نگاه ما

نویسنده

دو فیلم برتر اسکار در تصویر

پیروزی عشق و رویا

 

فیلمهای هوگو و آرتیست هر کدام با ۵ اسکار بیشترین جوایز را از آن خود کردند. دو فیلم بیرون از حوزه واقعیت امروزی و بیانگر عشق و رویا.

 

هوگو: رویائی، رنگی

برنده بهترین کارگردان هنری - بهترین فیلمبرداری - بهترین صدابرداری - بهترین تدوین صدا - بهترین جلوه‌های ویژه

هوگو ، رویای همیشگی‌ اسکورسیزی : فیلمی فانتزی که رویا بسازد. پسری 12 ساله در دهه 30 در پاریس زندگی می کند. پدرش که تعمیرکار ماهری بوده می میرد و هنرش به هوگو می رسد، پسری متبحر درتعمیر وسایل مکانیکی. او به به ایستگاه راه آهن مرکزی پاریس می رود تا دستیار عمویش در تنظیم ساعت عظیم آنجا باشد. عمو ناپدید می شود و هوگو سرگردان . آشنایی اش با دختری به اسم ایزابل زندگی این پسر کوچک را دگرگون می کند. ایزابل کلیدی دارد که هوگو را به آخرین اختراع پدرش می رساند. اختراعی که رویا ساز است….

 

 



آرتیست : عاشقانه، سیاه و سفید

برنده بهترین فیلم - بهترین کارگردانی - بهترین طراحی لباس - بهترین موسیقی اریژینال - بهترین بازیگر نقش اول مرد

 

یک فیلم  سیاه و سفید فرانسوی-آمریکایی عاشقانه . داستان فیلم در سال‌های ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۲ در هالیوود می گذرد. سینمای صامت در حال افول و سینمای ناطق ظهور‌است . بازیگران دچار مشکل شده‌اند. جرج والنتین خوش تیپ - بت در سینمای صامت -  در جریان اولین نمایش فیلم آخرش با پپی میلر بازیگر نه چندان مطرح ،اما بلند پرواز ملاقات می کند. هر دو جذب هم می شوند و پپی موفق می شود یک نقش کوتاه رقص را در فیلم بعدی والنتین به دست می آورد و….