بگم بگم احمدی نژاد دوباره کلید خورد

نویسنده
نازنین کامدار

» کار به بالا زدن گوشه پرونده ها رسید

در حالی که بسیاری از چهره ها و رسانه های اصولگرا شکست برنامه انتخاباتی احمدی نژاد در ورزشگاه آزادی و ناتوانی وی در نمایش قدرت خیابانی را به پایان دوران وی تعبیر کرده اند، او همچنان در تلاش است تا با استفاده از همان شیوه “بگم بگم”، مانع از رد صلاحیت کاندیدای مورد نظرش شود؛ کاندیدایی که غلامرضا میرتاج الدینی، معاون پارلمانی وی نیز، البته بدون ذکر نام، حضور او در انتخابات را تایید کرده.

بنا به گزارش رسانه های داخلی، محمود احمدی نژاد که به بهانه “سفر استانی” در خوزستان به سر می برد ،در دومین روز از سفر خود با تهدید مخالفان اش به افشاگری، واکنش تند رسانه های اصولگرا را برانگیخت.او که پس از شکست طرح ورزشگاه آزادی، مجددا به تاکتیک “بگم، بگم” روی آورده این بار می کوشد با تهدید رقبا به افشاگری، از رد صلاحیت مشایی در شورای نگهبان جلوگیری کند.
احمدی نژاد، آنطور که ایسنا گزارش داده، دیروز در حالی که “چفیه” بر گردن انداخته بود، گفت: “پیغام دادند که فلانی اگه روت رو زیاد کنی پدرت را درمی‌آوریم. ما تا پایان جان در خدمت عدالت، انقلاب، مردم و راه ولایت و امامت هستیم و هزاران احمدی‌نژاد فدای یک قطره عدالت و یک موی سر مردم ایران. می‌گویند که چرا آخر کار سفر می‌روی؟ آیا آخر کار و یا اول کار با هم فرقی دارد؟ ما باید در راستای خدمت به مردم، عدالت و آبادانی حرکت کنیم و تلاش کنیم. می‌گویند باهات برخورد می‌کنیم. برخورد کنید؛ شما عددی نیستید در برابر ملت که بخواهید برخورد کنید. ملت ایران هیچگاه در برابر ابرقدرت‌ها جا نزد و توی دهن آنها زد و باز هم این کار را می‌کند و شما که کسی نیستید”.


او در ادامه گفت: “شما هر کدامتان هر گوشه‌ای از پرونده‌تان را بالا بزنیم دیگر جایی در بین ملت ایران نخواهید داشت… شما هر کاری در برابر ملت ایران کردید شکست خوردید و شما و دنباله‌های فاسدتان در داخل کشور نمی‌توانید جلوی حرکت ملت ایران را بگیرید. باید با کار و تلاش و وحدت ایران را بسازیم. ملت ایران از حقوق خود عبور نخواهد کرد و بر حقوق خود پافشاری خواهد کرد و شما را به زباله‌دانی می‌فرستد. هرجا دیدید وارد شدیم تا کاری بکنیم و جیغ‌ها بالا رفت، بدانید که دارد حق و عدالتی احیا می‌شود. اینکه عده‌ای امکانات بیشتر بخواهند و خود را ارباب مردم بدانند و خیال کنند که تمام ملت باید در خدمت آنها باشد، این تصور درست نیست. کشور باید در اختیار تمام ملت باشد”.
وی ادامه داد: “برخی می‌گویند چرا حرف‌هایی می‌زنید که توقع مردم بالا برود در حالی که ما رییس‌جمهور شدیم که حق مردم را به مردم بدهیم، در برابر فساد و ظلم سکوت نکنیم و جلوی فساد را بگیریم. عده‌ای فکر می‌کننددرِ آسمان باز شده و آنها ویژه افتادند پایین و باید برای مردم تصمیم بگیرند و هرچه آنها بگویند انجام شود در حالی که اینگونه نیست”.
گفتنی ست، محمود احمدی نژاد در آخرین افشاگری خود که به “یکشنبه سیاه مجلس” شهرت یافته، به افشای روابط اقتصادی برادر روسای قوه مقننه و قضاییه پرداخت.اقدامی که هشدار آیت الله خامنه ای را در پی داشت و وی با تاکید بر اینکه “فعلا نصیحت می کنم” اعلام کرد در صورت ادامه این روند با وی برخورد خواهد شد.

