دفاع از مشایی لازم ترست یا خامنه ای؟

نویسنده
اردلان صیامی

» انتقاد اصولگریان از احمدی نژاد

این روزها که سخن از “اعدام باید گردد” و “دستگیر باید گردد” ورد زبان اصولگرایان است، از آن سو به احمدی نژاد انتقاد میشود که چرا در برنامه تلویزونی سه شنبه شب اش جریان 25 بهمن را، آنطور که رایج است محکوم نکرده و در عوض از این فرصت بهره برده ومشایی ورحیمی را مظلوم نشان داده واز آنها حمایت کرده است.در این انتقاد فرقی بین سایت میانه روی آینده نیوز وروزنامه تند جوان نیست.هر دو انتقاد میکنند.

محمود احمدی​نژاد در این مصاحبه درابتدای سخنانش با پذیرش اینکه ایراداتی در دولت هست گفت: “نه اینکه ضعف و اشکالی نیست. کی گفته که ما در دنیای کمال هستیم؟ من خود بیشتر از همه اشکالات را می بینم، می‌دانم و می‌گویم.

او با بیان اینکه فشار به دولت زیاد است، افزود: عده‌ای‌ نمی‌خواهند در کشور پیشرفت رخ بدهد. می‌بینیم که هر روز شاهد یک شایعه و تهمت علیه دولت هستیم و هر چه می‌خواهند به دولت می‌گویند. چه تهمت‌هایی که به همکاران و نزدیکان من و کسانی که بار اداره کشور بر روی دوش آنهاست، می‌زنند و کسانی که بیشترین کار و تلاش را می‌کنند، بیشتر تحت فشار هستند؛ آقای ثمره، آقای رحیمی و آقای مشایی.”

وی با بیان اینکه “برخی وقتی می‌بینند یک دولت و ملتی دارد رو به جلو می‌رود، انبوه سنگ‌ها را به سوی او پرتاب می‌کنند”، تاکید کرد: این دولت پاک‌ترین دولت تاریخ این کشور است. هیچکس تا الان به اندازه من از دولت انتقاد نکرده است. روسای جمهور قبلی نه تنها از دولت‌های خود انتقاد نمی‌کردند، بلکه حمایت می‌کردند و من تنها کسی هستم که از دولت منتسب به خودم انتقاد می‌کنم.

احمدی نژاد ادامه داد: “البته اشکال هست ولی در کشور حرکت وجود دارد. با این حال می‌بینیم که چه توهین‌ها و تهمت‌هایی مطرح می‌شود. بسیاری از این افتراها جرم و قابل تعقیب است و البته برخی از مدیران من شکایت کرده‌اند. همکاران من چه گناهی کرده‌اند که شب و روز دارند خدمت می‌کنند و هیچ چیز نخواسته‌اند و تنها حقوق خود را می‌گیرند و چیز بیشتری نمی‌خواهند؟”

 به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد که سه شنبه شب در گفت و گویی تلویزیونی و رادیویی شرکت کرده بود امادر پاسخ به پرسشی درباره نظرش درباره مسائل روز 25  بهمن در تهران گفت: “اینکه ملت ایران دشمن دارد برای همه روشن است. مردم خود را صاحب کشور و انقلاب می دانند”.
وی بعد بدون مقدمه به این اشاره کرد که: ببینید چقدر دشمنی علیه دولت وجود دارد.
بعدهم به جمله پیشین خود بازگشت و گفت: نمی خواهم درباره افرادی که غیر مطلع هستند چیزی بگویم بلکه باید به برنامه ریزان این حرکت ها توجه کرد.
احمدی نژاد ادامه داد: “چقدر فشار بر دولت است؟ نمی خواهند دولت کار کند. هرچی دلشان می خواهد به دولت می گویند به نزدیکان من؛ این چندتایی که در دولت خدمت می کنند. ثمره هاشمی، رحیمی، مشایی”.
او افزود: “آقای مشایی آدم مومنی است. فرد زلالی است که مومن و با نظرات بلند و روشن است. فردی محکم، مردمی، ساده زیست، طرفدار مردم، روح لطیف ولی تصویر ایشان را کنار مرتاض هندی می گذارند”.
احمدی نژاد با تکرار اینکه «فشار هست و می دانیم که اثری ندارد» افزود: برگزار شدن یا نشدن مراسم تودیع مساله اول می شود؛ موضوعی که اصلش مساله ای تشریفاتی است.

