بخاطر یک میلیارد دلار

ابراهیم نبوی
ابراهیم نبوی

اسامی میلیاردرهای ایرانی چند روز قبل منتشر شد، و چند ثانیه بعد از انتشار این اسامی مشکلات این میلیاردرها توسط دولت، مخالفان، اعضای خانواده، همکاران، دشمنان و بخصوص دوستان خودشان آغاز گشت. به همین دلیل خلاصه ای از وضعیت ده میلیاردر بزرگ ایرانی که در چهل سال گذشته ثروت زیادی داشته اند، بطور خلاصه منتشر می شود

پولدار سلطنت طلب: وی تولید کننده اتومبیل، صاحب خودروسازی، وسایل خانه، یخچال، چراغ گاز و چیزهای دیگر، به دلیل وجودداشتن در زمان حکومت پهلوی و اینکه ثروت خود را از راههای نامشروعی مانند تولید و ایجاد کارخانه به دست آورده بود، به اتهام حمایت مالی از رژیم گذشته اعدام شد و بعد از پانزده سال به پرونده او رسیدگی شد.

پولدار یهودی: کارخانه دار، زمین دار، صاحب معادن، دامدار، و سازنده مجتمع های مسکونی به دلیل کمک به رژیم صهیونیستی از کشور فراری شد و به کشور صهیونیستی رفت و کلیه اموال او به نفع مردم مصادره شد و همه اموالش نابود شد.

پولدار بهایی: تولید کننده پوشاک، سازنده مجتمع های کشت و صنعت، کشاورز سابق، سازنده ساختمان های بزرگ، به دلیل اینکه بهایی بود و طبیعتا در کمک به استقرار رژیم صهیونیستی نقش بسیار مهمی داشت و به رژیم شاه کمک های بسیاری می کرد، به دلیل بهائی بودن اعدام شد و ده سال بعد معلوم شد بهائی نبوده و پانزده سال بعد مشخص شد به هیچ رژیمی هم کمک نکرده و بیست سال بعد از اعدام یک بار نزدیک بود بیگناهیش  معلوم شود که از این اقدام خودداری شد.

میلیاردر مسلمان: تولید کننده، کارخانه دار، میلیاردر بازاری، دارنده سهام چند شرکت عظیم در کشورهای اسلامی، که سالها از انقلابیون مسلمان حمایت می کرد، بخاطر حمایت از یکی از گروهکهای منافق اعدام شد و به سزای اعمالش رسید و کلیه اموالش مصادره شد و با ده سال زحمت بی وقفه کارخانه هایش نابود شد.

میلیاردر مسلمان بعد از انقلاب: کارخانه دار، زمین دار، هوادار، تولید کننده مسکن، تاجر نفتی به دلیل اعتقادات راسخ به رهبری نظام، از نزدیکان مسئولان سپاه وقت، به دلیل اینکه مالیات و خمس و زکات خودش را پرداخته بود و معلوم شده بود پول زیادی دارد، طی یک دوره شش ساله، هفت بار اموالش مصادره شد و سرانجام بیست سال قبل به امارات متحده عربی رفت و نوزده سال است که مسئولان تلاش می کنند او را به ایران برگردانند، کلیه تلاش ها تا کنون ناموفق مانده است.

میلیاردر اصلاح طلب: برج ساز، سازنده فروشگاههای زنجیره ای، به دلیل حمایت مالی از اصلاح طلبان در انتخابات رانت خوار، فاسد، دزد، غارتگر بیت المال و چیزهای دیگر تشخیص داده شد و به سی سال زندان محکوم و پس از گذراندن بیست سال زندان بطور اتفاقی آزاد شد و در حال حاضر در لندن زندگی می کند، وی چند سال است نام کشورش را فراموش کرده است.

میلیاردر منحرف: راه ساز، تونل ساز، تاجر نفتی، کشاورز، نظامی سابق، وزیر بعدی، صاحب چند کارخانه در ونزوئلا و چین و اکوادور و جاهای دیگر به دلیل حمایت از رئیس جمهور وقت یعنی احمدی نژاد به 345 مورد غارتگری بیت المال و اختلاس و انحراف از مبانی اسلامی از ایران فرار کرد و به یک کشور در آمریکای شمالی پناهنده شد. قوه قضائیه در صدد است وی را به ایران بازگرداند و بعد از نابود کردن همه ثروتش وی را آزاد کند.

میلیاردر مهاجر: مالک ای بی، که در ایران به دنیا آمده، در فرانسه درس خوانده، در آمریکا میلیارد شده، پس از سالها قصد داشت به زبان فارسی حرف بزند که نزدیک بود نصف ثروتش را از دست بدهد.

میلیاردر دیجیتال: عضو شرکای موسسه گوگل، متولد تهران، تربیت شده در آمریکا، تحصیلکرده در انگلیس، قبل از اینکه در جوانی به گروهکهای ضدانقلابی بپیوندد از ایران خارج شد  بعد از میلیارد شدن فارسی اش ضعیف شده و تمام کارهایی که باعث میلیاردر شدن او می شود مانند ایجاد رسانه آزاد، تولید فضای مجازی، خبر رسانی، کار تبلیغاتی، یوتیوب، گوگل، فیسبوک که باعث پولدار شدن او شده است، همه در ایران ممنوع است.

میلیاردر نجیب: یک میلیاردر نجیب که نه با دزدی پولدار شده بود، نه با رانت خواری پول به دست آورده بود، بعد از ایجاد یک سیستم حمل و نقل زمینی و دریایی، توسط دادستانی و سپاه و نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات و نیروی دریایی و هوائی و سایر سازمانهای اداری به همکاری دعوت شد، وی اعلام کرد که با هیچ کس شریک نمی شود. لذا ده سال در بازداشت موقت به سر برد، در همین ده سال کلیه کشتی هایش نابود، اسکله هایش ویران، ساختمان هایش مندرس، شرکای مالی اش فراری شد و پس از اثبات بی گناهی که همزمان با نابودی کل ثروتش بود آزاد شد.

نتیجه گیری تاریخی: حبیب القانیان میلیارد ایرانی در دادگاه انقلاب اعدام شد، پانزده سال بعد فاضل خداداد یک میلیاردر دیگر به جرم کمک برای خرید های نظامی در زمان جنگ اعدام شد، ده سال بعد شهرام جزایری نزدیک بود اعدام شود اما مدیر یکی از مضاربه ای ها به جایش اعدام شد. پنج سال بعد امیرخسروی دستگیر و به اعدام محکوم شد و بابک زنجانی هم چندی است حالش خوب نیست. خاوری رییس بانک ملی هم در کاناداست.

نتیجه گیری اخلاقی: ما باید به یک قدرت اقتصادی بزرگ در جهان تبدیل شویم، ولی تولید ثروت ممنوع است.

نتیجه گیری فقهی: در ایران هر کسی بخواهد می تواند از راه مشروع ثروتمند شود، ولی کلیه راههای مشروع به دلیل مشکلات وزارت راه تا اطلاع ثانوی بسته است.

نتیجه گیری منطقی: آدم پولدار دو نوع است، یا تولید ثروت می کند که متهم به دزدی می شود یا دزد است که فعالیت سیاسی می کند.