 سخنان دیروز احمدی نژاد، واکنش جناح مقابل را در پی داشته است. علاء الدین بروجردی، عضو اصولگرای مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در واکنش به سخنان احمدی نژاد به برگزاری فارس گفته است: “حتی اگر قوانین تصویب شده کشور مورد تائید و پسند رئیس جمهوری نباشد این فرد موظف است که در برابر قوانین تمکین کرده و به قانون احترام بگذارد. هیچ فردی حق ندارد هنجارها و ساختارها ی جمهوری اسلامی ایران را که محصول چند دهه تجربه بوده را یک شبه تخریب کند.کنارگیری از ساختارها اصلی انقلاب و به نوعی ساختارشکنی می تواند تبعات منفی برای جامعه به وجود بیاورد که این نقطه منفی باید دردولت های آینده اصلاح و برطرف شود”.
وی افزوده است: “کاندیدای انتخاباتی یا حامیان آنها باید ازهرگونه بد اخلاقی سیاسی دوری کنند. آنها باید از هرگونه اتهام زنی به هم پرهیز کنند. باید از «بگم بگم » ها پرهیز کرده و به این گونه مسائل به هیچ وجه دامن نزنند. اتهام زنی بالقوه جرم بوده و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به جد از این مسئله دوری کنند.همه باید در حفظ خطوط قرمز نظام بکوشند.کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مبانی خطوط قرمز نظام و حفظ این خطوط را در کمیسیون امنیت بررسی کرده و قصد دارد این مبانی را در اختیار مقامات زیربط به عنوان نظر مجلس شورای اسلامی قرار دهد”.
در همین باره، سایت جهان نیوز هم نوشت: “رییس‌جمهور در جمع مردم هفتگل زبان به ایراد یک سخنرانی تند علیه منتقدان گشود و در عین مظلوم نمایی، انتقادکنندگان را به شیوه سابقش تهدید کرد که پرونده آنان را افشا می کند!این رویه رئیس جمهور که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و همزمان با افزایش زمزمه های ردصلاحیت مشایی تشدید شده، از سوی برخی ناظران سیاسی عنوان «مظلوم‌نمایی تهاجمی» به خود گرفته است؛ یعنی تهاجم به منتقدان(بدون مشخص کردن مخاطب) همزمان با مظلوم نمایی”.
حسین صفار هرندی، مشاور فرمانده سپاه و وزیر پیشین دولت احمدی نژاد هم در واکنش به تهدید او گفته است: “وقتی می‌گویند فلانی مشکل دارد و با فلان افراد مرتبط است و باید با ایشان برخورد شود جواب می‌دهند، اینها خط قرمزهستند، اگر به اینها نزدیک شوید شرایط را به هم می‌ریزم. بعضی به گردنه‌های سخت که رسیدند راه را عوضی رفتند و منحرف شدند”.
بسیاری بر این باورند که تهدید های اخیر احمدی نژاد با هدف اخذ تایید صلاحیت مشایی از شورای نگهبان است.
 در این میان روز گذشته، غلامرضا میرتاج الدینی، معاون احمدی نژاد هم از “کاندیدای دولت” سخن گفته و به گزارش ایرنا، افزوده است: “دولت به عنوان دولت چون مجری انتخابات است گزینه ای برای حضور در انتخابات معرفی نمی کند اما حامیان دولت به عنوان یک سلیقه سیاسی کاندیدای خاص خودشان را به وقتش معرفی خواهند کرد. آقای رئیس جمهور نظرش را جایی اعلام نکرده است که از چه کسی حمایت می کند. هنوز زمان برای معرفی کاندیدای حامی دولت باقی است”.
 همزمان با تایید معاون احمدی نژاد مبنی بر معرفی نامزد انتخاباتی از سوی دولتی ها، برنامه سخنرانی احمدی نژاد که طی آن مخالفان اش را به افشاگری و “بالا زدن پرونده” متهم کرد، با حاشیه هایی درباره مشاییی همراه بود. سایت خبرآنلاین در گزارشی در این زمینه نوشته است: “حضور اسفندیار رحیم مشایی در مراسم «حماسه حضور» در استانداری خوزستان با حاشیه هایی همراه شد که جو سالن این همایش را برای دقایقی متشنج کرد. هنگامی که در این مراسم که مربوط به تجلیل از نخبگان و ایثارگران خوزستان بود نوبت به سخنرانی رئیس جمهور رسید یکی از افراد حاضر ناگهان درخواست کرد که جوانان دوست دارند آقای مشایی سخنرانی کند تا آنها با نظرات وی آشنا شوند. دراین هنگام یکی از بانوان حاضر در این مراسم با اعتراضی شدید مانع از حضور مشایی به عنوان سخنران شد. این اعتراض وی باعث تشنج در سالن محل برگزاری مراسم شد. این خانم با صدای بلند می گفت که ما برای شنیدن سخنان رئیس جمهور به این مکان آمده ایم نه سخنرانی مشایی. این خانم عقیده داشت که سخنرانی مشایی تنها جنبه تبلیغاتی برای انتخابات دارد. البته برخی حضار مجددا اصرار کردند که مشایی سخنرانی کند و رئیس جمهور هم به اصرار خودبرای سخنرانی مشایی ادامه داد ولی به علت خودداری مشایی از این کار در نهایت احمدی نژاد اعلام کرد که آقایی مشایی به زودی در یک فرصت مناسب سخنرانی خواهد کرد.با وجود این در بیرون از سالن محل برگزاری این همایش، خبرنگاران هنگام ترک استانداری، مشایی را در حال گفتگو با این خانم معترض دیدند”.
سایت فرارو هم در حاشیه نگاری برای سفر احمدی نژاد نوشته است: “هنگام سخنرانی رئیس جمهور در شهرستان هویزه نیز مردم حاضر در مراسم با شعار «بیکاری بیکاری» احمدی نژاد را به واکنش مجبور کردند و وی در نهایت مجبور شد در خصوص بیکاری در هویزه مطالبی را بیان کند. همچنین هنگام حضور رئیس جمهور در هویزه پلاکادری با این نوشته (مسکن مهر زمینهای زراعی ما را غصب کرده و در آن خانه ساخته است. ما اعلام می کنیم که نماز و روزه آنها باطل است) توسط برخی افراد حمل شده بود.فیلم های پخش شده از این مراسم نشان می دهد، بعد از بالا گرفتن اعتراضات حاضران به بیکاری و دیگر مشکلات، احمدی نژاد فردی را برای ساکت کردن معترضین فرستاده است.