واقعیت شکایت در زندان چه بود

نویسنده

» توضیح خانواده سه زندانی سیاسی

به دنبال مصاحبه مادرخانم هنگامه شهیدی و طرح این نکته که دختروی شکایت از مهدیه گلرو، عاطفه نبوی و بهاره هدایت را پس گرفته است، خانواده این  زندانیان سیاسی، این مطلب را نادرست دانسته و توضیحی برای روزفرستاده اند که در زیر می آید.

با سلام

احتراما پیرو مصاحبه دیروز خانم ناهید کرمانشاهی (مادر هنگامه شهیدی) در آن جریده محترم و عنوان شدن برخی مطالب نادرست و به دور از حقیقت از طرف نامبرده و به نقل از فرزندشان خواهشمند است توضیحات زیر در شماره بعدی منتشر گردد.

نامبرده در قسمتی از مصاحبه خود اذعان داشته‌اند “شکایت خانم شهیدی مربوط به فحاشی و برخی مسائل مطرح شده از طرف هم بندیان ایشان بوده است و در ‌‌نهایت مدعی شده‌اند که خانم هنگامه شهیدی از شکایت خود از سایر زندانیان سیاسی انصراف داده اند”؛ نقل به مضمون

در این ارتباط توضیحاً به استحضار می‌رساند که متاسفانه خانم هنگامه شهیدی پس از بازگشت از مرخصی به زندان اوین، بلافاصله اقدام به طرح شکایت از چهار زندانی سیاسی زن (خانم‌ها: گلرو، نبوی، جباری و هدایت) به اتهام افترا و ایراد ضرب و شتم! نموده و بر اساس این شکایت فوراً پرونده‌ای در شعبه دوم بازپرسی عمومی دادسرای شهید مقدس (اوین) مفتوح می‌گردد.

در این راستا طی هفته‌های گذشته مهدیه گلرو، عاطفه نبوی و بهاره هدایت دو نوبت به عنوان متهمین پرونده بازجویی شده و نهایتاً با تحقیق از سایر زندانیان سیاسی در روز دوشنبه ۲۰ دیماه ۱۳۸۹ به دلیل عدم انتساب اتهام وارد شده، پرونده از سوی بازپرس مربوطه مختومه اعلام می‌گردد.

لذا طرح عنوان انصراف از شکایت از طرف خانم شهیدی به توصیه بزرگان! کذب محض بوده و اتهام فحاشی مورد ادعا نیز اساساً در پرونده مطرح نبوده و حتی از طرف دادگاه مورد وثوق ایشان نیز پذیرفته نشده است.

ضمناً از طرف بازپرسی مذکور از متهمین خواسته شده که در صورت تمایل از خانم شهیدی به دلیل ایراد اتهام ناروا شکایت کنند که خانم هدایت و مهدیه گلرو و نیز عاطفه نبوی طرح شکایت از خانم شهیدی را دون شٱن خویش و خلاف مصلحت دانسته و از شکایت و پرونده سازی خودداری کرده‌اند.

 ما به عنوان خانواده زندانیانی که نوعاً به دلیل ایستادگی در مقابل بی‌اخلاقی و دروغ در زندان به سر می‌برند، ضمن آرزوی آزادی و سلامت برای خانم شهیدی و سایرین، توسل به ابزارهای مشابه از طرف هر کسی و به هر دلیلی را در راستای خواست کسانی می‌دانیم که خود مدعی انتقاد از آنان هستیم.

با تشکر و تجدید احترام

خانواده‌های عاطفه نبوی، مهدیه گلرو، بهاره هدایت