تایید محکومیت رویین عطوفت در دادگاه تجدیدنظر

نویسنده

بنا به اخبار رسیده به “روز” در پی اعتراض رویین عطوفت فعال فرهنگی ملی‌ـمذهبی به حکم بدوی، رای دادگاه تجدید نظر به ایشان ابلاغ شده است. طبق این رای، دادگاه تجدید نظر حکم بدوی شامل ده سال حبس تعزیری و دو سال محرومیت از فعالیت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه ها و مطبوعات را تایید کرده است.

در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ بیست نفر از مامورین وزارت اطلاعات با ورود به منزل شخصی رویین عطوفت٬ درحالی‌که یکی از جلسات فرهنگی شورای “رنگین کمان” در حال برگزاری بود، وی را دستگیر کرده و به اوین بردند.

بنا به اخبار رسیده به “روز” این جلسات فرهنگی از سال ۱۳۸۳ در آخرین جمعه هر ماه در خانه رویین عطوفت برگزار می‌شد. او در تاریخ ۱۹ تیر ۹۲ بعد از ۵ ماه حبس با وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

عطوفت در پی احضار خانوادگی  به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات و چندین نوبت احضار کتبی و تلفنی به دادسرای اوین، در تاریخ ۸ تیر ۹۳ به دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار و به اتهام «تاسیس گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی موسوم به شورای رنگین کمان در راستای همکاری با گروهک غیر قانونی ملی-مذهبی ها و همچنین فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق صدور و امضای بیانیه های ضد امنیتی» محاکمه شد.

وی سپس در ۱۸ تیرماه سال جاری به دادگاه انقلاب شعبه ۱۵ احضار و حکم ۱۱ سال حبس و ۲ سال محرومیت از فعالیت را دریافت کرد. وی در تاریخ ۲۱ مرداد ۹۳ اعتراض خود را به حکم بدوی به دادگاه تجدیدنظر ارسال کرد که بلافاصله پس از ۵ روز در تاریخ ۲۶ مرداد ۹۳ رای توسط مستشاران شعبه ۵۴ بابایی و پورعرب صادر شد.
پنجم آبان رای صادره از دادگاه تجدید نظر به منزل شخصی رویین عطوفت ابلاغ شد.