تایید همجنس‌گرایی، برای ترویج صیغه

نویسنده
آرش معتمد

» آمار عجیب همجنس گرایی در مدارس ایران

پس از آن که گرایش جنسی به هم‌جنس از سوی یک مقام وزارت دادگستری تایید شد، رجوع به آمارهای موجود در این زمینه در شبکه‌های اجتماعی گسترش پیدا کرده است. به دلیل سیاست‌های حاکمیتی مبنی بر تکذیب و پرده‌پوشی در مورد روابط جنسی خارج از چارچوب ازدواج، عموما آمارهای روشن و قابل اتکایی در این زمینه وجود ندارد. آخرین مورد از این آمارها گزارشی است که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شده و حاوی اطلاعات و آمار قابل توجه و در برخی موارد عجیب و دور از ذهن است.

 

از همجنس‌گرایی تا تجاوز

مشاور وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برای توجیه تجاوز رخ داده در یک مدرسه ابتدایی از ممکن بودن گرایش به هم‌جنس سخن گفته و یک معمم متولی انجام پژوهشی برای مرکز پژوهش‌های مجلس برای توجیه و ترویج ازدواج موقت، از گسترش “انحرافات جنسی” خبر داده و هم‌جنس خواهی را هم در این رده آورده است.

در این گزارش که خرداد ماه منتشر شده و به تازگی مورد توجه قرار گرفته آمده است: “ در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ از ۱۴۱۵۵۵ دانش آموز (دختر و پسر) دوره متوسطه در کل کشور تعداد ۲۴۸۴۹ نفر (۱۷.۵ درصد) همجنس‌گرا بوده‌اند.”

آمار بالای همجنس‌گرا بودن هفده و نیم درصد از دانش‌آموزان دوره دبیرستان با هیچ توضیح دیگری همراه نیست و تنها به گزارشی از وزارت آموزش و پرورش استناد شده است.

مشخص نیست که دست‌اندرکاران پژوهشی که منجر به این آمار شده، با چه متد و از طریق چه سوالاتی به این آمار دست یافته‌اند و محتمل به نظر می‌رسد که روش تحقیقی آنها اشتباه باشد. کما این که در بخش دیگری از تحقیق مرکز پژوهش‌ها، به تحقیقات دکتر محمود گلزاری استناد شده که “۸۰ درصد دختران دبیرستانی با یک پسر دوست هستند”. اما توضیح داده شده که این دوستی لزوما به معنای رابطه جنسی نیست و به گفته شخص محقق، عموما گفت‌وگوهای تلفنی و اینترنتی را شامل می‌شود و کمتر از ۱۰ درصد مربوط به تماس‌های جسمی و جنسی می‌شود.

اما از سوی دیگر رابطه جنسی در مدارس و سایر اماکن پسرانه و تجاوزهای صورت گرفته در آنها یکی از تابوهایی است که رسانه‌ای شدن برخی اخبار مانند تجاوز یک ناظم به ۶ کودک، مجال صحبت درباره آن را می‌دهد.

خرداد ماه گذشته، شکایت والدین یک دانش‌آموز تهرانی از ناظم مدرسه، باعث باز شدن یک پرونده جنجالی و حساس شد. اتهام این ناظم ۳۳ ساله‌ متاهل، ابتدا “آزار و اذیت” اعلام و او در جلسه اول دادگاه منکر این اتهام شد اما در ادامه روند رسیدگی به این پرونده، پدر و مادر پسربچه دیگری هم اتهام مشابهی را مطرح کردند و کم کم موضوع به رسانه‌ها درز پیدا کرد. کمی بعد به صراحت عنوان شده که این آقای ناظم به دانش‌آموزان دیگری هم تجاوز ‌کرده است و تجاوز به حداقل ۶ کودک از سوی پزشکی قانونی تایید شد.

خسرو منصوریان، فعال پرسابقه حقوق کودکان در این زمینه به روزآنلاین گفت که “ اگر فکر کنیم این مورد اخیر تنها موردی است که پیش آمده و وجود دارد و تنها به حل این مورد اکتفا کنیم، مبارزه با معلول کرده‌ایم نه علت. علت همچنان وجود دارد و قربانی می‌گیرد.”

 

آمارهایی در خدمت تبلیغ ازدواج موقت

گزارش مرکز پژوهش‌ها، آمارهای عجیب دیگری هم دارد؛ گزارشی که با آشفته و نابسامان توصیف کردن وضعیت روابط جنسی در ایران، ازدواج موقت را “مرهمی بر درد، روابط و رفتارهای جنسی خطرناک” معرفی کرده است.

در این گزارش عنوان شده که “شکی نیست که در قرآن و سنت ازدواج موقت امری مشروع وحتی مستحب است… متاسفانه فرهنگ جوامع اسلامی به واسطه رفت و آمد، وسایل ارتباط جمعی، ماهواره و اینترنت به شدت از فرهنگ غرب تاثیر پذیرفته است… بالارفتن سن ازدواج، تمایل به زندگی مجردی، روابط جنسی آزاد، کاهش ازدواج و افزایش طلاق و… از تاثیرات فرهنگی غرب بر جوامع اسلامی است.”

همچنین به نتایج تحقیقی بر روی ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ استناد شده است که بر اساس آن، ۱۰۵ هزار و ۴۶ نفر دانش آموز یعنی ۷۴.۳ درصد دارای “رابطه غیر مجاز با جنس مخالف” بوده‌اند.

آمار ۱۷.۵ درصدی دانش آموزان “همجنس‌گرا” و اعلام این که ۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر یعنی ۸.۲ درصد دانش‌آموزان دست به خودارضایی می‌زنند، از دیگر موارد گزارش منتشر شده توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است.

در همین راستا، آماری از مرکز تحقیقات سایبری سپاه و سخنان ابراهیم بیانی، معاون اطلاعات سپاه فجر استان فارس، مورد استناد قرار گفته و عنوان شده که در زمینه مراجعه به سایت‌های غیر اخلاقی در ظهر عاشورا، از بین ۱۸۲ کشور جهان، تهران مقام نخست و شیراز رتبه پانزدهم را به خود اختصاص داده است.

از جمله نتیجه‌گیری‌های این تحقیق این است که “اکنون که ازدواج دائم مشکل شده است اگر جایگزین صحیحی نداشته باشد نیاز جنسی، افراد را به طرق دیگری از جمله خودارضایی، همجنس‌گرایی، روابط جنسی نامشروع یا زنا و تعدیات جنسی سوق می‌دهد. این شیوه نیز که افراد با روزه گرفتن و ورزش و حتی استفاده از دارو یا عمل جراحی غریزه جنسی خود را کنترل کنند نیز کمتر اتفاق می‌افتد راه خلاصی از همه این عوارض منفی استفاده از ازدواج موقت است.”

در تاکید بر سودمندی ازدواج موقت هم آمده که “این نوع ازدواج اگر بر خلاف تبلیغات گسترده‌ای که مروجان آزادی جنسی علیه آن به راه انداخته‌اند، به درستی در باور مردم مستقر و در جامعه ساماندهی شود راه بسیار خوبی است که نیاز جنسی و حتی عاطفی زن و مرد نسبت به یکدیگر را پاسخ می دهد و در سلامت جامعه در زمینه روابط جنسی نیز موثر است.”