فیروزابادی: آقا مثل خورشید در اجلاس می درخشید

نویسنده
نازنین کامدار

» بیداری اسلامی به جای بهار عربی

درحالی که جمهوری اسلامی به دلیل سیاست دوگانه اش در قبال تحولات منطقه با اعتراضات بین المللی مواجه شده است، در تهران اجلاس پر خرجی توسط علی اکبر ولایتی و دیگر نزدیکان بیت آیت الله خامنه ای برگزار شد تا واژه “بیداری اسلامی” به جای اصطلاح جهانی “بهار عربی”، به موضوع داغ رسانه های حکومتی تبدیل شود.

 این اجلاس که روز 26 شهریور در تهران و با سخنرانی آیت الله خامنه ای و علی اکبر ولایتی آغاز شد، در رسانه های حکومتی به “یوم الله” تعبیر شده، آن هم در حالیکه در میان بیش از 1000 شرکت کننده داخلی و خارجی این اجلاس، هیچ چهره سرشناسی ازکسانی که دربهار عربی نقش داشته اند،حضور نداشته است. تنها مقام بلندپایه شرکت کننده در این جلسه ابراهیم جعفری، نخست وزیر سابق عراق بود که بارها به عنوان یک چهره “برجسته” در بخش های مختلف خبری  سیمای جمهوری اسلامی نشان داده شد.

حسین باستانی، تحلیلگر بی بی سی در باره ترکیب شرکت کنندگان گفته است: “اغلب شرکت کنندگان در این اجلاس مدعوین همیشگی برنامه های اینچنینی حکومت ایران و از چهره های ناشناخته هستند”.

بر اساس اطلاعات موجود در سایت رسمی این اجلاس، بالاترین میزان شرکت کنندگان این اجلاس که عموما به عنوان “اندیشمندان” و “علما”معرفی شده اند،  از کشورهایی نظیر افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان، عراق، داغستان، سودان، الجزایر و برخی از کشورهای آفریقای مرکزی و… آمده اند.

در نخستین روز از این اجلاس دو روزه، آیت الله خامنه ای ضمن سخنانی با اصرار بر “اسلامی بودن” انقلاب های منطقه  گفت این تحولات با هدف رسیدن به دموکراسی نبوده بلکه هدف اصلی آنها “اجرای شریعت اسلام” بوده است.  او همچنین به مدعوین این اجلاس توصیه کرد که “گول” ناتو، امریکا و غرب را نخورند.

سخنان او در حالی دهها بار در بخش های مختلف خبری تلویزیون ایران پخش شده که روز گذشته محمود احمدی نژاد که در آستانه به “آمریکا” برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک قرار دارد، آنطور که رجا نیوز گزارش دیروز در سخنان کم سابقه ای در جمع چهار “تن از رهبران مذهبی آمریکایی” از یکی بودن دین سخن گفته است.

در میان اخباری که از این اجلاس در رسانه های حکومتی منتشر شده، “حاشیه نگاری های سرلشگر  فیروز آبادی” که به عنوان “خبرنگار افتخاری” خبرگزاری فارس،نزدیک به نهادهای امنیتی ـ نظامی خواندنیست که از روز برگزاری اجلاس به “یوم الله” تعبیر کرده و آیت الله خامنه ای را “خورشید جهان اسلام” و “کعبه عشق مسلمانان جهان” دانسته است.

فیروزآبادی همچنین وظایف برخی از  مقامات امنیتی بیت آیت الله خامنه ای از جمله “آقا وحید” و “آقا کامران” و “حضرت آقای حجازی” را در محل اجلاس به عنوان “حاشیه” های این  برنامه تشریح کرده است.

 او نوشته است: “ساعت 10 صبح مهمانان، نخبگان و فرهیختگان در سالن مستقر هستند از اغلب کشورهای اسلامی و نقاط مختلف دنیا آمدند.در ردیف جلو 4 نفر وارد شدند سه صندلی در مرکز سالن اضافه شده است برای سران سه قوه و سه صندلی مرکزی ردیف 1 قاعدتا برای مهمانان عزیزی مثل حضرت آیت‌الله مهدوی کنی و حضرت آیت الله جنتی. برای من صندلی دوم در ردیف یک پیش بینی شده است. دکتر ولایتی، دفتر مقام رهبری، بنده و آقای جلیلی. مسئولین دفتر جاها را تنظیم می‌کنند.70صندلی ردیف یک به افراد شاخص کشورهای اسلامی اختصاص دارد. در آسانسور حضرت آقای حجازی و برادر وحید را دیدم به من گفتند بروید جای خودتان بنشینید. حضرت آیت الله مهدوی همراه آقای جلیلی وارد شدند. عرض ادب کردم در خدمتشان به VIP آمدم. اجازه گرفتم به سالن بروم. در سالن دنبال اسم خودم می گشتم. راهنما آمد و مستقر شدم. ساعت 10:17 شش صندلی سمت چپ پر شده است. آقا کامران با حساسیت همه اطراف را می پاید. در طبقه دوم جمعی از خبرنگاران و عکاسان مشغول هستند. جلوی جایگاه چسبیده به هم دو دسته گل کوچک و زیبا. سالن ساکت و آرام منتظر هستند؛ منتظر طلوع خورشید بیداری اسلامی. حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای.آقا وحید می آید سالن را کنترل می‌کنند. معلوم است چند دقیقه دیگر مراسم شروع می‌شود.سردار شیرازی و سردار دکتر احمدی مقدم می آیند. حضرت آیت الله مهدی وارد می شوند. آیت الله جنتی، گلپایگانی، جلیلی، حجازی و سردار عزیز جعفری. سمت چپ روی تریبون پوستر بیداری اسلامی یک دسته گل جلوی آقا یک دسته گل سمت راست. اقای دکتر ولایتی دبیر همایش سخنرانی میکند. سخنران نام حضرت امام خامنه ای و حضرت امام خمینی را می برد برای هر یک جمعیت صلوات می فرستند سپس آقای ولایتی تشکر از همکاری نهادها. حضرت امام خامنه ای خروشیدن یوم الله 26 شهریور 90 افاضه می فرمایند. فارسی برای مهمان ترجمه می شود. وسیله دارند. برابر روش متواضعانه، آقا تشریف می آورند از میان جمعیت بروند. بزرگان مسلمان از جای جای سالن برمی‌خیزند به سمت مولا و محبوب، خود را به ولی امر مسلمین می رسانند.شوق وصال چه زیباست. کعبه عشق است. ولی فقیه است. رهبر انقلاب اسلامی است. چهره‌ها گلگون. لبها خندان. مصافحه و بوسه و گفت و گویی به یادگار و تبرک، مبروک، مبروک. بنده هم پشت سر همه مسئولین آقا را مشایعت می‌کنم و از بوسه های بندگان مومن خدا و سلام و احوالپرسی بی بهره نمی مانم”.