با این اقدام به سازمان لطمه نمی خورد؟” مسئول مذکور گفته: “شاید بخورد، ولی همین که آنها سر کار اصلی شان بروند برای ما اهمیت دارد.” کلا مشاغل کششششدار همین طور است. آدم برای رفتن سر کار اصلی اش دیروزود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.

 

ایران، چین، کره، ویتنام و کوبا

اسامی کشورهای دوست و برادر اعلام شد: چین، ویتنام، پاکستان، کره شمالی، اریتره، و برمه و تونس و کوبا و غیره. البته این اسامی همین جوری اعلام نشده، این اسامی باضافه ایران اسامی کشورهایی است که فیسبوک، توئیتر و یوتیوب را فیلتر کرده اند. البته برمه و کوبا و تونس دارند تصمیم می گیرند ادامه بدهند یا نه، به دوستی شان با ایران منظورم نیست، به فیلترینگ فیسبوک و توئیتر و یوتیوب منظورم است. کلا اسامی کشورهای دوست ایران هر از چند گاهی اعلام می شود، مثلا به عنوان بیشترین تصادف، بیشترین فساد مالی، بیشترین روزنامه نگار دستگیر شده، بیشترین زندانی سیاسی، کلا آب می گردد جوب را پیدا می کند. من فکر کنم به زودی ایران رابطه اش با ازبکستان هم عالی می شود، چون ازبکستان هم دارد برای بهبود روابط با ایران همه این سایت ها را فیلتر می کند. به این می گویند رفیق. البته روسیه نه فیسبوک را فیلتر کرده نه یوتیوب و نه توئیتر، روسها برای اینکه بتوانند این سایت ها را برای کشورهایی که گفتم هک کنند یا فیلتر کنند، ترجیح می دهند که فیلتر نکنند.

 

خبر خوب را نمی دهند

اصلا این حکومت خوشش نمی آید ما دو ساعت راحت بخوابیم، خبر بد که می شود صاف آن را می کوبد توی صورت مان، خبر خوب که می شود با قطره چکان و فس فس کنان چنان یواش یواش خبر می دهد انگار نه انگار که ما هم دل داریم. جنتی گفت: “می خواهند در مجلس خبرگان نفوذ کنند تا امکان عزل رهبری را به دست بیاورند.” دست شان درد نکند، بالاخره این کار مدتها روی دست ها مانده بود و هیچ کس انجام نمی داد. فقط بگین زودتر کار را بکنند. معاون سیاسی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم اظهار داشت: “هاشمی رفسنجانی با رهبر اختلافات مبنایی دارد.” البته این خبر همین امروز توسط همه سایت های چپ، راست، بالاترین، پائین ترین، خودکار، مداد، تراش، بقیه، تکذیب خواهد شد. اصولا این یک توطئه علیه سگ زرد برادر شغال است می باشد که باید هرچه زودتر خنثی شود.

 

سبزه گره نزنید

احمد خاتمی معاون اجرایی کنت دراکولا در تهران اعلام کرد “سبزه گره زدن خرافات است و در شان ملت نیست” وی گفت: برگزاری مجلس ختم جن امام جعفر صادق بعد از هزار سال در قم جزو اقدامات روشنفکرانه، انداختن نامه به چاه اقدامی متفکرانه، قمه زدن اقدامی بسیار معقول و سایر اعمال مشابه دستوراتی است که انجمن فلسفه ایران اخیرا به عنوان بهترین اقدامات در بهترین خاورمیانه توصیه کرده اند. البته فکر کنم مشکل آقای احمد خاتمی با سبزه گره زدن مشکل اعتقادی نباشد، برخی از صاحبنظران تغذیه گفته اند که احتمالا مشکل این است که وقتی سبزه را گره بزنیم هضم آن سخت تر می شود. بقول ابطحی والا به مولا.