رپ، سکس و الکل پارسی

نویسنده

» گزارش مترو از تجارت زیر زمینی در تهران

ایران دیگر کشور آیت الله ها نیست. جامی ماسلین در کتاب خود تحت عنوان “رپ ایرانی و سکس پارسی” که در انگلستان و ایالات متحده به چاپ رسیده به تفصیل به این موضوع پرداخته است. در این کتاب آمده که تعداد جراحی های پلاستیک در تهران بیشتر از لوس آنجلس است و اینکه رپ تبدیل به موسیقی آشنایی و دیدار بین جوانان شده.

ماسلین در مصاحبه ای با روزنامه مترو به سؤالاتی در این زمینه پاسخ داده است.

 

شما در ایران به همراه ایرانی ها مشروبات الکلی نوشیده اید و در جشن ها نیز شرکت کرده اید. آیا این مسأله در حکومت اسلامی رایج است؟

درواقع زمانی که شما الکل و مسایل جنسی را ممنوع می کنید، دیر یا زود از همه جای شهر و کشور نمود پیدا می کند. دو سوم جمعیت ایران را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند. این جوانان به واسطه ماهواره به تماشای کانال های غربی می نشینند و مدام به اینترنت وصل اند. پس درحقیقت راهی وجود ندارد تا بتوان مانع از این کار شد.

 

آیا خطری هم آنها را تهدید می کند؟

بستگی دارد. ولی نوشیدن مشروبات الکلی جرم محسوب می شود و فرد خاطی در ملاء عام شلاق می خورد.

 

آیا اکثر جوانان ایرانی همین شیوه زندگی را دنبال می کنند یا اینکه این مسأله تنها به یک اقلیت خاص یا طبقه اجتماعی مربوط می شود؟

این مسأله بیشتر در میان جوانان، به ویژه جوانان متمول، رایج است. ولی از خانواده های کم درآمدتر نیز مرا به نوشیدن مشروبات الکلی و تماشای فیلم های پورنو دعوت کردند.

 

شما در مورد راننده های تاکسی که به شدت مخالف حکومت آیت الله ها هستند صحبت کردید. آیا آنها از سرکوب نمی ترسند؟

من در رفتار آنها هیچ ترسی مشاهده نکردم. در حقیقت، من در ایران کسی را ندیدم که از حکومت جمهوری اسلامی دفاع کند.

 

تهران اکنون این شهرت را پیدا کرده که بزرگ ترین مرکز جراحی زیبایی در جهان است. آیا این مسأله واقعیت دارد؟

بله، فکر می کنم. من دخترهای جوان بسیاری دیدم که روی صورت شان پانسمان بود. بینی بسیاری از آنها عمل شده بود.

 

این یکی از چیزهایی بود که شما را در ایران بسیار متعجب کرده بود؟

نه، چیزی که بسیار مرا به تعجب انداخت، مهمان نوازی بیش از حد ایرانی ها بود. بیشتر از نصف اقامتم در ایران در منازل مردم مهمان بودم. نکته جالب توجه دیگر اینکه مردان بسیاری را دیدم که قطعاتی از رپ و سلین دیون را در اتومبیل زمزمه می کردند.

منبع: مترو، ۱۳ سپتامبر