وی بدون نام بردن از سکینه آشتیانی از قرار گرفتن عکسش در کنار این محکوم به سنگسار درایران به عنوان قاتل او ابراز گله کرد وگفت: “یک خانمی شوهرش را کشته و هنوز رای پرونده صادر نشده؛ حالا در کشوری بنرهای بزرگ از عکس او درست کرده اند و عکس من را کنارش زده اند که احمدی نژاد او را می خواهد اعدام کند! فردی می گفت در یکی از پایگاههای جستجو چند میلیون صفحه عنوان مطالبی است که راجع به این خانم تولید کرده اند.”

در پاسخ به این مصاحبه، سایت اصولگرای آینده نیوز در انتقاد به احمدی نژاد نوشت: “در حالی که نمایندگان مجلس ورییس آن در سخنان صریح و شعارهای تندی به محکوم کردن موسوی، کروبی و خاتمی و تجمعات دیروز پرداختند و حتی شعار «اعدام باید گردد» سر دادند، دکتر احمدی نژاد که بنا بر برنامه قبلی در برنامه زنده شبکه اول سیما حاضر شده بود، در پاسخ به مجری تلویزیون که نظر او را درباره حوادث 25بهمن پرسید، ضمن بیان صحبتهای کلی و اشاره به حضور افراد غیرمطلع در تجمع، به دفاع قاطعی از مشایی و رحیمی پرداخت و انگشت اشاره خود را به جای طیف معترضین، به سوی منتقدان دولت گرفت”.

آینده در ادامه نوشت: “وی که با چهره ای بشاش و خندان در این مصاحبه حاضر شده بود، بخش اعظم گفتگو را به مساله هدفمندی یارانه ها اختصاص داد و ضمن بیان محاسن اجرای این طرح، انتقاداتی را نسبت به احمد توکلی (بدون ذکر نام توکلی) در خصوص اینکه پیش بینی تورم 70 درصدی برای هدفمندی کرده بود، انجام داد و در خصوص نقش امام زمان در اجرای این طرح که به زعم وی باعث توسعه عدالت می شود، فلسفه و تحلیل خود را بیان کرد.

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی در مورد حوادث روز 25 بهمن ماه در تهران نیز گفت: ملت ایران دشمنان فراوانی دارد، ملتی که می‌خواهد بدرخشد و قله‌ها را فتح کند و مناسبات را عوض کند، دشمن فراوان دارد. حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به نظر بدخواهان خوب نیامد.

روزنامه جوان متعلق به سپاه پاسداران نیز در انتقاد از این رویه نوشت: “اما دکتر احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی از وی درباره حوادث 25 بهمن، موضعی اتخاذ کرد که به نظر می رسد فاقد توجیه منطقی باشد. وی ضمن عبور گذرا از موضوع آشوب اسرائیلی، تلویحا اقدامات آشوبگران را با انتقاداتی که از همکاران وی در دولت می شود هم ردیف کرد و شرح مبسوطی از ایمان و اعتقاد و پرکاری برخی همکارانشان در دولت به ویژه آقای مشایی ارائه کرد”. و در ادامه آورده شد: “بخش عمده ای از انتقاد امت حزب الله به برخی خواص و نخبگان دارای مسئولیت در نظام در فتنه 88 این بود که چرا گلایه ها و انتقاداتشان از دولت و رئیس جمهور، چشم بصیرتشان را به گونه ای دچار اعوجاج نمود که حاضر نشدند به موقع به میدان بیایند و در برابر فتنه ای که اصل نظام را هدف قرار داه بود اعلام موضع کنند.اکنون نیز که آخرین دست و پا زدن آمریکا و اسرائیل با بهره گیری از ائتلاف فتنه - نفاق در حوادثی چون آشوب 25 بهمن ظهور و بروز یافته است از همه دلسوزان و مسئولان نظام انتظار می رود ضمن حفظ مواضع و سلایق سیاسی خود، در این شرایط به مسائلی دامن نزنند که صرفا” موجب ایجاد تفرقه درجبهه انقلاب و احیاناسوء استفاده دشمنان خواهد شد.”